МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Загальні тенденції реформування сучасних освітніх системПровідними тенденціями реформування сучасних освітніх систем є: • формування особистості, соціальне адаптованої до сучасних умов суспільного розвитку, здатної функціонувати у світі складних технологій, співіснувати з іншими людьми та Природою, здатної ідентифікувати себе з національною та загальнолюдською спільнотою як мета реформ; • ліквідація функціональної неграмотності та малограмотності як провідний шлях подолання глобальної кризи освітніх систем; • розбудова системи безперервної освіти; • досягнення сільці високих якісних характеристик навчального процесу через запровадження методів навчання, що сприятимуть прояву творчої активності та самостійності учнів; активізація уваги до способів організації взаємодії між учнями, між учнем та вчителем на всіх етапах пізнавального процесу; • реформування змісту освіти шляхом введення інтегрованих та спеціалізованих навчальних програм, їх фундаменталізації; збільшення навчального часу на вивчення природничо-математичних дисциплін, комп'ютерної грамотності як обов'язкового компоненту освіти; шляхом гуманітаризації змісту всіх навчальних дисциплін; • оптимальне поєднання в ході реформ педагогічних концепцій '"Якісна освіта для всіх" та "Диференціація освіти" з відданням переваги першій; • соціалізація особистості в рамках концепції "Виховання в дусі миру, демократії та прав громадянина", в рамках концепцій штеркультурної освіти; • відхід від крайніх форм централізації (Франція, Україна) та децентралізації (США, Великобританія) управління освітою; • удосконалення системи педагогічної освіти через подальшу інтелектуалізацію, гуманітаризацію навчальних програм, філософізацію теорети-ко-педагогічної підготовки, збільшення уваги до модульної побудови навчальних курсів, побудову інтегрованих навчальних програм тощо. Завданням педагогічної освіти стає формування у майбутніх учителів наукового підходу до організації своєї діяльності, прагнення до сприйняття найновіших досягнень НТП, формування інноваційного підходу до своїх обов'язків; • активізація тенденцій до зближення освітніх моделей у розвинутих країнах внаслідок розвитку глобальної економіки, міжнародного ринку праці; • тенденція до активізації ринку освітніх послуг (передусім у сфері професійної та післядипломної освіти) як наслідок поширення на освітню сферу ідеології вільного ринку. Такі зміни найбільш активно відбуваються у англомовних країнах, однак помітні і в інших; • недостатня послідовність освітніх реформ у більшості країн світу. Отже, існує цілий ряд загальних, спільних для різних країн тен-Денцій розвитку освіти. Але навіть найбільш глобальні тенденції проявляються у своєрідних національних формах, що інколи не мають ЗНалогів у інших країнах. З цього можна зробити висновок, що зарубіжний педагогічний досвід не можна використовувати механічно. Його треба "приноровлювати" до специфічних особливостей вітчизняного шкільництва. Питання для самоконтролю: 1. У чому полягають основні протиріччя розвитку сучасної освіти? 2. Як розвиваються системи управління освітою у країнах, що стали предметом аналізу? 3. У чому полягають спільні та відмінні риси структури середньої освіти у цих країнах? 4. Назвіть основні напрями оновлення змісту освіти в ході реформ 80-90х рр. XX століття? 5. Як функціонує система елективних предметів у школах США та Англії? 6. Якими провідними якостями повинна володіти сучасна людина відповідно до завдань освітніх реформ? 7. У чому полягає зміна ціннісних орієнтацій сучасної школи США? 8. У чому полягають риси спільності та відмінності у реформуванні освітніх систем США, Великобританії та Франції? 9. Проаналізуйте матеріали соціологічних опитувань, подані у додатках 3.2 та 3.3. 10. Проаналізуйте статистичні дані, подані у додатках 3.4 та 3.5.
Читайте також:
|
||||||||
|