МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Конституційний механізм розподілу державної влади в Україні.28 червня 1996 р. – прийнята Конституція України /проілюструвати, з яких 15 розділів складається/. Головний принцип КУ – принцип верховенства права. Його сутність зводиться до наступних положень: – всі нормативно-правові акти повинні прийматися відповідно до КУ; – норми КУ є нормами прямої дії (зокрема, громадяни України можуть звертатися до суду безпосередньо на підставі КУ для захисту своїх прав і свобод); – нормативні акти, які суперечать КУ, втрачають свою силу. У КУ визначено орієнтири українського державотворення: – загальна характеристика держави; – статус центральних та місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування; – механізм стримування та противаг між законодавчою, виконавчою та судовою гілками влади. Ідея розподілу влад (Ш.Монтеск’є «Про дух законів», 1748) реалізована в КУ. Законодавча влада представлена ВРУ – єдиним органом законодавчої влади в Україні (Розділ 4 «ВРУ»). Виконавча влада (Розділ 6 «КМУ. Інші органи виконавчої влади») представлена КМУ та місцевими державними адміністраціями (обласні, районні, міст Києва та Севастополя). Судова влада (Розділ 8 «Правосуддя») включає: – суди конституційної юриздикції (це – Конституційний Суд України з 18 суддів); – суди загальної юриздикції: o Верховний Суд України (вища касаційна інстанція з питань застосування законодавства); o Вищі спеціалізовані суди (Вищий господарський та Вищий арбітражний суди); o Касаційний суд (касаційна інстанція, розглядає справи, визначені процесуальним законодавством); o Апеляційні суди і Апеляційний Суд України (розгялдає апеляції на рішення судів першої інстанції); o Місцеві суди (районні, міські, військові); o Суди присяжних (функціонують у загальних апеляційних судах, розглядають справи, визначені процесуальним законодавством). У системі судової влади діє і Вища Рада юстиції (20 членів), яка вносить подання на призначення і звільнення судів, накладає дисциплінарні стягнення на судів, розглядає скарги судів і прокурорів тощо. Спільні дії та взаємний контроль органів законодавчої та виконавчої гілок влади України передбачається в таких сферах: – в законодавчому процесі (ВРУ приймає закони, Президент підписує або ж накладає вето); – в бюджетному процесі (бюджет затверджує ВРУ, КМУ пропонує проект бюджету та звітує по його виконання); – в кадровій політиці (при назначенні на ключові посади в державі; до прикладу, згода на призначення Президентом прем’єр-міністра, Генерального прокурора, Голови Антимонопольного комітету, Голови Фонду держмайна, голови Державного комітету телебачення і радіомовлення і т.д.); – у визначенні основних напрямків внутрішньої та зовнішньої політики України (ВРУ приймає рішення про схвалення програми діяльності КМУ, визначає засади внутрішньої і зовнішньої політики, які репрезентує КМУ та Президент); – у достроковому припиненні повноважень (Президент може припинити повноваженні ВРУ, якщо протягом 30 днів чергової сесії не розпочались пленарні засідання; Президент приймає рішення про відставку уряду, після висловлення вотуму недолвіри уряду з боку парламенту; ВРУ в свою чергу може інціювати імпічмент Президента (с. 111 КУ) більшістю від конституційного складу ВРУ, а 2/3 приймає рішення про звинувачення Президента України, далі не менш як ¾ після отримання висновку КСУ приймає рішення про усунення Президента з поста). Отже, вагомою є роль системи стримувань і противаг у взаємодії між органами державної влади в Україні. Саме КУ проектує інтеграційний механізм (узгоджувальні процедури і інститути, а також механізми співпраці у здійсненні тих чи інших функцій держави) та систему взаємного контролю трьох гілок влади в Україні.
Читайте також:
|
||||||||
|