Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види інформаційних технологій

Аналіз ринку інформаційних компонентів дозволяє розподіляти перелік інформаційних технологій на два класи – базові інформаційні технології та прикладні інформаційні технології. Границя поділу є доволі умовною [3].

Базові інформаційні технології – це технології, які реалізуються на рівні взаємодії елементів обчислювальних систем. До цього класу відносяться наступні основні системи:

§ Операційні системи. Технології управляють безпосередньо роботою засобів обчислювальної техніки. Для класу машин загального призначення – ОС EC, CBM, MVS. Для персональних комп’ютерів на базі універсальних процесорів INTEL – MS DOS, Windows, UNIX-системи тощо. Для локальних мереж – мережні операційні системи – Novell, Windows NT [4].

§ Мови програмування. В розвитку класичних процедурних мов програмування – Cobol, Fortan, C, Pascal в останні роки з’явилися їх об’єктно-орієнтовні розширення з інтегрованими засобами розробки. З широким застосуванням технологій Internet все більшого поширення набуває мов Java [5,6].

§ Технології архітектури «клієнт-сервер». Технології реалізуються в корпоративних системах на основі локальних мереж, що передбачають розподіл функцій оброблення, керування мережею, зберігання даних, забезпечення зовнішніх зв’язків і т.д. на спеціально призначених для цього комп’ютерах (серверах). Наразі дані технології реалізуються практично у всіх програмних продуктах [1,4].

§ Технології багатопроцесорної обробки. Дані технології на основі спеціалізованих персональних ЕОМ нарощують потужності цих машин за рахунок розширення їх обчислювальної структури. До цього класу відносяться SMP-сервери [7].

§ Технології нейрообчислень. Вказані технології ефективно реалізовують певні види складної обробки інформації з використанням спеціально створених програмно-технічних засобах, що входять до складу персональних ЕОМ і функціонують за принципами нейромереж [1,8].

§ Технології автоматизованого проектування (CASE-технології). Дозволяють розробляти систем інформатизації, практично не застосовуючи для цих потреб мови програмування [8].

§ Телекомунікаційні технології. Технології з можливістю організації та забезпечення взаємодію в мережах на основі єдиних стандартизованих правил. Цей клас – доволі широкий та включає стандарти ISO/OSI, EDIFACT, X.500 та інші [9].

§ Базові технології Internet. Серед найбільш розповсюджених – електронна пошта, служба ftp (надсилання файлів), технологія формування інформаційних серверів на основі гіпертекстових документів та інші [1,4].

§ Intranet-технології. Вони дозволяють будувати відомчі (корпоративні) системи інформатизації на основі базових технологій Internet [7].

§ Технології обробки текстів. Означені технології зазнали широкого використання та дозволили налагодити в багатьох організаціях електронну підготовку кореспонденції. Одночасно можуть виступати елементами електронного документообігу не потребуючи уніфікації [4].

§ Системи управління базами даних (СУБД). Їх основне призначення полягає в зберіганні та забезпеченні ефективного доступу до масивів інформації. Для реалізації систем різного масштабу застосовуються СУБД, що підтримують мову запитів SQL та інші передові технології обробки. Найпоширенішими є СУБД Oracle, SQL Server [10,11,12,13,14].

§ Технології інформаційних сховищ. Дані технології забезпечують зберігання та оброблення великих масивів різноманітної інформації та будуються на основі апробованих систем управління базами даних, значно розширюючи та доповнюючи їх можливості [1].

§ Експертні системи (ЕС). Технології дозволяють на основі визначених правил виведення здійснювати аналіз інформаційного опису об’єктів і формувати на основі цих правил відповідні висновки. Ці технології базові для систем представлення знань [12,15,16].

§ Геоінформаційні технології (ГІС). Технології дозволяють здійснювати обробку графічної інформації: карти, плани міст, космо- і аерознімки, дані дистанційного зондування поверхні, креслення та багато іншого. В контексті ГІС можна виділити підклас вузькоспеціалізованих земельно-інформаційних систем. І хоча, в більшості випадків автори ставлять знак рівності між поняттями ГІС та ЗІС, в контексті управління земельними ресурсами – це специфічна інтегрована технологія, яка вдало поєднує можливості геоінформаційних систем та банків даних. В широкому розумінні земельно-інформаційні системи представляють організаційно впорядковану сукупність масивів інформації із різних джерел, документів та інформаційних технологій, що реалізують інформаційні процеси управління земельними ресурсами. [14,15,17,18,19,20,21,22].

§ Мультимедіа-технології та технології створення віртуальної реальності. Вказані системи здійснюють спільну обробку текстової, графічної інформації, звуку, зображень. Технології віртуальної реальності надають можливості моделювання та просторового представлення об’єктів [15,23,24,25,26,27].

§ Технології цифро-аналогових перетворень. Дозволяють здійснювати перетворення даних із цифрового в аналоговий вигляд і навпаки, що дозволяє здійснювати їх подальшу комп’ютерну обробку [1,3,7].

§ Технології криптозахисту. Зазначені технології здійснюють за спеціальними алгоритмами перетворення інформації, яка стає доступною тільки визначеному відповідними ключами суб’єкту. Розробка та застосування таких засобів повинні регламентуватися відповідними державними службами [28,29,30,31].

§ Технології людино-машинного інтерфейсу. Забезпечують уніфікацію дій людини під час взаємодії з різними видами обчислювальної техніки [1,3].

Пропоновані базові інформаційні технології дозволяють формувати програмно-технічні рішення по створенню інтегрованих систем інформатизації суб’єктів, реалізації телекомунікаційного середовища, забезпечення взаємодії цих систем.

Застосування інформаційних технологій дозволяє радикально змінити стиль управління бізнес-процесами та значно покращити основні показники діяльності будь-якої компанії. Попередні правила ведення бізнесу стрімко втрачають актуальність в нинішніх умовах. Підприємства, що нехтують значимістю змін ризикують втратити конкурентні переваги (табл. 1.1) [2].

 

Таблиця 1.1

Інформаційні технології для зміни правил роботи компаній

 

Попереднє правило Нове правило Технологія
Інформація може з’являтися в одному місці та в один час Інформація може з’являтися за необхідності в будь-якому місці та в будь-який час Розподілені бази та сховища даних, пошукові системи, технології пошуку даних
Складну роботу по оцінці ситуацій можуть виробляти тільки експерти Роботи експерта може виконувати спеціаліст загального профілю Експертні системи
Необхідно обирати між централізацією та децентралізацією Можна одночасно одержувати переваги від поєднання двох форм організації управління та виробництва Розподілена робота в групах, телекомунікації та мережі
Всі рішення приймають тільки вищі керівники та відповідальні менеджери Прийняття рішень стає частиною роботи кожного співробітника відповідального за свою частину роботи Системи підтримки прийняття рішень, доступ до баз і сховищ даних
Для пошуку, аналізу, збереження та передачі інформації необхідні спеціально обладнані приміщення Спеціалісти можуть надсилати та одержувати інформацію зі свого місцезнаходження Інтернет/Інтранет-технології, оптоволоконні та супутникові системи зв’язку, мобільні мережі
Кращий контакт з клієнтом – особистий контакт Кращий контакт з потенційним клієнтом – ефективне вивчення його особливостей Інтерактивна взаємодія, бази даних, системи опитувань
Складені плани не переглядаються або переглядаються під тиском форс-мажору Плани переглядаються та коректуються оперативно, по мірі необхідності адекватних вимог клієнта Експертні системи, системи гнучкого планування та управління ризиками

Прикладні інформаційні технології – це технології, що реалізують типові процедури обробки інформації в конкретних предметних областях. Виділяють наступну класифікацію [3]:

· за реалізацією інформаційних ресурсів;

· в системах масового обслуговування населення;

· в сфері управління організаціями;

· в сфері інтелектуального потенціалу;

· у виробничих процесах;

· по підтримці рішень в соціальній, політичній, економічній сферах та безпеці держави.

Інформаційні технології в виробничих процесах поділяють на наступні підкласи:

o інтегровані автоматизовані системи управління;

o інформаційно-аналітичні системи координації діяльності підприємств;

o автоматизовані системи управління підприємствами;

o системи автоматизованого проектування;

o автоматизовані системи управління технологічними системами;

o автоматизовані системи управління гнучкими виробничими системами.

Розглянуті інформаційні технології дозволяють формувати програмно-технічні рішення щодо створення автоматизованих інформаційних систем, реалізації телекомунікаційного середовища, забезпечення взаємодії цих систем, і, як наслідок, сприяють створенню інформаційного простору.

 

 


Читайте також:

  1. Аудит захищеності інформаційних систем
  2. Аудит інформаційних систем.
  3. Аудиторські ризики, пов’язані з використанням комп’ютерних інформаційних систем
  4. Аутсорсинг у сфері інформаційних технологій
  5. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій
  6. Безпека інформаційних систем
  7. Безпека праці користувачів комп’ютерних технологій
  8. В основi ефективності iнформацiйних технологій лежить концепцiї системи.
  9. Взаємовідношення ініціатора і реципієнта трансферу технологій
  10. Взаємозв'язок інформаційних підсистем підприємства
  11. Види інформаційних видань
  12. Види інформаційних потреб




Переглядів: 6292

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття інформаційної технології | Інформаційний менеджмент як технологія управлінської діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.