Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Стан рівноваги споживача

 

Нахил кривої байдужості відображає величину граничної норми заміщення благ (MRS), яка показує, в якій мірі споживач готовий замінити певний товар на інший щоб отримати при цьому те саме задоволення потреб:

 

MRSXY = (3.1)

або

MRSXY = (3.2)

 

MRSXY зменшується по мірі того, як товар Y заміщується товаром X.

Графічно MRSXY є тангенсом кута нахилу дотичної, проведеної до кривої байдужості в даній точці.

Крім того, одночасно

 

MRSXY = (3.3)

 

Якщо споживач збільшує споживання блага Х на незначну величину ∆QX, тоді загальна корисність набору блага виростає на величину ∆QX·MUX. Водночас споживач повинен відмовитись від споживання блага Y на якусь величину ∆QY так, щоб загальна корисність набору благ залишилась незмінною. Для цього необхідно ∆QX·MUX поділити на MUY: . Тоді: .

Загальна корисність не змінилась, а отже:

(3.4)

 

Точка дотику бюджетної лінії з кривою байдужості має назву точки рівноваги споживача – вона відображає максимально можливу корисність за данного обмеженого доходу тому, що:

1) точка на більш високих кривих байдужості не може бути досягнута за данного бюджетного обмеження.

2) інші точки на бюджетній лінії належать більш низьким кривим байдужості і відповідно втілюють в собі гірший набір товарів (див. рис. 3.5).

Qy

I U3 U4

U2 U4

U1 Е U3

U2

U1

Qx

Рис. 3.5. Рівновага споживача

При запропонованому ринком рівні цін бюджетне обмеження кожного споживача у поєднанні з його порядком переваг визначає рівень його придбання товарів та послуг, що є на ринку.

Споживча рівновага – це ситуація, в якій споживач не може збільшити загальну корисність, що отримує за данного бюджету, використовуючи менше грошей на купівлю одного блага й більше – на купівлю іншого.

Отже, максимальна корисність досягається у точці Е, де лінія бюджетного обмеження дотична до кривої байдужості, тобто де нахил кривої байдужості (MRSXY) дорівнює нахилу бюджетного обмеження . Таким чином, у точці оптимуму споживача виконується рівність:

, або . (3.5)

Тобто, - співвідношення, в якому споживач за даних цін здатен заміщати один товар іншим, дорівнює співвідношенню , в якому споживач згоден заміщати один товар іншим без зміни рівня свого задоволення.

Підставимо (3.4) у (3.5), тоді:

, або (3.6)

У точці Е споживач досягає найбільший рівень корисності при даному доході і цінах товарів X та Y. Така рівновага називається внутрішньою, тобто такою, при якій споживач купує обидва блага.


Читайте також:

  1. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  2. Аналіз загальної рівноваги
  3. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  4. Аналіз часткової рівноваги Крива виробничих можливостей
  5. Аналіз часткової та загальної рівноваги
  6. Аналіз часткової та загальної рівноваги
  7. Будь – які зміни популяції є результатом порушення рівноваги між її біотичним потенціалом та опором довкілля.
  8. Бюджетне обмеження й можливості споживача
  9. Бюджетне обмеження споживача
  10. Важливість товару для споживача
  11. Вартість Internetу для підприємств-користувачів. Internet-технології та формування бізнес-фокусу споживача.
  12. Вибір споживача з ординалістських позицій




Переглядів: 1233

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Властивості кривої байдужості | Основні види кривих байдужості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.