Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Переваги казначейської системи виконання місцевих бюджетів

· без ризикове зберігання коштів на рахунках Державного казначейства;

· оперативність у процесі перерахування коштів між бюджетами різних рівнів;

· можливість у будь-який момент отримати необхідну інформацію про стан надходження та витрачання бюджетних коштів;

· дотримання фінансової дисципліни у використанні бюджетних коштів;

· дієва система попереднього контролю за витрачанням бюджетних коштів;

· забезпечення єдиних вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності виконання бюджетів.

Крім органів Державного казначейства, вагому роль в управлінні бюджетним процесом на місцевому рівні відіграють органи місцевого самоврядування, які спрямовують значні зусилля на підвищення рівня прозорості у бюджетному процесі.

Органи місцевого самоврядуваннянаділені певнимифункціями, а саме:

· самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети;

· самостійно розпоряджаються коштами місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання;

· використовують вільні бюджетні кошти, додатково одержані в процесі виконання місцевих бюджетів;

· запроваджують відповідно до законодавства місцеві податки та збори і обов’язкові платежі;

· Встановлюють ставки місцевих податків та зборів, які зараховуються до відповідних місцевих бюджетів; за рішенням зборів громадян можуть запроваджувати місцеві збори на засадах добровільного самооподаткування;

· випускають місцеві позики, лотереї та цінні папери, можуть отримувати короткотермінові позички ( до трьох місяців, але в межах поточного бюджетного періоду) у фінансово-кредитних установах на покриття тимчасових касових розривів, що виникають під час виконання загального фонду місцевого бюджету;

· можуть створювати у межах законодавства комунальні банки та інші фінансово-кредитні установи, виступати гарантами кредитів підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності, розміщувати належні їм кошти в банках інших суб’єктів права власності, отримувати відсотки від їх доходів і зараховувати їх до доходної частини відповідного місцевого бюджету.

Чільне місце в системі органів стягнення належать органам державної податкової служби,які виконують такі функції:

· здійснюють контроль за своєчасним надходженням до бюджетів місцевих податків та зборів;

· ведуть облік надходжень місцевих бюджетів за окремими платниками податків та кодами бюджетної класифікації;

· повідомляють платникам реквізити рахунків для зарахування платежів до місцевих бюджетів;

· аналізують стан надходження до бюджетів податків;

· здійснюють прогнозування податкових надходжень;

· проводять звірку надходжень до місцевих бюджетів з органами державного казначейства.

Установи комерційних банків як учасники бюджетного процесу на місцевому рівні беруть участь у касовому виконанні місцевих бюджетів, а також є посередниками між платниками податків і територіальними органами державного казначейства під час здійснення розрахунків за бюджетними платежами.

Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів беруть безпосередню участь у використанні коштів місцевого бюджету з метою здійснення передбачених ним програм і заходів.

Розпорядники бюджетних коштівце бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань і здійснення видатків з бюджету.

Залежно від ступеня підпорядкованості та обсягу наданих прав розпорядників бюджетних коштів поділяють наголовних розпорядників та розпорядників нижчого рівня.

Головні розпорядники коштів місцевого бюджету –бюджетні установи в особі їх керівників, які отримують повноваження шляхом встановлення їм бюджетних призначень безпосередньо рішенням про місцевий бюджет. Ними можуть бути:

· за бюджетним призначенням АРК: уповноважені юридичні особи, що забезпечують діяльність Верховної Ради АРК (міністерства і т.д.);

· за бюджетними призначеннями інших місцевих бюджетів: керівники місцевих державних адміністрацій, керівники головних управлінь, відділів місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів рад.

Повноваження головних розпорядників бюджетних коштів:

· розробляють план своєї діяльності відповідно до завдань та функцій;

· розробляють проект кошторису і бюджетні запити;

· отримують бюджетні призначення шляхом їх затвердження рішенням про місцевий бюджет;

· доводять до розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів відомості про обсяги асигнувань, забезпечують управління бюджетними асигнуваннями;

· затверджують кошториси розпорядників коштів нижчого рівня;

· здійснюють внутрішній контроль за повнотою надходжень, отриманих розпорядниками коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів, і витрачанням ними цих коштів;

· одержують звіти про використання коштів від розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів і аналізують витрачання ними коштів.

Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня – це розпорядники, які у своїй діяльності підпорядковані відповідному вищому розпоряднику. Вони поділяються на розпорядників другого і третього ступенів.

Розпорядники коштів другого ступеняє бюджетні установи в особі їх керівників, які уповноважені отримувати асигнування, брати зобов’язання та здійснювати виплати з бюджету на виконання функцій самої установи, яку вони очолюють, і розподіляти кошти для переказу розпорядникам третього ступеня та безпосередньо підпорядкованим їм одержувачам.

Розпорядники коштів третього ступеня є бюджетні установи в особі їх керівників, які уповноважені отримувати асигнування, брати зобов’язання та здійснювати виплати з бюджету на виконання функцій самої установи, яку вони очолюють, і розподіляти кошти безпосередньо підпорядкованим їм одержувачам.

Одержувачі коштів місцевого бюджету –це фізичні та юридичні особи, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують кошти з місцевого бюджету з метою фінансової підтримки але в рамках виконання передбачених бюджетом програм виключно через розпорядників бюджетних коштів. Кожен одержувач витрачає бюджетні кошти відповідно до плану використання цих коштів, затвердженого розпорядником коштів, якому він підпорядковується.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. III. Виконання бюджету
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. IІІ. Послідовність виконання курсової роботи
  12. POS-системи




Переглядів: 446

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Казначейська система обслуговування місцевих бюджетів | Оцінка ефективності використання бюджетних коштів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.