МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Конституційний механізм розподілу державної влади в Україні.28 червня 1996 р. – прийнята Конституція України /проілюструвати, з яких 15 розділів складається/. Головний принцип КУ – принцип верховенства права. Його сутність зводиться до наступних положень: – всі нормативно-правові акти повинні прийматися відповідно до КУ; – норми КУ є нормами прямої дії (зокрема, громадяни України можуть звертатися до суду безпосередньо на підставі КУ для захисту своїх прав і свобод); – нормативні акти, які суперечать КУ, втрачають свою силу. У КУ визначено орієнтири українського державотворення: – загальна характеристика держави; – статус центральних та місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування; – механізм стримування та противаг між законодавчою, виконавчою та судовою гілками влади. Ідея розподілу влад (Ш.Монтеск’є «Про дух законів», 1748) реалізована в КУ. Законодавча влада представлена ВРУ – єдиним органом законодавчої влади в Україні (Розділ 4 «ВРУ»). Виконавча влада (Розділ 6 «КМУ. Інші органи виконавчої влади») представлена КМУ та місцевими державними адміністраціями (обласні, районні, міст Києва та Севастополя). Судова влада (Розділ 8 «Правосуддя») включає: – суди конституційної юриздикції (це – Конституційний Суд України з 18 суддів); – суди загальної юриздикції: o Верховний Суд України (вища касаційна інстанція з питань застосування законодавства); o Вищі спеціалізовані суди (Вищий господарський та Вищий арбітражний суди); o Касаційний суд (касаційна інстанція, розглядає справи, визначені процесуальним законодавством); o Апеляційні суди і Апеляційний Суд України (розгялдає апеляції на рішення судів першої інстанції); o Місцеві суди (районні, міські, військові); o Суди присяжних (функціонують у загальних апеляційних судах, розглядають справи, визначені процесуальним законодавством). У системі судової влади діє і Вища Рада юстиції (20 членів), яка вносить подання на призначення і звільнення судів, накладає дисциплінарні стягнення на судів, розглядає скарги судів і прокурорів тощо. Спільні дії та взаємний контроль органів законодавчої та виконавчої гілок влади України передбачається в таких сферах: – в законодавчому процесі (ВРУ приймає закони, Президент підписує або ж накладає вето); – в бюджетному процесі (бюджет затверджує ВРУ, КМУ пропонує проект бюджету та звітує по його виконання); – в кадровій політиці (при назначенні на ключові посади в державі; до прикладу, згода на призначення Президентом прем’єр-міністра, Генерального прокурора, Голови Антимонопольного комітету, Голови Фонду держмайна, голови Державного комітету телебачення і радіомовлення і т.д.); – у визначенні основних напрямків внутрішньої та зовнішньої політики України (ВРУ приймає рішення про схвалення програми діяльності КМУ, визначає засади внутрішньої і зовнішньої політики, які репрезентує КМУ та Президент); – у достроковому припиненні повноважень (Президент може припинити повноваженні ВРУ, якщо протягом 30 днів чергової сесії не розпочались пленарні засідання; Президент приймає рішення про відставку уряду, після висловлення вотуму недолвіри уряду з боку парламенту; ВРУ в свою чергу може інціювати імпічмент Президента (с. 111 КУ) більшістю від конституційного складу ВРУ, а 2/3 приймає рішення про звинувачення Президента України, далі не менш як ¾ після отримання висновку КСУ приймає рішення про усунення Президента з поста). Отже, вагомою є роль системи стримувань і противаг у взаємодії між органами державної влади в Україні. Саме КУ проектує інтеграційний механізм (узгоджувальні процедури і інститути, а також механізми співпраці у здійсненні тих чи інших функцій держави) та систему взаємного контролю трьох гілок влади в Україні.
Читайте також:
|
||||||||
|