Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості інформаційних технологій в організаціях різного типу

Технологія – це формалізований опис діяльності, що включає набори ресурсів, інструментів (засобів), прийомів їх використання та способів організації виробництва, що необхідні для відтворення процесу одержання певних продуктів, предметів, послуг, змін або інших значних результатів з попередньо заданими параметрами [3].

В свою чергу, інформаційна технологія є основною складовою інформаційної системи організаційного управління, безпосередньо пов’язана з особливостями функціонування підприємства або організації.

Вибір стратегії організації автоматизованої інформаційної технології визначається наступними факторами [29]:

§ областю функціонування підприємства або організації;

§ типом підприємства або організації;

§ виробничо-господарською або іншою діяльністю;

§ прийнятою моделлю управління організації або підприємства;

§ новими задачами в управлінні;

§ існуючою інформаційною інфраструктурою.

Основоположним фактором для побудови інформаційної технології з прив’язкою її до прийнятої моделі управління та існуючої інформаційної інфраструктури є область функціонування економічного об’єкту.

На формування технології обробки інформації впливає тип організації. В організаціях різного типу в залежності від вимог до вирішення задач управління економічним об’єктом формується технологічний процес обробки інформації. Під час впровадження інформаційних систем організаційного управління та технологій, основними критеріями є розмірність організації та сфери її спеціалізації. З урахуванням цих критеріїв і робиться вибір програмно-апаратного забезпечення інформаційних технологій вирішення конкретних функціональних задач, на основі яких приймаються відповідні управлінські рішення.

Організації (підприємства) прийнято поділяти на три групи – малі, середні та великі (крупні) [29].

1. На малих підприємствах різних сфер діяльності інформаційні технології, як правило, пов’язані з вирішенням задач бухгалтерського обліку, накопиченням інформації за окремими видами бізнес-процесів, створенням інформаційних баз даних за спеціалізацією виробничої діяльності підприємства, установи чи організації та телекомунікаційного середовища для зв’язку користувачі між собою та іншими підприємствами чи установами. Персонал малих підприємств працює переважно в середовищі локальних обчислювальних мереж різної топології з організацією автоматизованого банку даних для концентрації інформаційних ресурсів підприємства.

Індивідуальні програми та функціональна інформація спеціалістів локалізуються на рівні автоматизованих робочих місць (робочих станцій) локальної обчислювальної мережі, а автоматизований банк даних використовується для ефективної інформаційної підтримки верхньої ланки управління. Саме тому, на малих підприємствах найбільш прийнятною є організація комбінованої інформаційної технології, яка поєднує в собі розподілену обробку даних з централізацією інформаційних ресурсів в автоматизованому банку даних.

В ролі центральної обчислювальної системи, реалізованої для організації автоматизованого банку даних, використовуються UNIX-сервер, мейнфрейм або суперкомп’ютер. Комбінована мережна організація автоматизованої інформаційної технології містить наступні переваги:

§ економія експлуатаційних витрат;

§ можливість ефективної реалізації «клієнт-серверної» архітектури;

§ висока адаптивність до вимог користувачів за рахунок широкого спектру варіантів поєднання апаратних і програмних засобів та іншого.

Однак, концентрація системи навколо єдиного серверу, далеко не завжди найкраще рішення, так як існують жорсткі обмеження на кількість клієнтів підключених до нього. Збільшення числа клієнтів призводить до сповільнення реакції системи. Окрім того, в сучасних умовах функціонування підприємства та організацій для вироблення оптимального управлінського рішення необхідно централізовано вирішувати різнопланові задачі, починаючи з традиційних бізнес-додатків, програм бухгалтерського обліку і завершуючи використанням систем штучного інтелекту. Практика показує, що змішувати ввесь спектр означених задач в одному комп’ютері технологічно недоцільно, а спроби обійти вказані обмеження за рахунок нарощування обчислювальної потужності центрального сервера призводить до різкого збільшення фінансових затрат. Саме тому, подібне комбінування під час побудови автоматизованих інформаційних технологій та організації локальної обчислювальної мережі в одному інформаційному вузлі цілком виправдовує себе тільки на малих підприємствах.

2. В середніх підприємствах велике значення для управлінської ланки відіграє функціонування електронного документообігу і прив’язка його до конкретних бізнес-процесів. Для таких організацій характерне розширення кола вирішуваних задач, організація автоматизованих сховищ та архівів інформації, що дозволяють накопичувати документи в різних форматах, передбачають їх структуризацію, можливості пошуку, захисту від несанкціонованого доступу тощо. Відбувається нарощування можливостей різних форм організації зберігання та використання даних: розмежування доступу, розширення засобів пошуку, ієрархії збереження, класифікації і т.д. Для уникнення проблемних моментів під час організації інформаційної технології середніх підприємств використовується декілька серверів в різних функціональних підрозділах підприємства. Так, локальна обчислювальна мережа середніх підприємств представляє собою дворівневу обчислювальну мережу, на верхньому рівні котрої організовано комунікаційне середовище для обміну інформації між локальними серверами, а на нижньому рівні – підключення локальних обчислювальних мереж різної топології кожного функціонального підрозділу до локального серверу, з метою забезпечення користувачами взаємного обміну інформацією та доступу до корпоративних ресурсів.

3. В крупних організаціях інформаційна технологія будується на базі сучасного програмно-апаратного комплексу, що включає телекомунікаційні засоби зв’язку, багатомашинні комплекси, розвинуту клієнт-серверну архітектуру, застосування високошвидкісних корпоративних обчислювальних мереж. Корпоративна інформаційна технологія крупного підприємства має, як правило, трирівневу ієрархічну структуру, організовану до структури територіально розрізнених підрозділів підприємства: центральний сервер системи встановлюється в центральному офісі, локальні сервери – в підрозділах і філіалах, станції клієнтів, організовані в локальні обчислювальні мережі структурного підрозділу, філіалу або відділу – у персоналу компанії.

 

Дайте визначення термінам і поняттям: технологія, інформаційна технологія, інформаційний продукт, базові інформаційні технології, прикладні інформаційні технології, менеджмент, інформаційний менеджмент.

Контрольні запитання та завдання:

1. Вкажіть основне призначення інформаційної технології.

2. Наведіть приклади типових технологічних дій.

3. Охарактеризуйте базові інформаційні технології.

4. Опишіть класифікацію прикладних інформаційних технологій

5. Наведіть приклади зміни правил роботи із впровадженням інформаційних технологій.

6. У чому полягає різниця між застосуванням інформаційних технологій на малих та середніх підприємствах?

7. Перелічіть фактори вибору організації автоматизованої інформаційної системи?

8. Яка особливість організації інформаційних технологій на малих підприємствах?



Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  9. Аграрна сфера виробництва та її особливості
  10. Аграрне виробництво і його особливості
  11. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  12. Анатомічні особливості вегетативної нервової системи.




Переглядів: 1379

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформаційний менеджмент як технологія управлінської діяльності | Тема 2. Структура та опис базової ІТ-системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.