МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПРАКТИКУМ З ФІЛОСОФІЇ.Тема 1. ФІЛОСОФІЯ, ЇЇ ПОХОДЖЕННЯ, ПРОБЛЕМАТИКА ТА ФУНКЦІЇ.
Мета розгляду теми: з‘ясування місця філософії в системі людського пізнання та духовної діяльності; окреслення ролі філософського знання в життєвому самовизначенні людини, співвідношення філософії із іншими сферами інтелектуальної діяльності; осмислення провідних характерних особливостей філософського мислення; розкриття змісту структури та функцій філософії.
Ключові поняття та терміни. - Філософія - Рефлексія - Світогляд - Онтологія - Життєві орієнтири - Метафізика - Міфологія - Натурфілософія - Синкретичне мислення - Логіка - Дискурсивне мислення - Етика
План семінарського заняття. 1. Поняття, складові та типологія світогляду. Світогляд і філософія. 2. Проблема походження філософії. Особливості міфології як історично першої форми світогляду. 3. Характерні риси філософського мислення. Співвідношення філософії, науки, мистецтва та релігії. 4. Структура та функції філософського знання.
Завдання, вправи, тести. 1. В яких життєвих ситуаціях людина найчастіше стикається із світоглядними питаннями: а) в ситуаціях вибору професії; б) в екстремальних ситуаціях – на межі життя і смерті; в) в ситуаціях життєвого та морального вибору; г) в ситуаціях вибору між традиціями та новаціями; д) в ситуаціях вибору типу поведінки в різних випадках життя. Обгрунтуйте свій вибір. 2. Зміст світогляду визначають: а) знання про світ, спродуковані природознавством; б) знання, принципи, переконання, що виконують функцію життєвого орієнтування; в) політичні, економічні, соціальні програми; г) ті уявлення про дійсність, які є виключно індивідуальними надбаннями людини. 3. Міфологія базується на дискурсивному мисленні, а філософія постає синкретичним духовним утворенням. Так Ні 4. У відношенні до світогляду філософія постає: а) однією із його складових; б) тою основою, на якій виробляються світоглядні уявлення; в) проясненням змісту основних світоглядних термінів; г) теоретичною формою світогляду, що спрямована на його критичний аналіз. 5. У коло найперших питань філософії, згідно І.Канта, входять такі: а) як налагодити стосунки із світом та досягти життєвого успіху; б) якими є структури Всесвіту та Метагалактики; в) чому є буття, а не ніщо; г) що я можу знати, що маю робити та на що можу сподіватись. 6. Вихідними причинами переходу від міфологічного світогляду до філософії поставали: а) поступове вдосконалення людського розуму; б) поява дискурсивного мислення внаслідок ускладнення діяльності; в) вихід суспільства на цивілізований рівень розвитку; г) суспільний розподіл праці; д) поява наукового пізнання. 7. Яке із перерахованих питань є філософським? А) всі тіла складаються з атомів; В) чи можна створити вічний двигун? С) як вирішити продовольчі проблеми людства? D) що таке істина? Е) який шлях запобігання ядерної війни? 8. Яке зі приведених визначень є найбільш прийнятим? А) філософія – це мистецтво виживати і вмирати; В) філософія – це вчення про мораль; С) філософія – це наука всіх наук; D) філософія – не наука, а наука – не філософія; Е) філософія – це сфера інтелектуальної діяльності, що покликана виробляти засоби людського життєвого самовизначення. 8. Які розділи філософії вивчають загальні закони, принципи і правила мислення? А) аксіологія; Б) гносеологія; С) логіка; D) філософська антропологія; Е) онтологія. 9. Зміст світогляду групується довкола відношення Читайте також:
|
||||||||
|