Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Коротка історична довідка

Як самостійна наукова дисципліна ТММ, подібно до інших прикладних розділів науки, виникла в результаті|унаслідок| промислової революції початок|розпочинало| якої відноситься до 30-м років XVIII століття|віку|. Проте|однак| машини існували за довго до цієї дати. Тому в історії розвитку ТММ можна умовно виділити чотири періоди:

1-й період до початку XIX століття - період емпіричного машинобудування протягом якого винаходиться велика кількість простих машин і механізмів: підйомники, млини, каменедробарки, ткацькі і токарні верстати, парові машини (Леонардо да Вінчі, Вейст, Повзунів, Уатт). Одночасно закладаються і основи теорії: теорема про зміну кінетичній енергії і механічної роботи, "золоте правило механіки", закони тертя, поняття про передавальне відношення, основи геометричної теорії циклоїдного і эвольвентного зачеплення ( Карно, Кулон, Амонтон, Кадано Дж., Ремер, Ейлер).

2-й період від початку до середини XIX століття - період початку розвитку ТММ . В цей час розробляються такі розділи як кінематична геометрія механізмів (Саварі, Шаль, Олівье), кінетостатика (Каріоліс), розрахунок маховика (Понселе), класифікація механізмів по функції перетворення руху (Монж, Лану) і інші розділи. Пишуться перші наукові монографії по механіці машин (Віліс, Боріньі), читаються перші курси лекцій з ТММ і видаються перші підручники (Бетанкур, Чижов, Вейсбах).

3-й період від другої половини XIX століття до початку XX століття - період фундаментального розвитку ТММ. За цей період розроблені: основи структурної теорії (Чебишев, Грюблер, Сомів, Малишев), основи теорії регулювання машин (Вишнеградський), основи теорії гідродинамічного мастила (Грюблер), основи аналітичної теорії зачеплення (Олівье, Гохман), основи графоаналітичної динаміки (Віттенбауер, Мерцалов), структурна класифікація і структурний аналіз (Ассур), метод планів швидкостей і прискорень (Мор, Манці), правило проворачиваемости механізму (Грасгоф) і багато інших розділів ТММ.

4-й період від початку XX століття до теперішнього часу - період інтенсивного розвитку всіх напрямів ТММ як в Росії, так і за кордоном. Серед росіян учених необхідно відзначити узагальнювальні роботи Артоболевського І.І., Левітського н.І., Фролова К.В.; в області структури механізмів - роботи Малишева, Решетова л.Н., Озола О.Г.; по кінематиці механізмів - роботи Колчина н.І., Смірнова л.П., Зіновьева В.А.; по геометрії зубчатих передач - роботи Літвіна ф.Л., Кетова х.Ф., Гавріленко в.А., Новікова М.Л.; по динаміці машин і механізмів - Горячкин в.П., Кожевников с.Н., Коловський м.З. і ін. Дане перерахування не охоплює і малої частки робіт видатних учених, що внесли істотний внесок до розвитку ТММ в цей період. Із зарубіжних учених необхідно відзначити роботи Альта Х., Бегельзака Р., Бейера Р., Крауса Р., Крослі Ф. і багато інших.

Лекційний курс ТММ базується на знаннях отриманих|одержувати| студентом на молодших курсах при вивченні фізики, вищої і прикладної математики, теоретичної механіки, інженерної графіки і обчислювальної техніки. Знання, навики|навички| і уміння придбані|набуті| студентом при вивченні ТММ служать базою для курсів деталі машин, підйомно-транспортні машини, системи автоматизованого проектування, проектування спеціальних машин і основи наукових досліджень.

Поняття про технічну систему і її елементи.
(з теорії технічних систем по[11])

Технічна система - обмежена область реальної дійсності, що взаємодіє з навколишнім середовищем U, що виконує певні функції F і що має структуру S.

Рис. 1.1

Ef, Af- параметри, що характеризують функції F системи;
En An- параметри, що не відносяться до функцій приладу (умови роботи, зовнішні і додаткові дії);
Z- системний оператор;
M - елементи системи;
R - відношення між елементами системи.

Навколишнє середовище U- сукупність зовнішніх об'єктів, що взаємодіють з системою. Функція F- властивість системи, використовувана для перетворення вхідних величин Ef, при зовнішніх і додаткових діях Anі умовах роботи En, у вихідні величини Af. Функція є об'єктивно вимірювана властивість, яка може бути охарактеризоване параметрами системи. Кількість функцій, що реалізовуються системою, відповідає кількості використовуваних системою фізичних властивостей. Якщо система виконує декілька функцій, то розрізняють загальну і приватні функції. Загальна функція охоплює безліч всіх вхідних і вихідних величин, яка характеризує дану систему як одне ціле. Приватні функції діляться на: головні і допоміжні - по їх значенню у виконанні завдання; основні і елементарні - за типом зміни змін функцій в процесі їх виконання.

Структура S - сукупність елементів Мі стосунків R між ними усередині системи S=(M,R). Елемент системи при проектуванні розглядається, як одне ціле, хоча він може мати різний ступінь складності. Якщо при розгляді елементу, не береться до уваги його форма і внутрішня будова, а розглядається тільки виконувана ним функція, то такий елемент називається функціональним. Для механічної системи елементами можуть бути: деталь, ланка, група, вузол, простий або типовий механізм. Деталь - елемент конструкції що не має в своєму складі внутрішніх зв'язків (що складається з одного твердого тіла). Ланка - тверде тіло або система жорстко зв'язаних твердих тіл (може складатися з однієї або декількох деталей) що входить до складу механізму. Група - кінематичний ланцюг, що складається з рухомих ланок, зв'язаних між собою кінематичними парами (стосунками), і що задовольняє деяким заданим умовам. Вузол - декілька деталей зв'язаних між собою функціонально, конструктивно або яким-небудь іншим чином. З погляду системи вузли, групи, прості або типові механізми розглядаються як підсистеми. Найнижчим рівнем розбиття системи при конструюванні є рівень деталей ; при проектуванні - рівень ланок. Елементи з системи можна виділити тільки після визначення взаємозв'язків між ними, які описуються стосунками. Для механічних систем інтерес представляють стосунки визначальні структуру системи і її функції, тобто розташування і зв'язки. Розташування - такі стосунки між елементами, які описують їх геометричні відносні положення. Зв'язки - стосунки між елементами, призначені для передачі матеріалу, енергії або інформації між елементами. Зв'язки можуть здійснюватися за допомогою різних фізичних засобів: механічних з'єднань, рідин, електромагнітних або інших полів, пружних елементів. Механічні з'єднання можуть бути рухомими(кінематичні пари) і нерухомими. Нерухомі з'єднання діляться на роз'ємних (гвинтові, штифтові) і нероз'ємних (зварні, клейові).


Читайте також:

  1. R Граматична довідка
  2. Анатомічна довідка
  3. Біографічна довідка
  4. ВИЗНАЧЕННЯ, ПОНЯТТЯ І КОРОТКА ІСТОРІЯ.
  5. Виникнення, розвиток та історична роль укр. козацтва.
  6. ВСТУП Коротка історія латинської мови та її значення у міжнародній науковій термінології
  7. ГЕОЛОГІЯ ЗАГАЛЬНА ТА ІСТОРИЧНА
  8. ДОВІДКА
  9. Довідка
  10. Довідка
  11. Довідка
  12. ДОВІДКА




Переглядів: 889

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Машини і їх класифікація.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.