Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



HISTORY OF THE ENGLISH LANGUAGE

2 000 years ago the British Isles were inhabited by speakers of Celtic languages. These languages still survive in parts of Wales, Scotland, Ireland, and Brittany in France. The Celts were conquered by the Romans, and from 43 BC to about AD 410 the areas which are now England and Wales were

part of the Roman Empire, and Latin was the language of government. Between the fourth and seventh centuries AD the Anglo-Saxons arrived from what is now northern Germany, Holland and Denmark, and occupied most of England. The Anglo-Saxons spoke a Germanic language which forms the basis of modern English. This language was modified by the arrival of Viking invaders in the north and east of the country, who came from Norway and Denmark between the eighth and eleventh centuries. These Scandinavian settlers spoke Old Norse, which is the parent language of the modern Danish. The mixing of the two languages greatly enriched the vocabulary of English. By the middle of the tenth century England had become a unified country under one king.

In 1066 England was conquered by the French-speaking Normans, and French became the language of government. For the next three hundred years three languages co-existed. The aristocracy spoke French, the ordinary people spoke English, while Latin was used in the church. Today English vocabulary is approximately half Germanic (from the Saxons and Vikings) and half Romance (from French and Latin). There are however considerable borrowings from other languages.

 

DO YOU WANT TO KISS AN OLD ASHTRAY

A beautiful girl looks across the dinner table at an attractive young man. He is walking over to her. She is pleased. She pauses while he comes near her. Then, suddenly, when he is near, she turns round and walks quickly away. "Ugh", she says, "he smells like an old ashtray." It is an anti-smoking advertisement in British cinemas.

In 1971 the British Government made a law about smoking. Every packet of cigarettes must have a health warning on it. Television and radio stations cannot advertise cigarettes. Almost half the trains in Britain are "No smoking". You may not smoke in British theatres.

But people still smoke where and when they can though they know that nicotine in tobacco is bad for them. Habits of younger people are not too fixed, that is why the Government films are for young people. The new advertisements in cinemas show attractive young men and women who smoke. Other young people look at them and say: "Yes, they are attractive, but ugh! Their hair and clothes smell of tobacco; their teeth and fingers are all yellow". "Do you want to kiss an old ashtray?"

Teenagers often have their first cigarette because they think they look older and more attractive if they smoke. Perhaps they won't continue if they think it unattractive.

Орієнтовні питання для диференційованого заліку

1. Написати своєму англійському другу листа про те, як змінилось Ваше життя з моменту вступу до фармацевтичного коледжу.

2. Написати доповідь про лабораторію, де Ви проходили практику.

3. Міжнародний медичний журнал попросив Вас написати про те, що Вам подобається / не подобається в системі охорони здоров'я України. Обгрунтувати та порівняти з іншими країнами.

4. Написати листа в Міжнародну організацію хіміотерапевтів (Іnternational Sосіеtу of Сhemotherary) з проханням надати детальну інформацію про наступне зібрання.

5. Написати коротку розповідь "Подорожуючи Великою Британією (США)".

6. Надати особисту професійно-кваліфікаційну характеристику потенційному роботодавцю.

7. Визначити шляхи подолання осінньо-зимової депресії.

8. Проаналізувати внесок українських вчених в медицину.

9. Визначити правила роботи в лабораторії та обов'язки лаборанта.

10. Визначити основні складові та функції кістково-м'язевої системи.

11. Проаналізувати роль ензимів в системі травлення.

12. Проаналізувати роль легенів в системі дихання.

13. Визначити шлях проходження їжі в організмі людини.

14. Зробити етимолого-семантичний аналіз медичних та фармацевтичниx термінів з теми на вибір.

15. Розповісти про структуру та функції нервової системи.

16. Визначити функції сечовидільної системи.

17. Визначити причини та методи лікування цукрового діабету.

18. Розповісти про будову крові.

19. Пояснити, як анаболічні стероїди впливають на організм спортсмена та хворої людини.

20. Визначити симптоми остіомієліту та методи його лікування.


Читайте також:

  1. A BREACH IN LANGUAGE BARRIERS
  2. A Brief History of Clothes
  3. A Pidgin Language
  4. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  5. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  6. ANALOGY IN NATURAL LANGUAGES
  7. AND UKRAINIAN LANGUAGES. AFFIXATION.
  8. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  9. B) What can you say about the significance of the event described above for the history of Russian and world theatre?
  10. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  11. BASIC CHARACTERISTICS OF THE SUBCONSCIOUS LANGUAGE
  12. Body Language in American Politics




Переглядів: 980

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. Speaking. | Орієнтовні теми з граматики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.