МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Джерела конституційного права Франції.Францію не випадково називають "лабораторією конституцій". За роки Нового та Новітнього часу у Франції було прийнято 16 конституцій. Нині діюча Конституція Французької Республіки була прийнята в 1958 році на референдумі. і оформила створення у Франції П'ятої Республіки. Конституція Франції складається з трьох документів: Декларації прав людини і громадянина 1789 р., прийнятої під час Великої французької революції (у ній говориться про деякі аспекти правового статусу особистості, у зв'язку з чим у Конституції 1958 р. відсутній відповідний розділ); преамбули Конституції 1946 р., прийнятої під час підйому демократичного руху після Другої світової війни (у ній говориться про можливості соціально-економічних реформ і про деякі соціально-економічні права особистості); Конституції 1958 р., у якій є посилання на зазначені вище два документи і яка насамперед регулює відносини між вищими органами держави. Конституція 1958 р. містить також посилання на деякі міжнародні акти, у яких бере участь Франція (тепер — договір про Європейський Союз 1992 р.), і інші основні закони (наприклад, про асоціації 1901 р.), у зв'язку з чим окремі французькі юристи включають принципи цих документів у «конституційний блок». Конституція 1958 року складається із короткої преамбули і 16 розділів, розбитих на 93 статті. В конституції відсутній звичайний для сучасних актів розділ про права і свободи. Преамбула обмежується посиланням на Декларацію прав людини і громадянина 1789 року і на преамбулу конституції 1946 року, яка в цій частині з юридичної точки зору залишається в силі. Конституція визначила основні параметри держави, встановивши, що Франція є неподільною, демократичною і соціальною республікою. Принцип республіки:”Влада народу, по волі народу і для народу” закріплено в статті 2 конституції. В основному законі закріплене надзвичайно важливе положення про те, що республіканська форма правління не може бути предметом перегляду. В конституції визначені найважливіші положення про характер французької держави – її неподільність. Посягання на неподільність, на цілісність її території карається відповідно до статей Кримінального кодексу. Склад держави може змінитися тільки у відповідності з нормами третього абзацу ст.53: “Ніякий поступ, ніякий обмін, ніяке приєднання території не є дійсним без згоди зацікавленого населення”. Франція - світська держава, тобто в ній відсутня офіційна релігія, а громадяни володіють повною свободою віросповідання. Термін “демократична” республіка вперше був включений в конституцію 1848 року і означав введення тільки для чоловіків загального виборчого права. Згідно ст.3 діючого основного закону загальне виборче право може бути прямим і похідним, а також рівним і таємним. Термін “соціальна” республіка вперше був включений в конституцію 1946 року і впроваджений в діючому акті. В середині 40-х років для засновників конституції Четвертої республіки цей термін означав розвиток політичної, економічної і соціальної демократії. Процедура перегляду конституції встановлена в її 16-му розділі, який включає тільки одну 89-ту статтю. Порядок внесення змін включає дві стадії: 1) внесення поправок і їх прийняття; 2) ратифікація цих поправок. Ініціатива внесення поправок належить президенту республіки, який діє за пропозицією прем’єр-міністра, і членами парламенту. Друга фаза – ратифікація - може бути здійснена двомаспособами. - ратифікація на референдумі (основний), на якому досить отримання простої більшості голосів виборців. - ратифікація парламентом, який скликається в якості конгресу, тобто президенту належить право вибору способу ратифікації. На загальних зборах парламентських палат проект рахується схваленим, якщо він отримає 3/5 загального числа поданих голосів. Конгрес може тільки прийняти чи відхилити передані йому поправки і не може вносити в них зміни. Читайте також:
|
||||||||
|