Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛЕКЦІЯ 8. ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙ ТА ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ НА НИХ.

Аналіз попиту на інноваційний продукт

Аналіз попиту на нововведен­ня проводиться в наступних напрямках:

1) аналіз потреби у випущеному і (чи) реалізованому нововведенні чи новій послузі;

2) аналіз попиту на нововведення і пов'язані з ним послуги та вплив на них різних факторів;

3) аналіз впливу попиту на результати діяльності підприємства;

4) визначення максимальної можливості збуту й обґрунтування плану збуту з урахуванням вирішення перших трьох завдань, а також виробничих можливостей фірми.

Основні напрямки аналізу по­питу:

• обсяг попиту;

• наявність потенційних покупців;

• потреба в товарі;

• можливість придбання товару;

• ціна пропонованої продукції;

• час реалізації (пропозиції для реалізації) продукції на ринку;

• напрямки, ринки збуту продукції.

Попит виражає кількість альтернативних можливостей придбан­ня продукції при різних цінах і рівних інших умовах. Його можна представити одним зі способів:

1. У вигляді таблиці.

2. Графічно. Попит у цьому випадку зображується у вигляді графіка, що показує кількість продукції, яку споживачі готові, хочуть і в змозі купити за деякою ціною.

3. Аналітичне.

У таблиці мож­на, по-перше, представити ранжирований ряд значень ціни продукції в порядку її зростання чи зменшення і відповідну їй кількість оди­ниць товару, на який пред'явлений попит. Графічне зображення попиту дає можливість побачити напрямки його зміни, що широко застосовується для прогнозування попиту, ви­значення типу товарів, за якими він вивчається, розрахунку ступеня гнучкості попиту стосовно основних, що впливають на нього, фак­торів. Аналітичний метод дозволяє проаналізувати сформовану тенден­цію попиту на основні товари і спрогнозувати ситуацію на перспективу.

Планування і організація створення нового товару

Нова продукція, яку виводять на ринок, може бути трьох видів:

— яка раніше не існувала (CD-диски);

— яку раніше виготовляли, але її конструкцію було суттєво змінено (ноутбук замість стаціонарного ПК);

— яка має лише новий дизайн (ліки у вигляді аерозолю).

Інноваційний товар— продукт науково-технічної та інноваційної діяльності, що пропонує новий засіб чи спосіб виробництва товарів і послуг і відкриває для споживача нові сфери задоволення своїх потреб.

Процес створення нового продукту передбачає здійснення інноваційної діяльності в кілька етапів: генерування ідей, оцінювання та відбір перспективних ідей, розроблення концепції това­ру, розроблення та створення дослідного зразка, пробний маркетинг.

1. Генерування ідей.Задум нових товарів виникає або як наслідок процесу цілеспрямованого пошуку, або випадково. На етапі генерування ідей істотна роль належить вико­ристанню методів активізації творчого пошуку: інверсії, ідеалізації, ключових запитань, аналогій, фокальних об'єктів, синектики та ін.

Метод інверсії (зворотного руху).Передбачає вико­ристання протилежних існуючому поглядів щодо вирі­шення нової проблеми, як от: розглянути функції об'єкта з іншого боку (пилосос може бути і розпилювачем рідини); замість дій, які передбачає існуюча технологія, застосува­ти протилежні (охолоджувати замість нагрівати — спосіб консервування овочів та фруктів); зробити рухому частину об'єкта (чи зовнішнього середовища) нерухомою, а неру­хому — рухомою (складальний конвеєр); перевернути об'єкт «догори ногами» (з метою привернення уваги та­ким способом часто подають рекламу) тощо. Наприклад. поєднання дешевизни і недовговічності може бути привабливішим для покупця, ніж довговічності, але дороговизни (на цьому ґрунтується товарна політика багатьох китайських фірм).

Метод ідеалізації.Ґрунтується на уявленні про ідеаль­ний спосіб задоволення певних потреб споживача (тобто без витрат). Наприклад, будинок, виготовлений із стандар­тних блоків, компонуючи які можна постійно перебудову­вати і добудовувати власне житло протягом усього життя, витрачаючи для цього значно менше коштів, ніж при по­купці іншого будинку, щоразу, коли виникає потреба роз­ширення житлової площі.

Метод ключових запитань.Доцільно застосовувати для накопичення додаткової інформації щодо ринкової си­туації, зокрема під час просування нового товару на ринок. Прикладами ключових запитань можуть бути такі: на яко­му сегменті ринку слід сконцентрувати зусилля; чи пови­нен товар мати різні модифікації для різних ринкових сег­ментів; чому споживачі надаватимуть перевагу саме нашо­му товарові; якою має бути якість товару; якою має бути цінова політика на товар; яка інформація потрібна для ор­ганізації рекламної кампанії; чи може товар бути запропо­нований на інших ринках; які вигоди це принесе фірмі; який можливий ризик та ін.

Метод аналогій.Використовується найчастіше спон­танно, коли якийсь факт, предмет чи явище у навколиш­ньому середовищі підказує нове конструктивне чи дизай­нерське рішення нового товару. Наприклад, Останкінська телевізійна башта побудована за принципом колоска. По­дібно до того, як стійкість колоска обумовлена наявними у його стінках рослинними волокнами, стійкість башти за­безпечена натягнутими у її бетонних конструкціях сталь­ними тросами.

Метод фокальних(лат. focus — осередок)об'єктів.Заснований на перетинанні ознак випадково обраних об'єктів на об'єкті, що розробляється і перебуває ніби у фо­кусі переносу.

Синектика.Це своєрідна розумова атака досліджува­ної проблеми (наприклад, способу модифікації товару чи надання йому нових властивостей) спеціалізованими гру­пами фахівців, інженерів, консультантів, експертів тощо з використанням ними різних аналогій і асоціацій.

2. Оцінювання та відбір перспективних ідей.Передба­чає оцінювання ідей щодо нового товару з погляду їх сприйняття споживачем. Здійснюється на основі деталь­ного вивчення ринкових потреб. Оцінювання перспективності ідей нових товарів має здійснювати група експертів, до складу якої входять маркетологи, економісти та керівники головних підрозділів фірми. За результатами оцінювання всі ідеї нових товарів по­діляють на безперспективні, віддаленої перспективи, перспективні. Останню групу включають у перелік пер­спективних ідей, щодо яких розробляються товарні кон­цепції.

3. Розроблення концепції нових товарів.Концепція нового товару поєднує елементи уні­версального алгоритму оцінки ринку нового продукту і показники його конкурентоспроможності. Таке оціню­вання ідеї товару допомагає зрозуміти, як він буде сприй­нятий ринком і чи достатній потенціал техніко-технологічної бази підприємства для його промислового освоєння. Товари, концепції яких визнані найперспективнішими з комерційного погляду, починають фінансувати і створю­вати.

4. Розроблення і створення дослідного зразка.На цьому етапі здійснюють проектування товару, його параметрів, дизайну, упаковки, визначають назву або марку товару, виготовляють дослідні зразки, вирішують питання щодо технічного рівня виробу, можливостей його якісного виго­товлення, майбутнього ефективного використання.

У процесі проектування виробу важливо забезпечити оптимальне співвідношення між значущістю для спожива­ча окремих його функцій і витратами на їх здійснення. З цією метою можна застосувати метод функціонально-вар­тісного аналізу.

Об'єктами ФВА можуть бути як споживчі властивості товару загалом, так і його окремих частин. Мету ФВА мож­на подати математично:

СВ/В→max

де СВ — споживча вартість об'єкта, який аналізують (є су­купністю його споживчих якостей); В — витрати на досяг­нення необхідних споживчих якостей.

 
 

Під час випробування дослідного зразка важливо по­рівняти його основні параметри із параметрами товару-аналога, який на час створення новації вважається кращим на рин­ку. Для цього розраховують співвідношення величин кожного із порівнюваних параметрів нового продукту і аналога. У разі, якщо за базу оцінки взяти зразок, розрахунок одиничного показника конкуренто­спроможності здійснюють за формулами:

де qi, — одиничний показник конкурентоспроможності за і-тим технічним параметром; рі — величина i-того пара­метра для нової продукції; Різ — величина і-того парамет­ра для виробу, прийнятого за зразок.

Із формул вибирають ту, за якою збільшенню одиничного показника відповідає підвищення конкурен­тоспроможності. Наприклад, для оцінювання продуктив­ності виробів вибирають формулу 1, а для питомих вит­рат енергії — формулу 2.

Розрахунок одиничних показників має доповнюватися розрахунком групового показника конкурентоспромож­ності, який враховує значущість кожного із порівнюваних параметрів для споживача. Розрахунок групового показника за технічними па­раметрами (включаючи нормативні) здійснюють за фор­мулою:

 

Де It.n. - груповий показник конкурентоспроможності за технічними параметрами; qіодиничний показник кон­курентоспроможності за і-тим параметром; аі — значу­щість і-того параметра в сукупності технічних параметрів, що характеризують потребу; п — кількість параметрів, які оцінюють.

Отриманий показник характеризує міру відповідності товару існуючій потребі за всіма технічними параметрами. Чим він вищий, тим повніше задовольняються запити спо­живача.

5. Пробний маркетинг.Здійснюється перед початком повномасштабного виробництва та реалізації продукції. Має на меті вивчення реакції споживачів на новий товар. Для цього виготовля­ють пробну партію товарів, тестування якої в умовах рин­ку дає змогу виявити властивості нового товару в процесі дослідного споживання та оцінити комерційні перспек­тиви його випуску. Якщо результати пробного маркетин­гу позитивні, приймають рішення про запуск нового то­вару у виробництво.

Ефективність пробного маркетингу залежить від пра­вильного вибору часу і місця його проведення, особливос­тей нового товару, рівня конкуренції на відповідному сег­менті ринку, загального стану економіки країни.

Однак пробний маркетинг має і недоліки, які дещо знижують його ефективність. Це витрати на нього, зат­римка масштабного впровадження, надання інформації конкурентам, неспроможність побачити результати в ме­жах всієї країни на основі кількох міст, що використову­ють як пробні ринки тощо. Часто пробний маркетинг дає змогу конкурентам, які не проводили досліджень, наздог­нати Інноваційну фірму, що може мати негативні наслід­ки для інноватора.


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  5. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  6. ISO 15504. Причини та історія створення
  7. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  8. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  9. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  10. XIII. Формування та оприлюднення рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування
  11. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 2694

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжфірмова науково-технічна кооперація в інноваційних процесах | Види попиту на інновацію і чинники, що впливають на нього

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.