МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Кабінет Міністрів України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.
Вищим органом в системі виконавчої влади в Україні є КМУ (ст. 113 Розділу 6 «КМУ. Ініші органи виконавчої влади»). Він відповідальний перед Президентом України та підконтрольний та підзвітний ВРУ.
Структура КМУ складається: · Прем’єр-міністр України; · Перший віце-прем’єр-міністр; · Три віце-прем’єр-міністри; · Міністри України /проілюструвати/.
Функції КМУ: · Забезпечує суверенітет та економічну незалежність України; · Здійснює внутрішню і зовнішню політику держави; · Розробляє і реалізує загальнонаціональні програми економічного, науково-технічного, соціального і культурного розвитку держави; · Здійснює заходи, спрямовані на забезпечення громадського порядку, національної безпеки; · Організовує митну справу та забезпечує здійснення зовнішньо-економічної діяльності; · Розробляє проект державного бюджету і забезпечує його виконання (після затвердження його парламентом); · Забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики, соціальної політики, політики у сфері освіти, науки, культури, охорони здоров’я, природокористування.
Порядок формування: · Прем’єр-міністр України призначається Президентом України за згодою більше ніж половини від конституційного складу ВРУ (226 і більше депутатів); · Персональний склад КМУ призначається Президентом за поданням Прем’єр-міністра України; · Відставка Прем’єр-міністра України має наслідком відставку всього складу КМУ (ст. 115).
Взаємодія з іншими органами влади: 1. З Президентом України: · Президент Призначає керівника уряду (як говорилось вище) та склад уряду за поданням прем’єр-міністра; · Президент утворює, реорганізовує та ліквідовує за поданням Прем’єр-міністра України міністрства, інші органи центральної влади; · Президент скасовує акти КМУ; · Акти Президента в багатьох випадках (ст. 106 КУ, наприклад, присвоєння Президентом вищих військових ангород, дипломатичних ранґів, утворення судів, призначення третини Конституційного Суду, рішення про надзвичайний стан і т.д.) скріплюються підписами Прем’єр-міністра України та міністра, відповідального за виконання акту; · У разі дострокового припинення повноважень Президента виконання обов’язків покладається на Прем’єр-міністра України (за винятком повноважень, що передбачені пунктами 2, 6, 8. 10, 11, 12, 14, 15, 16, 22, 25, 27 ст. 106 КУ) /проілюструвати/. 2. З ВРУ: · ВРУ надає згоду на призначення Президентом Прем’єр-міністра України; · ВРУ розглядає і приймає рішення щодо схвалення Програми діяльності КМУ; · Народні дупутати України мають право на сесії ВРУ звернутися із запитом до КМУ, який має бути розглянутим; · ВРУ за пропозицією не менш 1/3 депутатів може розглянути питання про відповідальність КМУ та прийняти резолюцію недовіри КМУ більшістю голосів (за винятком: не більше 1 разу протягом 1 сесії або протягом року після схвалення Програми діяльності уряду). 3. З місцевими держадмінстраціями: · Голови місцевих адміністрацій при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед КМУ, вони (голови адміністрацій) призначаються на посаду і звільняються Президентом за поданням КМУ; · Місцеві адміністрації забезпечують виконання актів КМУ; · Місцеві адміністрації забезпечують виконання і підготовку бюджетів, програми соціально-економічного та культурного розвитку, схвалені КМУ.
Отже, діяльність КМУ, окреслена КУ, є досить неефективною. По-перше, через вирішальний вплив Президента (який не несе політичної відповідальності за діяльність уряду) як на формувння, так на припинення повноважень КМУ. По-друге, резолюція недовіри уряду з боку парламенту не тягне за собою можливості розпуску парламенту Президентом (як у парламентськихї республіках, коли є урядові та парламентські кризи). По-третє, не чітко визначений партійний механізм формування уряду (коаліція). Саме тому назріла проблема політичної реформи у напрямку до парламентської моделі республіки.
Читайте також:
|
||||||||
|