Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Верховна Рада України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.

ВРУ – єдиний орган законодавчої влади в Україні (ст. 75 КУ).

Структура:

– Конституційний склад (450 народних депутатів);

– зі свого складу ВРУ обирає Голову ВРУ (В.Литвин), Першого заступника (А.Мартинюк), заступника голови ВРУ та відкликає їх.

Функції ВРУ:

– прийняття законів;

– внесення змін до КУ;

– призначення всеукраїнського референдуму;

– затвердження державного бюджету і контроль за його виконанням;

– визначення засад внутрішньої та зовнішньої політики;

– затвердження загально-державних програм економічного, соціального, культурного розвитку та ін.

Порядок формування:

– вибори ВРУ відбуваються в останнб неділю березня місяця четвертого року повноваження ВРУ;

– позачергові вибори призначає Президент України і проводяться в період 60 днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень ВРУ;

– перед вступом на посаду дупутати складають присягу (ст. 79), яку зачитує найстарший за віком депутат /проілюструвати/;

– народні депутати – недоторкані (ст. 80) /так само/;

– ВРУ є повноважною за умови обрання не менш яґк 2/3 її складу;

– чергові сесії ВРУ розпочинаються першого вівторка лютого і першого вівторка вересня кожного року;

– позачергові сесії скликаються на вимогу не менше 1/3 депутатів;

– голосування на засіданнях (ст. 84) здійснюється депутатом особисто.

Взаємодія з іншими органами влади:

– призначає вибори Президента України;

– має можливість усунути Президента в порядку імпічменту (див. вище);

– надає згоду на призначення Президентом на посади Голови Антимонопольного комітету, Голови Фонду держмайна, Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Генерального прокурора України та висловлює йому недовіру;

– надає згоду на призначення глави уряду за поданням Президента;

– здійснює контроль за діяльністю КМУ;

– обирає суддів безстроково;

– призначає 1/3 Конституційног Суду;

– призначає та звільняє ½ складу Ради Національного банку України;

– призначає та звільняє Голову Нацбанку за поданням Президента;

– призначає та звільняє з посади Голови та членів Рахункової палати;

– призначає та звільняє з посади Уповноваженого ВРУ з прав людини;

– призначає та звільняє з посад членів ЦВК за поданням Президента;

– приймає рішення про направлення запитів до Президента на вимогу депутата або групи депутатів, які підтримуються не менше 1/3 ВРУ;

– розглядає питання про відповідальність уряду та приймає резолюцію недовіри КМУ більшістю голосів ВРУ;

– достроково приймає рішення про припинення повноважень ВР АРК (за наявності висновку КСУ про порушення нею КУ та законів України);

– призначає чергові та позачергові вибори до органів місцевого самоврядування.

Функціонування ВРУ не позбавлено ряду проблемних моментів. По-перше, це проблема партійного статусу формування більшості в парламенті та офіційний статус опозиції. По-друге, немає чіткої дисциплінарної відповідальності депутаів перед виборцями та парламентом. По-третє, громадськість повинна мати доступ про авторство різних законопроектів і голосування депутатського корпусу. По-четверте, це вдосконалення процедур законодавчого процесу (розмежування його стадів – обговорення законопроектів та голосування за них, а не «рекламування» політичних сил в стінах парламенту).

 

 


Читайте також:

  1. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  2. The peace – порядок
  3. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті
  4. А/. Верховна Рада України.
  5. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  8. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  9. Алгоритм формування статутного фонду банку
  10. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  11. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  12. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей




Переглядів: 1941

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конституційний механізм розподілу державної влади в Україні. | Кабінет Міністрів України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.046 сек.