встановити кільця так, щоб їх замки розташовувалися під кутом 120º. При цьому стик пружини коробчатого маслоз`ємного кільця повинен бути розвернений на 180º·щодо замка самого кільця, а стик розширювача – на 120º. щодо замків дисків набірного кільця;
встановити кривошип першого і четвертого циліндрів потім другого і п’ятого, третього і шостого в нижнє положення і встановити поршень 3 (рис. 6) за допомогою пристосування 2 в перший циліндр блок-картера 1, а потім в четвертий;
встановити поршень так, щоб стрілки на днищі і (рис. 7) були направлені до переднього носка колінчастого валу (до вентилятора), для лівого і правого рядів. Під`єднати шатун 3 до шийки колінчастого валу, встановити кришку шатуна 2 і закріпіти шатунними болтами 1. Перестановка кришок двигунів не допускається. Затягування шатунних болтів проводити моментом 240-260 Н·м. Осьове переміщення головок шатунів по шийці колінчастого валу повинне бути 0,20-0,70 мм;
Рисунок 6 - Встановлення поршня з шатуном у блок циліндра
1 – блок-картер: 2 - пристосування: 3 – поршень
Рисунок 7 - Схема під`єднання шатунів до колінчастого валу
1 – болт; 2 – кришка шатуна; 3 - шатун
заміряти виступання (заглиблення) поршня над площиною блок-картера. Він повинен бути в межах 0,065-0,165 мм.
8.2. Навести послідовність технологічних операцій встановлення колінчастого валу при складанні двигуна типу СМД
8.3. Навести технологічні особливості та послідовність встановлення шатунно-поршневої групи двигуна типу СМД
8.4. Заповнити технологічну карту контрольно-вимірювальних операцій складання двигуна (додаток А)