Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В процесі читання виділіть маркером або підкресліть найважливіші, на вашу думку, екологічні закони.

Правило максимального тиску життя:живі організми у природі розмножуються з максимально можливою інтенсивністю.Якби звичайна зелена тля не гинула, то потомство однієї пари за рік укрило б Земну кулю суцільним шаром товщиною сім метрів. Якби мишовидні гризуни не гинули, то за півроку вони б знищили усе живе на Землі.

Закон константності живої речовини у біосфері:кількість живої речовини у біосфері для кожної конкретної епохи є сталою(В.І.Вернадський).Тобто в кожну епоху на Землі може жити тільки певна кількість організмів із певною біомасою, і не більше. Планета може забезпечити на цьому етапі життєдіяльність обмеженої маси організмів. Із цього закону випливає наступний, надзвичайно важливий для нас сьогодні.

Закон обмеженості ресурсів:збільшення чисельності і біомаси організмів якогось виду може відбуватись лише за рахунок зменшення чисельності і біомаси інших видів. Тобто зростання чисельності людства автоматично призводить до скорочення інших видів. Крім цього, сьогодні звучать прогнози (чи рекомендації) економістів – до 2030 року збільшити виробництво продуктів харчування на 70%, щоб прогодувати зростаюче людство. Вирощування сільськогосподарських рослин та тварин, збільшення їх біомаси на 70% призведе також до скорочення інших видів, що зрештою закінчиться руйнуванням біосфери.

Біосфера – це глобальна система життєзабезпечення, тобто вона забезпечує життя всіх істот, в тому числі нас, людей. Зруйнувавши її, ми загинемо. А щоб цього не сталося, необхідно дотримуватись законів природи, законів екології.

Взагалі законів екології сформульовано дуже багато: близько 1,5 тис. Щоб їх узагальнити і зробити зрозумілішими для широкого загалу, американський вчений Баррі Коммонер у 1974 році звів їх всього до чотирьох, у вільному стилі (цікаво, що „коммонер” в перекладі з англійської означає „узагальнювач”).

ЗАКОНИ КОММОНЕРА:

n все пов”язано з усім (екологія – це наука про взаємозв”язки у природі; уявімо собі природу як кубик Рубика, в якому замість кубиків – кульки, з”єднані між собою зв”язками -- пружинками; якщо ми виведемо із стану рівноваги одну кульку – захитаються усі, тобто якщо десь далеко від нас вирубують ліс -- це не байдуже для нас, тому що все пов”язано з усім і наше довкілля теж порушиться від цього);

n все повинно кудись подітися (не можна викинути куди завгодно сміття, бо воно може потрапити на наш власний квітник, у квартиру, в їжу і т.д., -- воно ж повинно кудись подітися);

n ніщо не дається задарма (якщо ми в лісі чи на лузі нарвемо квітів і понесемо їх продавати, то отримаємо прибуток – вони ж дістались нам нібито задарма, але ми заплатимо за це тим, що позбавимо себе частини природи, руйнуванням екосистеми);

n природа знає краще (вона знає краще, де повинно бути болото, аде – ліс, і не треба меліорації, не потрібно „поліпшувати” її, осушуючи болота, на місці яких потім виникають пустелі; природа знає краще, які види повинні жити в Новій Зеландії, і не треба „поліпшувати” місцеву фауну, завозячи туди кролів і лисиць, бо це призводить до екологічних катастроф; меліорація –від лат. Melioratio -- поліпшення).

Природні системи (екосистеми) подібні до складної пухнастої тканини – войлоку: якщо ми висмикнем одну волокнинку – нібито нічого і не трапиться, тканина залишилась такою, як і була. Але коли волокно за волокном витягувати і витягувати, тканина зрештою розсиплеться. Якщо екосистема буде втрачати вид за видом – вона теж зрештою зникне. І ми теж. Бо насправді життя на планеті-крематорії, зображеній у фільмі „Хроніки Ріддіка”, неможливе – там немає системи життєзабезпечення, що створює їжу і кисень.


Читайте також:

  1. N Уроки класного читання
  2. А) Грошовий обіг. Закони.
  3. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  4. Автоматизація виробничих процесів
  5. АВТОМАТИЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ
  6. АВТОМАТИЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ
  7. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  8. Аналіз паралельного інтерфейсу з DSP-процесорами: читання даних з АЦП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  9. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  10. Аналіз процесів самоорганізації підприємства в контексті його стратегічного розвитку
  11. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.
  12. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми




Переглядів: 940

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 4 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.