Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Терміни контролю: Зм. модуль 1 – 8-й тиждень; Зм. модуль 2 – 15-й тиждень; перескладання – 9-й і 16-й тижні.

Шкала оцінювання:

90-100 балів – відмінно (А); 82-89 балів – добре (В); 75-81 балів – добре (С); 64-74 балів – задовільно (D); 60-63 бали – задовільно (Е); 1-59 балів – незадовільно (FX).

Питання для семестрового контролю

 

1. Об’єкт і предмет курсу, його мета і завдання.

 
2. Основні теоретико-методологічні принципи, методи і підходи.

3. Поняття «українського ХІХ століття», його головний зміст та стадії.

4. Загальні схеми історії України кінця ХVІІІ – початку ХХ ст.

5. Адміністративно-територіальна реорганізація земель Наддніпрянщини. Утворення намісництв, губерній і генерал-губернаторств.

6. Остаточна ліквідація українського козацького війська, судочинства фінансів, церкви та міського самоврядування.

7. Пристосування української еліти до імперського режиму. Асимілятори й традиціоналісти.

8. Залучення різних верств українського суспільства до імперського соціуму.

9. Приєднання Східної Галичини та Північної Буковини до Австрійської імперії. Адміністративно-територіальний устрій західноукраїнських володінь Габсбургів.

10. Реформи освіченого абсолютизму Марії-Терезії та Йосифа ІІ і зародження династичної лояльності західних українців до Габсбургів.

11. Імперська реакція доби Леопольда ІІ, Франца та Фердинанда.

12. Етнічні та міграційні процеси в українських землях, склад населення, його регіональна своєрідність.

13. Академічна стадія націотворення, його періодизація та регіональні особливості.

14. Українське суспільство і Захід епохи Великої французької революції та наполеонівських війн.

15. Галузі традиційного господарства в українському селі: хліборобство, тваринництво, народні ремесла та художні промисли. Зрушення в сільськогосподарському виробництві, їх чинники.

16. Криза та занепад кріпосницьких відносин і зародження ринкових відносин в українському селі. Антикріпосницька боротьба українського селянства.

17. Міста в українських землях, їх національний та соціальний склад. Міський спосіб життя і побут.

18. Стан дрібнотоварного ремесла і мануфактур. Галузі промислового виробництва й торгівля. Початок промислового перевороту.

19. Формування промислово-торговельної буржуазії та робітництва. Зародження соціального протесту пролетарів.

20. Масонська опозиційність, її особливості в українських землях. Утворення масонських лож.

21. Таємні організації дворянських революціонерів у Наддніпрянській Україні.

22. Польський шляхетський суспільний рух в українських землях після поділів Речі Посполитої: особливості ідеології та діяльності.

23. «Весна народів» та реформи Габсбургів у Східній Галичині, Буковині та в Закарпатті.

24. Конституційні реформи Габсбургів 1860-х рр. і остаточне закріплення за польською елітою монополії політичної влади у Галичині.

25. Народницька (культурно-політична) стадія українського націотворення: теоретичні аспекти вивчення.

26. Програмно-тактичні настанови та початки практичної діяльності кирило-мефодіївців у контексті формування національної самосвідомості української демократичної інтелігенції.

27. Зародження українських громад, їх ідейні погляди й напрямки діяльності. Перше «ходіння в народ» українських народолюбців наприкінці
50-х – на початку 60-х рр. ХІХ ст.

28. Становлення українського національно-демократичного руху в Наддніпрянщині в 1870–1880-х рр.: організаційні осередки, ідеологія, культурницька та політична робота з народом.

29. Суспільні течії західноукраїнського народовства, москвофільства та радикалізму.

30. Передумови, підготовка, сутність та особливості проведення аграрної реформи в українських губерніях. Соціальні наслідки селянської реформи.

31. Земська, судова, міська, фінансова, університетська, шкільна, цензурна та військова реформи Олександра ІІ в Наддніпрянщині у 1860–1870-х рр.

32. Заходи консервативно-охоронної стабілізації режиму Олександра ІІІ у галузях освіти, судочинства, земського і міського самоврядування в українських губерніях у 1880-х – на початку 1890-х рр.

33. Імперська урядова політика у сфері національних відносин в Наддніпрянщині пореформеної доби.

34. Індустріалізація економіки й завершення промислового перевороту в Наддніпрянській Україні.

35. Капіталізація сільського господарства в Наддніпрянській Україні та її основні шляхи.

36. Особливості розвитку капіталістичних відносин у західноукраїнських землях другої половини ХІХ ст.

37. Селянський і робітничий рухи в українських землях пореформеної доби.

38. Особливості політичної стадії українського націотворення.

39. Перетворення Східної Галичини на «український П’ємонт». Формування і становлення модерної партійно-політичної системи європейського зразка в Галичині наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.

40. Початок політичної стадії українського націотворення в Наддніпрянщині: від Братства тарасівців до «Молодої України».

41. Утворення перших політичних партій в Наддніпрянській Україні. Федералістично-автономістська і самостійницька течії в українському національному русі в 1905 – 1916 рр.

42. Українське культурництво від кінця ХІХ ст. до 1917 р. та його роль у розвитку національної свідомості.

43. Соціально-революційне народництво в Наддніпрянській Україні 70 –
80-х рр. ХІХ ст.: ідеологія та діяльність.

44. Загальноросійські партії Наддніпрянщини на початку ХХ ст., особливості ідеології та методів боротьби.

45. Входження економіки українських земель у стадію монополістичного капіталізму.

46. Столипінська аграрна реформа в українських губерніях, її причини, перебіг, наслідки.

47. Державний переворот 3 червня і наступ політичної реакції в Наддніпрянській Україні у 1907 – 1909 рр.

48. Посилення політики великодержавного шовінізму російського царату в Наддніпрянській Україні у 1910 – 1914 рр.

49. Історичні умови культурного розвитку українських земель наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст.

50. Освіта і наука в українських землях кінця ХVІІІ – початку ХХ ст.

Зміст

 

Вступ………………………………………………………………………….............3

Програма дисципліни «Давня і нова історія України (кінець ХVІІІ − початок ХХ ст.)»…………………………………………………….………………...……… 5

Тематика семінарських занять……………………………………………………. 17

Тематика для самостійної роботи студентів………………………….…………....32

Структура рейтингової системи оцінювання дисципліни…….......…………….. 38

Питання для семестрового контролю……………………………………………...49

 

           
   
 
 
 
   

 


Темплан 2010, поз.

 

 


Читайте також:

  1. V міні – модуль
  2. Англійські терміни
  3. ВАЖЛИВІ ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ
  4. Важливі терміни і поняття
  5. Видання. Поліграфічне виконання. Терміни та визначення
  6. Види відповідальності і терміниподання податкової декларації
  7. Види фінансового контролю: класифікація, суть, загальна характеристика
  8. Високочастотні перетворювачі модульної структури
  9. Відповідність підсумкових модульних рейтингових оцінок у балах оцінкам за шкалою ECTS та національною шкалою
  10. Відповідність поточної семестрової модульної рейтингової оцінки в балах оцінці за національною шкалою
  11. Вступ. Основні терміни в галузі метрології
  12. Вступ. Основні терміни і визначення в галузі стандартизації




Переглядів: 655

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 2 | Навчальне видання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.