Зверни увагу! Вступ до курсової роботи – дуже відповідальна частина дослідження, оскільки розкриває сутність і стан дослідженості наукової проблеми (завдання) та її значущість, підстави і вихідні дані для розробки теми, обґрунтування необхідності проведення дослідження.
Далі необхідно подавати загальну характеристику роботи в рекомендованій нижче послідовності: актуальність теми, ступінь дослідження проблеми, мета і задачі дослідження, об'єкт, предмет, теоретична та методологічна база дослідження, методи дослідження та інформаційна база дослідження. Вступ не лише орієнтує читача в подальшому розкритті теми, а й містить усі необхідні її кваліфікаційні характеристики. Тому основні складові вступу до курсової роботи розглянемо докладніше .
АКТУАЛЬНІСТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ
Перший крок! Актуальність теми– обов'язкова вимога до будь-якої роботи.
Візьми до практики! Висвітлення актуальності повинно бути небагатослівним. Достатньо в межах однієї сторінки коротко розкрити:
- сутність проблеми дослідження;
- соціальну значущість проблеми дослідження, вирішення якої має важливе народногосподарське та соціально-культурне значення в умовах України;
- суттєве значення для подальшого розвитку відповідної галузі науки чи виробництва, теорії і практики.
- вирішення конкретних часткових питань, які сприяють якісним змінам у науці чи виробництві;
- доцільність роботи, її відмінність в порівнянні з відомими розв'язаннями проблеми (наукового завдання).
Запам’ятай! Важливою складовою актуальності є формулювання проблемної ситуації, виклад її сутності. В курсовій роботі, як правило, вирішується лише одна наукова проблема. Проблема дослідження характеризує проблемну ситуацію, яка відображає суперечність між типовим станом об'єкта дослідження в реальній суспільній практиці і вимогами суспільства до його більш ефективного функціонування.
При обґрунтуванні актуальності теми зазначають стан її розробки. Для цього складається стислий огляд літератури, який підсумовує, що саме ця тема ще не вивчена (розкрита лише частково, не в тому аспекті) і тому потребує подальшої розробки. Якщо такого висновку студент не може дійти, він позбавляє себе можливості розробляти дану тему.