Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Module 2

І

4 - збір врожаю

2 - очищення

5 - чесання

3 - прочісування

1 - витягування та скручування

II

1. Textile fabrics

2. Textile yarns

3. Man-made fibres

4. Staple fibres

5. A filament

III

Natural fibres, special treatment, plied yarn, roving, clockwise, regenerated fibres, staple fibres, surface, filament fibre, spinneret

IV

1. What classes are textile fibre s normally broken down into? (What are the two main classes of fibres?)

2. What is the only natural filament fibre?

3. What fibres come from natural sources?

4. What fibres are man-made?

5. What two configurations of fibres are there? (What are two configurations of fibres?)

Module 3

I – II

1 - переплетення – f

2 - перекручування – c

3 - петельне переплетення – g

4 - кулірний трикотаж – a

5 - основов’язальний трикотаж – b

6 - текстура – d

7 - блиск – e

8 - стійкий до зминання – i

9 - здатність поглинати – j

10 - довговічність – h

III

1. Closely woven fabrics are stronger than loosely woven fabrics/ones.

2. Aesthetic properties refer/mean an appearance/look and feel of the fabric.

3. Functional properties of fabrics depend on how they/fabrics perform special functions.

4. About 200 years ago William Lee made an invention (invented a tool/machine/device) mechanizing/to mechanize interloping of yarn.

5. Mechanical manipulating yarn into fabric is done by several methods/techniques.

Module 4

I – II

1- Computer-Aided Design – b

2 - Computer-Aided Manufacturing – d

3 - Computer Numerical Control – a

4 - Computer Integrated Manufacturing – c

III

  1. Computer hardware and software allow/make possible to design/model ideas on a computer screen/monitor.
  2. CAM plans operations of machine tools/ machine tools operations.
  3. A new breed/kind/type/sort of fabrics – technical textile – was developed/created/designed/made for specific end-uses/purposes.
  4. Technical textile is a composite/an integral part/component of many articles/items/products.
  5. Technologies are developing to meet/keep up the needs and wants/wishes of a society.

Module 5

Iconsumer, feedback, mismatch, out-dated, promotion, purchase, Rapid Response, supplу, retailer, visual

II задовольняти потреби, фінансові втрати, попит на продукцію, зменшувати ризик, соціальні тенденції, комп’ютерні технології, складові деталі (частини), змінювати існуючий дизайн, сучасні тенденції в моді, швидкі зміни в моді

III

1. What are designers mainly interested in?

2. What do designers frequently use?

3. What do many themes take from nature?

4. When dodesigners gain an overview of the coming styles and trends?

5.What are the themes expressed? / How are the themes expressed?

IV

1. Market research is carried out to get different information about the consumer.

2. Computer-based programs help to change created (existing) design very quikly (fast, rapidly).

3. Advertisement placed in different mass media helps product promotion on the market.

4. Different (various) visual objects can inspire designers to create/on creating new collections.

5. Nowadays not only rich/wealthy people can allow themselves fashionable clothes/clothing/garment.

 


Читайте також:

  1. Assess your progress in Module 1. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher
  2. Module 1
  3. Module 2 The Republic of Tatarstan
  4. Module 3 Canada
  5. Module 3 Kazan
  6. Module 4. Crime
  7. Module 4. Maxillofacial prosthodontics. Cast fixed dentures.
  8. Module 6
  9. MODULE 6
  10. Module 8




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Як анотувати текст | Module 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.