Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Спеціальний інвестиційний режим на територіях пріоритетного розвитку

 

Від території СЕЗ слід відрізняти територію пріоритетного розвитку (ТПР), тобто територію, на якій склалися несприят­ливі соціально-економічні умови та на якій запроваджується спеціальний режим інвестиційної діяльності для створення нових*1робочих місць.

Спеціальний режим інвестиційної діяльності, що запровад­жується на ТПР, це режим, який передбачає введення подат­кових, митних та інших пільг, передбачених законом, для суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують в поряд­ку, визначеному законом, інвестиційні проекти, схвалені Ко­мітетом з питань територій пріоритетного розвитку.

Наприклад, відповідно до ст. З Закону України від 15 лип­ня 1999 р. «Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області»1 такий режим інвестиційної діяльності запроваджується на те­риторіях пріоритетного розвитку і діє протягом ЗО років при реалізації в порядку, визначеному цим Законом, інвестицій­них проектів у пріоритетних галузях (підгалузях) виробницт­ва, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.

До територій пріоритетного розвитку цим Законом віднесе­но у своїх адміністративно-територіальних межах міста Брянка, Краснодон, Свердловськ, Первомайськ, Стаханов, Крас­ний Луч, а також Антрацитівський, Кремінський та Красно-донський райони Луганської області.

_______________________________________________________

Відомості Верховної Ради України. — 1999. — № 38. — Ст. 351.

 

Спеціальний режим інвестиційної діяльності застосовуєть­ся до суб'єктів підприємницької діяльності, які реалізують в порядку, визначеному Законом, інвестиційний проект кошто­рисною вартістю, еквівалентною не менше:

500 тис. дол. СІЛА — при реалізації інвестиційного проек­ту в галузях сільського господарства, обробної промисловості та охорони здоров'я;

700 тис. дол. США — при реалізації інвестиційного проек­ту в галузях будівництва та транспорту;

1 млн. дол. США — при реалізації інвестиційного проекту в галузях добувної промисловості, виробництва електроенергії та коксу, хімічного виробництва і машинобудування.

Органами управління територіями пріоритетного розвитку відповідно до ст. 6 Закону є:

- Комітет з питань територій пріоритетного розвитку;

- органи місцевого самоврядування.

Органи місцевого самоврядування територій, на яких за­проваджується спеціальний режим інвестиційної діяльності, здійснюють свої повноваження відповідно до законодавства України з урахуванням особливостей, визначених Законом.

Крім того, до повноважень органу місцевого самовряду­вання також належить:

- укладення договору (контракту) з суб'єктом підприємниць­кої діяльності щодо умов реалізації інвестиційного проекту, затвердженого Комітетом з питань територій пріоритетного розвитку, у визначеному Законом порядку.

Згідно зі ст. 7 Закону Комітет з питань територій пріори­тетного розвитку (далі — Комітет) є спеціально уповноваже­ним органом управління спеціальним режимом інвестиційної діяльності, що запроваджується відповідно до Закону на тери­торіях пріоритетного розвитку в Луганській області.

Комітет створюється Луганською обласною радою.

До повноважень Комітету належать:

- розроблення та забезпечення реалізації стратегії та поточ­них програм розвитку територій пріоритетного розвитку;

- розгляд і затвердження інвестиційних проектів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

- видача свідоцтва про затвердження інвестиційного проекту;

 

- здійснення в межах своїх повноважень згідно з Законом відповідного контролю за реалізацією інвестиційних проектів суб'єктами підприємницької діяльності на територіях пріори­тетного розвитку;

- підготовка відповідним органам місцевого самоврядуван­ня пропозицій щодо встановлення ставок орендної плати, пла­ти за комунальні послуги, тарифів та інших платежів;

- організація підготовки та перепідготовки кадрів;

- регулювання залучення до роботи на територіях пріори­тетного розвитку іноземних працівників;

- прийняття у межах своєї компетенції рішень, обов'язко­вих до виконання на територіях пріоритетного розвитку при реалізації інвестиційних проектів;

- розгляд у досудовому порядку спорів, що виникають між органами місцевого самоврядування та суб'єктами підприєм­ницької діяльності при реалізації інвестиційних проектів;

- реалізація інших повноважень, передбачених Законом. На територіях пріоритетного розвитку можуть провадитися

всі види підприємницької діяльності, за винятком забороне­них законами України.

Спеціальний правовий режим підприємницької діяльності, встановлений на територіях пріоритетного розвитку, поши­рюється на суб'єктів підприємницької діяльності виключно під час реалізації ними на цих територіях інвестиційних про­ектів, затверджених у встановленому цим Законом порядку.

Затвердження Комітетом інвестиційного проекту та видача свідоцтва про його затвердження є підставою для укладення відповідним органом місцевого самоврядування договору (кон­тракту) з суб'єктом підприємницької діяльності щодо умов реалізації інвестиційного проекту, укладення договорів оренди землі, приміщень тощо. Порядок укладення договору (кон­тракту) визначається Луганською обласною радою.

У разі невиконання або неналежного виконання суб'єктом підприємницької діяльності умов договору (контракту), укла­деного з органом місцевого самоврядування, такий суб'єкт підприємницької діяльності несе майнову та іншу відпові­дальність, передбачену законодавством України та відповід­ним договором (контрактом).

У разі порушення суб'єктом підприємницької діяльності законодавства України, установчих документів, договору (кон­тракту) з органом місцевого самоврядування щодо умов реалі­зації затвердженого у встановленому цим Законом порядку інвестиційного проекту Комітет може внести пропозиції орга­ну місцевого самоврядування про розірвання у встановленому законодавством порядку договору (контракту), укладеного з суб'єктом підприємницької діяльності.

У разі порушення суб'єктом підприємницької діяльності законодавства України, установчих документів, договору (кон­тракту) з органом місцевого самоврядування щодо умов реалі­зації затвердженого у встановленому цим Законом порядку інвестиційного проекту орган місцевого самоврядування може прийняти рішення про розірвання у встановленому законодав­ством порядку укладеного з ним договору (контракту), а також внести пропозиції Комітету про скасування виданого ним свідоцт­ва про затвердження інвестиційного проекту.

Рішення про скасування свідоцтва про затвердження інвес­тиційного проекту та розірвання договору (контракту) з орга­ном місцевого самоврядування можуть бути оскаржені в судо­вому порядку.

До суб'єктів підприємницької діяльності під час реалізації ними інвестиційних проектів, затверджених у встановленому Законом порядку, застосовується запроваджений Законом спе­ціальний правовий режим підприємницької діяльності та на­даються передбачені Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, збору до Державного інноваційного фонду України, до дер­жавного фонду сприяння зайнятості населення та плати за землю.

Звільняються на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на 5 років, від сплати ввізного мита суб'єк­ти підприємницької діяльності, які ввозять на митну терито­рію України сировину, матеріали, устаткування та обладнання (крім підакцизних товарів) для реалізації інвестиційного про­екту у порядку, встановленому Законом.

Звільняються на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на 5 років, від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію Украї­ни устаткування та обладнання для реалізації інвестиційного проекту у порядку, встановленому Законом.

Перелік та обсяги ввезення на митну територію України зазначених сировини, матеріалів, устаткування (обладнання) є невід'ємною частиною інвестиційного проекту.

Під терміном устаткування (обладнання) слід розуміти ма­шини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, що здійснюється під час реалізації інвестиційного проекту.

У разі нецільового використання, відчуження зазначених сировини, матеріалів, устаткування та обладнання до закін­чення строку реалізації інвестиційного проекту ввізне мито та податок на додану вартість справляються у встановленому за­коном порядку.

Звільняється на три роки від оподаткування прибуток новоствореного, перепрофільованого, реструктуризованого підприємства, що реалізує у встановленому Законом порядку інвестиційний проект.

Прибуток таких підприємств, одержаний від реалізації інве­стиційного проекту з четвертого по шостий рік включно, опо­датковується за ставкою у розмірі 50% діючої ставки оподат­кування. Ця норма застосовується з моменту одержання заз­наченими підприємствами першого прибутку.

Порядок обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.

У разі коли протягом звітного (податкового) періоду відбу­вається часткове або повне відчуження інвестиції суб'єкт підприємницької діяльності, який одержав інвестицію, зобо­в'язаний сплатити у повному обсязі податок з прибутку, одер­жаного у такому звітному (податковому) періоді.

До валового доходу підприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згідно з інвестицій­ним проектом, що реалізується у встановленому цим Законом порядку, сума інвестицій у вигляді:

- коштів;

- матеріальних цінностей;

- нематеріальних активів, включаючи легалізовані на тери­торії України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджено згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними тор­говельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.

Звільняються від сплати зборів до Державного інновацій­ного фонду України та до державного фонду сприяння зайня­тості населення на період до 2009 року новостворені, у тому числі у процесі реорганізації, підприємства, що реалізують у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти, в яких чисельність працівників, вивільнених внаслідок ліквідації, реорганізації гірничодобувних та інших підприємств, стано­вить у звітному податковому періоді не менш як 50% середньо­спискової чисельності працюючих.

Звільняються від плати за землю на період освоєння зе­мельної ділянки (планування території, будівництва об'єктів інфраструктури тощо), але не більш як на 5 років, суб'єкти підприємницької діяльності, які реалізують у встановленому Законом порядку інвестиційні проекти.

 

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. Q6 розраховують тільки при нестаціонарному режимі
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. XIX. ОСОБЕННОСТИ ПРАВОВОГО РЕЖИМА ПРИРОДНЫХ РЕСУРСОВ
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. Авторитарний політичний режим.
  12. Авторитарний режим




Переглядів: 544

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок створення спеціальної (вільної) економічної зони | Правове регулювання концесійної діяльності в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.