Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кабінет Міністрів України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.

 

Вищим органом в системі виконавчої влади в Україні є КМУ (ст. 113 Розділу 6 «КМУ. Ініші органи виконавчої влади»). Він відповідальний перед Президентом України та підконтрольний та підзвітний ВРУ.

 

Структура КМУ складається:

· Прем’єр-міністр України;

· Перший віце-прем’єр-міністр;

· Три віце-прем’єр-міністри;

· Міністри України /проілюструвати/.

 

Функції КМУ:

· Забезпечує суверенітет та економічну незалежність України;

· Здійснює внутрішню і зовнішню політику держави;

· Розробляє і реалізує загальнонаціональні програми економічного, науково-технічного, соціального і культурного розвитку держави;

· Здійснює заходи, спрямовані на забезпечення громадського порядку, національної безпеки;

· Організовує митну справу та забезпечує здійснення зовнішньо-економічної діяльності;

· Розробляє проект державного бюджету і забезпечує його виконання (після затвердження його парламентом);

· Забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики, соціальної політики, політики у сфері освіти, науки, культури, охорони здоров’я, природокористування.

 

Порядок формування:

· Прем’єр-міністр України призначається Президентом України за згодою більше ніж половини від конституційного складу ВРУ (226 і більше депутатів);

· Персональний склад КМУ призначається Президентом за поданням Прем’єр-міністра України;

· Відставка Прем’єр-міністра України має наслідком відставку всього складу КМУ (ст. 115).

 

Взаємодія з іншими органами влади:

1. З Президентом України:

· Президент Призначає керівника уряду (як говорилось вище) та склад уряду за поданням прем’єр-міністра;

· Президент утворює, реорганізовує та ліквідовує за поданням Прем’єр-міністра України міністрства, інші органи центральної влади;

· Президент скасовує акти КМУ;

· Акти Президента в багатьох випадках (ст. 106 КУ, наприклад, присвоєння Президентом вищих військових ангород, дипломатичних ранґів, утворення судів, призначення третини Конституційного Суду, рішення про надзвичайний стан і т.д.) скріплюються підписами Прем’єр-міністра України та міністра, відповідального за виконання акту;

· У разі дострокового припинення повноважень Президента виконання обов’язків покладається на Прем’єр-міністра України (за винятком повноважень, що передбачені пунктами 2, 6, 8. 10, 11, 12, 14, 15, 16, 22, 25, 27 ст. 106 КУ) /проілюструвати/.

2. З ВРУ:

· ВРУ надає згоду на призначення Президентом Прем’єр-міністра України;

· ВРУ розглядає і приймає рішення щодо схвалення Програми діяльності КМУ;

· Народні дупутати України мають право на сесії ВРУ звернутися із запитом до КМУ, який має бути розглянутим;

· ВРУ за пропозицією не менш 1/3 депутатів може розглянути питання про відповідальність КМУ та прийняти резолюцію недовіри КМУ більшістю голосів (за винятком: не більше 1 разу протягом 1 сесії або протягом року після схвалення Програми діяльності уряду).

3. З місцевими держадмінстраціями:

· Голови місцевих адміністрацій при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед КМУ, вони (голови адміністрацій) призначаються на посаду і звільняються Президентом за поданням КМУ;

· Місцеві адміністрації забезпечують виконання актів КМУ;

· Місцеві адміністрації забезпечують виконання і підготовку бюджетів, програми соціально-економічного та культурного розвитку, схвалені КМУ.

 

Отже, діяльність КМУ, окреслена КУ, є досить неефективною. По-перше, через вирішальний вплив Президента (який не несе політичної відповідальності за діяльність уряду) як на формувння, так на припинення повноважень КМУ. По-друге, резолюція недовіри уряду з боку парламенту не тягне за собою можливості розпуску парламенту Президентом (як у парламентськихї республіках, коли є урядові та парламентські кризи). По-третє, не чітко визначений партійний механізм формування уряду (коаліція). Саме тому назріла проблема політичної реформи у напрямку до парламентської моделі республіки.

 

 


Читайте також:

  1. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  2. The peace – порядок
  3. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті
  4. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  5. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  6. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  7. Акти Кабінету Міністрів України
  8. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  9. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  10. Алгоритм формування статутного фонду банку
  11. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  12. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів




Переглядів: 1756

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Верховна Рада України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади. | Інститут президентства в Україні: етапи становлення. Порядок взаємодії з іншими органами влади.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.