Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Закони і законодавчі акти.

2.Обсяги і джерела інвестування інновацій.Другим напрямом діяльності держави є безпосередня участь її загальнодержавних, регіональних і місцевих органів у регулюванні обсягів і використання різних джерел інвестування інновацій.

3.Асигнування і дотації з Державного та місцевих бюджетів.Серед засобів впливу держави на процес функціонування економіки важливе місце належить державним асигнуванням і дотаціям, оскільки ключовим моментом у побудові механізму державного ре­гулювання є надійне забезпечення діяльності всіх суб'єктів господа­рювання.

Державні асигнування — це виділення певної суми грошових коштів на фінансування господарських об'єктів, видів діяльності або соціальних програм за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також державних позабюджетних фондів.

4. Норми і нормативи.Норми і нормативи як один із важливих засобів державного регу­лювання використовуються як базовий елемент при розробці територіальних планів, а також при обґрунтуванні варіантів розвитку країни в цілому.

5. Ціноутворення.За умов виходу економіки України з кризового стану великого значення набуває такий засіб державного втручання, як цінове регу­лювання.

6. Ставки податків і пільгиз оподаткування.Основним важелем, найважливішим засобом державного впли­ву на соціально-економічний розвиток країни та на інноваційні про­цеси є податки та податкові пільги. Саме податки, як засвідчує еко­номічна історія, завжди використовувалися державою як найдієвіший засіб регулювання економічних процесів. На інноваційну діяльність, яка визначає вихідний момент під­приємництва, впливають усі податки й платежі, пов'язані з виробни­чо-господарською діяльністю в цілому.

7. Відсотки за кредит і державні гарантії.Найважливішою сферою державного впливу є грошово-кредит­ні відносини, оскільки вони є стрижнем усієї економічної системи, незалежно від ступеня розвитку приватного сектора. Держава навіть за умов ринкової економіки надає великого значення контролю за формуванням і використанням національних кредитних ресурсів. У процесі розбудови економіки України державне регулювання має забезпечити вирішення проблем, що виникли внаслідок інфля­ційних процесів.

8. Державні замовлення і закупівлі.Ефективними регуляторами прямої дії на виробництво є держав­не замовлення й державні закупівлі. Оскільки економічна роль держави полягає у забезпеченні за­гальнодержавних потреб та захисту інтересів соціально незахищених груп населення, державним замовленням як інструментом дер­жавного регулювання формуються завдання на виготовлення, по­ставку промислової, спеціальної та сільськогосподарської продукції, продовольчих і непродовольчих товарів народного споживання, виконання робіт і надання послуг за номенклатурою і в обсягах, що забезпечують реалізацію державних та міждержавних цільо­вих програм, виконання міжурядових угод і створення державних резервів.

Зважаючи на обмежені можливості сучасної української еко­номіки, встановлено порядок, згідно з яким державна підтримка надається лише виконавцям державних замовлень, які мають страте­гічне значення для країни. У разі необхідності держава гарантує та­ким виконавцям продаж підприємствами-виробниками матеріальних ресурсів, потрібних для виконання державного замовлення.

За сучасних економічних умов державне замовлення певною мірою стимулює розвиток пріоритетних галузей, виконання міждер­жавних угод, експортно-імпортних операцій, впровадження нових технологій.

9. Мито і митні податки.Велике значення для відновлення економіки України на сучас­ному етапі має дотримання методами державного регулювання вод­ночас відкритості економіки й її економічної безпеки. При вирішен­ні цієї проблеми державний механізм спирається на такі засоби регулювання, як мито й митні податки.

Мито — це податки, які встановлюються на імпортні, а в окре­мих випадках — і на експортні товари. Держава використовує мито для одночасного вирішення двох основних завдань: спираючись на фіскальне мито, держава запроваджує його, як правило, щодо тих товарів, які не виробляються підприємствами України. Метою задіяння такого мита є забезпечення державного бюджету податковими над­ходженнями. Функція захисту українських виробників від конкуренції інших держав виконується протекціоністським митом, яке зменшує перевагу іноземного виробника на українському ринку над вітчизня­ним виробником.

Суттєвим засобом регулювання іноземної підприємницької діяль­ності на національному ринку є система оподаткування імпорту. Взагалі оподаткування імпорту в країнах з ринковою економікою будується на однакових принципах, відмінності ж полягають у роз­мірах митних тарифів та деяких видів митних податків. До митних податків належать: митний збір, яким оподатковую­ться товари при перетинанні кордону ряду країн; різні збори, пов'я­зані з оформленням документів на митниці, митним оглядом товару, перевіряю його якості; портові, статистичні, фітосанітарні та ін­ші мита.

10. Ліцензії і квоти.До стаціонарних засобів державного регулювання можна віднес­ти ліцензування, квотування, стандартизацію та експертизу інвести­ційних проектів. Це прямі засоби впливу держави на інвестиційну діяльність, оскільки за їхньої реалізації держава бере безпосередню участь у непрямих засобах.

Ліцензування — це надання дозволу на проведення будь-яких видів діяльності, пов'язаних з виробництвом та наданням послуг, і ліцензування продукції. За умов технологічної відсталості ліцензу­вання суб'єктів інвестиційної діяльності спроможне підвищити ефек­тивність виробництва, а купівля ліцензій на виробництво продукції здатна підняти економіку на вищий щабель розвитку. Складовим елементом ліцензування є встановлення централізо­ваного контролю за вивезенням і ввезенням ряду товарів у межах визначених квот протягом визначеного періоду.

11. Підтримка інфраструктури утворень.Перед нашою країною стоїть завдання розвитку ринкової інф­раструктури у вигляді нових елементів господарського механізму, яка б забезпечувала кваліфіковане обслуговування вітчизняних й іноземних інвесторів. До їх переліку входять кредитні інституції, які є суб'єктами інноваційно-інвестиційної діяльності. Створення широ­кої мережі банківських установ — одна з обов'язкових умов активі­зації інновацій. Великого значення для ефектив­ного здійснення інноваційної діяльності набувають страхові компа­нії, які повинні надавати необхідний комплекс страхових послуг. Підвищується потреба в послугах консалтингових фірм, які викону­ють інформаційні та проектні роботи. В Україні значна увага приді­ляється створенню інноваційної інфраструктури, але гостро стоїть питання її розвитку і вдосконалення.

12. Розробка й реалізація державнихі цільових комплексних програм.Розробка й реалізація цільових комплексних програм — це також одна з форм державного регулювання, а в країнах з ринко­вою економікою вона є основою програмного управління. В осно­ву розробки цільових комплексних програм закладаються такі принципи: цілеспрямованість, комплексність, системність, забезпе­ченість, пріоритетність, економічна безпека, погодженість, своєчас­ність. В Україні реалізуються наступні цільові комплексні програ­ми: Програма розвитку України як транзитної держави, Програма розвитку малого бізнесу, Державна програма ресурсозабезпечення, Програма боротьби з бідністю, Програма розвитку промисло­во-фінансових груп та транснаціональних комплексів, Програма комплексної реструктуризації промисловості, Державна Програма інформаційного забезпечення економіки та освіти.


Читайте також:

  1. IV. Закони ідеальних газів.
  2. А) Грошовий обіг. Закони.
  3. Аграрні закони України
  4. База управлінських рішень і закони організації.
  5. Булеві теореми та закони
  6. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть найважливіші, на вашу думку, екологічні закони.
  7. В) економічні категорії і закони.
  8. Види, типи і форми професійного спілкування. Основні закони спілкування. Стратегії спілкування.
  9. Визначення добутку на множині цілих невід’ємних чисел, його існування та єдиність. Операція множення та її основні властивості (закони).
  10. Визначення суми на множині цілих невід’ємних чисел, її існування та єдиність. Операція додавання та її основні властивості (закони).
  11. ВІДКРИТІ БІОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ, ЗАКОНИ ТЕРМОДИНАМІКИ І ТЕРМОДИНАМІЧНІ ПОТЕНЦІАЛИ
  12. ВСТУП. Тема 1. Основні поняття і закони хімії




Переглядів: 279

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи державного регулювання інноваційної діяльності | Система державного регулювання інноваційної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.