Д) Біопсія ураженого органа і мікроскопія отриманих зразків; серологічні реакції.
Задача 2.
Хворий скаржиться на слабкість, головний біль, нудоту, біль у шлунку. При дослідженні крові виявлено анемію. Хворий любить в’ялену рибу і м'ясо. У фекаліях виявлені яйця овальної форми сірого кольору з кришечкою на верхньому полюсі та горбиком на протилежному боці.
а) Поставте діагноз.
б) Який паразит викликає дане захворювання? Вкажіть його морфологічні особливості.
в) Вкажіть інвазійну стадію та локалізацію даного гельмінта в організмі людини.
г) В чому полягає патогенна дія виявлених гельмінтів?
д) Вкажіть лабораторну діагностику при даному захворюванні.
Еталон відповіді:
А) Дифілоботріоз
Б) Стьожак широкий (Diphyllobotrium latum). Статевозріла особина довжиною 3-10 м, містить близько 2000 члеників. Сколекс овальний, з двома присмоктувальними щілинами – ботріями, що розташовані на спинному і черевному боках. Шийка тоненька, довжиною 4-10мм. Ширина гермафродитних члеників значно перевищує довжину. У центрі кожного членика знаходиться матка розеткоподібної форми.
в) Патогенна дія: токсично-алергічна; механічне ушкодження ботріями слизової оболонки кишок призводить до некрозу й атрофії слизової оболонки; розвиток В12 – фолієводефіцитної анемії внаслідок активного поглинання ціанокобаламіну паразитом.
Г) Овоскопія фекалій, іноді можна знайти частини стробіли (гельмінтоскопія).
VII. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті.
А) Методика проведення заняття
На початку заняття проводиться перевірка вихідного рівня знань студентів у вигляді тестового контролю та письмової відповіді на питання. Розглядаються теоретичні питання даної теми, в обговоренні якої беруть участь всі студенти під керівництвом викладача. Після чого студенти виконують самостійну навчально-дослідницьку роботу і вирішують індивідуальні ситуаційні задачі.
В кінці заняття проводиться перевірка кінцевого рівня знань студентів, аналіз результатів роботи з перевіркою протоколів і виставленням відповідної оцінки і балів.