МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Понятійний апаратПопит –готовність покупця купити певну кількість того чи іншого товару за певною ціною у певний період часу. Величина попиту - кількість товару (та їх вартість) котру можуть і бажають придбати покупці при даній ціні. Закон попиту – зміна величини попиту знаходиться у оберненій залежності до зміни цін на цей товар, тобто, чим вища ціна (за інших однакових умов), тим меншу кількість товару за такою ціною готові придбати покупці упродовж певного проміжку часу, і навпаки. Ціна попиту - максимальна ціна, котру покупці згодні заплатити за визначену кількість даного товару. Пропозиція - готовність продавця продати певну кількість того чи іншого товару за певною ціною у певний період часу. Величина пропозиції - кількість товару (та їх вартість) котру можуть і бажають продати продавці при даній ціні. Закон пропозиції – пряма залежність величини пропозиції від рівня цін, тобто, чим вища ціна (за інших однакових умов), тим більше товару за такою ціною товаровиробники готові запропонувати на ринок упродовж певного проміжку часу, і навпаки. Ціна пропозиції - мінімальна ціна, по якій продавець згоден продати визначену кількість даного товару. Еластичність — міра реагування однієї змінної величини внаслідок одновідсоткової зміни другої змінної величини. Рівноважна ціна - ціна, яка врівноважує попит та пропозицію в результаті дії конкурентних сил. Ціна- грошовий вираз вартості товару. Конкуренція - це елемент ринкового механізму, форма взаємодії суб'єктів товарного господарства, зіткнення в ньому інтересів суверенних виробників, їх суперництво, боротьба за вигідніші умови застосування капіталу, виробництва, купівлі і продажу товару. Досконала конкуренція– тип ринкової структури, за якої окремі покупці і продавці не можуть впливати на ціну. Монополістична конкуренція – тип ринкової структури, за якої відносно велика кількість невеликих виробників пропонують схожу, але не ідентичну продукцію. Монополія- тип ринкової структури, за якої окремі наймогутніші підприємства або об'єднання декількох підприємств виробляють переважну кількість визначеної продукції, дякуючи чому впливають на процес ціноутворення і привласнюють високі (монопольні) прибутки. Олігополія- тип ринкової структури, на якій пануюче становище займають декілька крупних фірм. Типи монополістичних об'єднань: - Картель — об'єднання кількох підприємств однієї галузі виробництва, учасники якого зберігають власність на засоби виробництва і вироблений продукт, виробничу та комерційну самостійність І домовляються про частку кожного в загальному обсязі виробництва, ринків збуту, ціну. - Синдикат— об'єднання низки підприємств однієї галузі промисловості, учасники якого зберігають власність на вироблений продукт, а отже, зберігають виробничу самостійність, але втрачають власність на виготовлений продукт, комерційну самостійність. - Трест — об'єднання низки підприємств однієї або кількох галузей промисловості, учасники якого втрачають власність на засоби виробництва і вироблений, продукт, виробничу та комерційну самостійність. - Багатогалузевий концерн — об'єднання десятків і сотень підприємств різних галузей промисловості, транспорту, торгівлі, учасники якого втрачають власність на засоби виробництва і вироблений продукт, а головна фірма здійснює фінансовий контроль за іншими учасниками об'єднання. - Конгломерат — монополістичне об'єднання, утворене внаслідок поглинання прибуткових різногалузевих підприємств, які не мали виробничої й технічної спільності, з метою привласнити прибутки рентабельних компаній, уникнути різких коливань кон'юнктури ринку під час криз та ін. Запитання для самоперевірки знань 1. Наведіть приклади еластичного та нееластичного попиту по ціні. 2. Як визначається коефіцієнт еластичності пропозиції ? 3. Яким чином досягається рівновага на ринку благ ? 4. Які існують методи ціноутворення ? 5. Для чого потрібне антимонопольне законодавство ? Виберіть та обгрунтуйте правильний варіант відповіді: 1. Гранично максимальна ціна, яку покупці ще згодні заплатити за товар - це: 6. Яка ситуація не викликає зрушення кривої пропозиції ?
8. "Зміна в попиті" і "зміна величини попиту" - це: a) Наявність у галузі обмеженої кількості великих фірм, що випускають стандартизовані або диференційовані товари. б) Наявність великої кількості фірм-виробників певного товару. в) Наявність фірм, які випускають диференційовані товари. г) Концентрація виробництва у одного виробника. а) Конкуренція багатьох фірм однієї галузі, які виробляють диференційовані продукти. б) На ринку діє обмежена кількість виробників. в) Конкуренція фірм-монополістів різних галузей за споживача. г) Фірми можуть вільно виходити на ринок і залишати його.
Розв`яжіть задачі: 1. Попит та пропозиція фірми на ринку надані слідуючими рівняннями: Qд = 200 – 5 Р; Qs = 10 + Р. Визначте параметри рівноваги. 2. Функція попиту має вигляд Qd=30-5p, а функція пропозиції Qs=-5+2p. Визначте: а) ціну рівноваги та об’єм продажу; б) як зміниться попит та пропозиція,якщо ціна буде на рівні 4 одиниць. в) що відбудеться з об’ємом продажу, якщо ціна буде на рівні 6 одиниць. 3.Внутрішній ринок малої країни можна описати слідуючими рівняннями: Qs = Р – 50; Qд = - Р + 100. Світова ціна Р = 50. Визначте, що буде мате місце: експорт чи імпорт і в якому розмірі ? 4.Попит заданий рівнянням: Qд = 100 – 2 Р. Визначте, за яких Р попит на товар еластичний, а за яких ні. 5. Функція попиту на товар Х має вигляд: Qх = 10 – 2Р1 + 0,5 Р2, де Р1 та Р2 – ринкові ціни товарів Х та У. Визначте коефіцієнт перехресної еластичності попиту на товар Х за Р1 = 3 дол., Р2 = 10 дол., та до якої групи товарів (комплементарні, субститути або нейтральні) відносяться товари Х та У. 6. Визначте коефіцієнт цінової еластичності за умови, що ціна товару зросте з 2 грн. до 3 грн., а обсяг пропозиції збільшився з 9000 до 10000 одиниць. 7. Припустимо, що мають місце такі дані про попит на товар:
Розрахуйте коефіцієнт еластичності попиту за ціною: а) при підвищенні ціни з 6 до 9 грн. за одиницю товару; б) при підвищенні ціни з 9 до 10 грн. за одиницю товару; в) при підвищенні ціни з 10 до 13 грн. за одиницю товару. В якому інтервалі цін еластичність попиту на товар за ціною найбільш висока? Чому?
Література: 1, 5, 6, 8, 9, 12, 14, 18, 20, 21.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|