Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






I Read the dialogues and try to understand them

1) Customer (C): Can you help me, please?
Salesman (S): Yes, sir. What is it?
C:I'm looking for a flannel suit, size 40.
S:What colour do you want?
C: I prefer something in grey.
S: Here's an excellent suit in grey flannel. Will you try it on?
C: Yes,I will. Where is the fitting room?
S: Come this way.
C: How does it look?
S: It looks great. It's exactly your size.
C: How much is it?
S: This suit is on sale. It's only 115 dollars.
C: All right. I'll take it.

 

2) S: May I help you?
C: Yes,I'm looking for a blouse.
S: What's your size?
C: I wear size 12. Could you show me some blouses in solid colour?
S: What colours do you want?
C: Yellow and white.
S: They are over here.
C: What's the material?
S: It's fifty percent cotton and fifty percent polyester.
C: This white blouse looks nice. I'd like to try it on.
S: The fitting room is to your left.

C: I think this blouse is all right
S: Very well, ma'am. Will that be cash or a credit card?
C: I'd like to give you a check.

 

3) C: Yesterday I bought this skirt. I'd like a refund.
S: Do you have the receipt with you?
C: Yes, I do.
S: You'll get your refund in room 208, on the second floor.

 

II Rewrite Dialogue 1 as if you are buying a pair of jeans, Dialogue 2 as you are buying a pair of trousers. (Don’t forget that these things are in plural)

III Role play. Perform your own situations in a clothing store

 

Project work

 

Choose one of the fabrics (natural or man-made) and characterize its aesthetic and functional properties. How can they be tested and useful in different end-uses of textiles?

 

Assess your progress in Module 3. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher

I know about the main methods of mechanical manipulating yarn into fibre (10 points)  
I know the main characteristics of fibre s/ fabrics (10 points)  
I know the main terms presented in this Module (10 points)  
I know the main phrases used io buy clothes (5 points)  
I can present the results of my research work and take part in discussion of other works (15 points)  
I can understand the texts in this Module and give their annotation (5+5 points)  

 

Revision. Self-check

I Translate the terms given below (5 points)

1-interweaving 2-twisting 3-interlooping 4-weft knitting 5-warp knitting

6-texture 7-luster 8- crease-resistant 9-absorbency 10-durability

 


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  3. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  4. Ex. 3. Are these sentences true or false in your understanding? Correct the false ones.
  5. I Read the dialogues and try to understand them
  6. II Read the following word-combinations which will help you to understand the text
  7. II Read the following words and word-combinations which will help you to understand the text
  8. Illustrative dialogues.
  9. IX. Make up dialogues.
  10. Make up a dialogue of your own, using some of the phrases from the dialogues above.
  11. Read the dialogues




Переглядів: 488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II Match some functional properties of fabrics from the box with their explanations | II Match the terms (Task I) with their descriptions (10 points)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.