МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Терміни контролю: Зм. модуль 1 – 8-й тиждень; Зм. модуль 2 – 15-й тиждень; перескладання – 9-й і 16-й тижні.Шкала оцінювання: 90-100 балів – відмінно (А); 82-89 балів – добре (В); 75-81 балів – добре (С); 64-74 балів – задовільно (D); 60-63 бали – задовільно (Е); 1-59 балів – незадовільно (FX). Питання для семестрового контролю
1. Об’єкт і предмет курсу, його мета і завдання.
3. Поняття «українського ХІХ століття», його головний зміст та стадії. 4. Загальні схеми історії України кінця ХVІІІ – початку ХХ ст. 5. Адміністративно-територіальна реорганізація земель Наддніпрянщини. Утворення намісництв, губерній і генерал-губернаторств. 6. Остаточна ліквідація українського козацького війська, судочинства фінансів, церкви та міського самоврядування. 7. Пристосування української еліти до імперського режиму. Асимілятори й традиціоналісти. 8. Залучення різних верств українського суспільства до імперського соціуму. 9. Приєднання Східної Галичини та Північної Буковини до Австрійської імперії. Адміністративно-територіальний устрій західноукраїнських володінь Габсбургів. 10. Реформи освіченого абсолютизму Марії-Терезії та Йосифа ІІ і зародження династичної лояльності західних українців до Габсбургів. 11. Імперська реакція доби Леопольда ІІ, Франца та Фердинанда. 12. Етнічні та міграційні процеси в українських землях, склад населення, його регіональна своєрідність. 13. Академічна стадія націотворення, його періодизація та регіональні особливості. 14. Українське суспільство і Захід епохи Великої французької революції та наполеонівських війн. 15. Галузі традиційного господарства в українському селі: хліборобство, тваринництво, народні ремесла та художні промисли. Зрушення в сільськогосподарському виробництві, їх чинники. 16. Криза та занепад кріпосницьких відносин і зародження ринкових відносин в українському селі. Антикріпосницька боротьба українського селянства. 17. Міста в українських землях, їх національний та соціальний склад. Міський спосіб життя і побут. 18. Стан дрібнотоварного ремесла і мануфактур. Галузі промислового виробництва й торгівля. Початок промислового перевороту. 19. Формування промислово-торговельної буржуазії та робітництва. Зародження соціального протесту пролетарів.
21. Таємні організації дворянських революціонерів у Наддніпрянській Україні. 22. Польський шляхетський суспільний рух в українських землях після поділів Речі Посполитої: особливості ідеології та діяльності. 23. «Весна народів» та реформи Габсбургів у Східній Галичині, Буковині та в Закарпатті. 24. Конституційні реформи Габсбургів 1860-х рр. і остаточне закріплення за польською елітою монополії політичної влади у Галичині. 25. Народницька (культурно-політична) стадія українського націотворення: теоретичні аспекти вивчення. 26. Програмно-тактичні настанови та початки практичної діяльності кирило-мефодіївців у контексті формування національної самосвідомості української демократичної інтелігенції. 27. Зародження українських громад, їх ідейні погляди й напрямки діяльності. Перше «ходіння в народ» українських народолюбців наприкінці 28. Становлення українського національно-демократичного руху в Наддніпрянщині в 1870–1880-х рр.: організаційні осередки, ідеологія, культурницька та політична робота з народом. 29. Суспільні течії західноукраїнського народовства, москвофільства та радикалізму. 30. Передумови, підготовка, сутність та особливості проведення аграрної реформи в українських губерніях. Соціальні наслідки селянської реформи. 31. Земська, судова, міська, фінансова, університетська, шкільна, цензурна та військова реформи Олександра ІІ в Наддніпрянщині у 1860–1870-х рр. 32. Заходи консервативно-охоронної стабілізації режиму Олександра ІІІ у галузях освіти, судочинства, земського і міського самоврядування в українських губерніях у 1880-х – на початку 1890-х рр. 33. Імперська урядова політика у сфері національних відносин в Наддніпрянщині пореформеної доби. 34. Індустріалізація економіки й завершення промислового перевороту в Наддніпрянській Україні. 35. Капіталізація сільського господарства в Наддніпрянській Україні та її основні шляхи. 36. Особливості розвитку капіталістичних відносин у західноукраїнських землях другої половини ХІХ ст. 37. Селянський і робітничий рухи в українських землях пореформеної доби. 38. Особливості політичної стадії українського націотворення. 39. Перетворення Східної Галичини на «український П’ємонт». Формування і становлення модерної партійно-політичної системи європейського зразка в Галичині наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. 40. Початок політичної стадії українського націотворення в Наддніпрянщині: від Братства тарасівців до «Молодої України». 41. Утворення перших політичних партій в Наддніпрянській Україні. Федералістично-автономістська і самостійницька течії в українському національному русі в 1905 – 1916 рр. 42. Українське культурництво від кінця ХІХ ст. до 1917 р. та його роль у розвитку національної свідомості. 43. Соціально-революційне народництво в Наддніпрянській Україні 70 – 44. Загальноросійські партії Наддніпрянщини на початку ХХ ст., особливості ідеології та методів боротьби. 45. Входження економіки українських земель у стадію монополістичного капіталізму. 46. Столипінська аграрна реформа в українських губерніях, її причини, перебіг, наслідки. 47. Державний переворот 3 червня і наступ політичної реакції в Наддніпрянській Україні у 1907 – 1909 рр. 48. Посилення політики великодержавного шовінізму російського царату в Наддніпрянській Україні у 1910 – 1914 рр. 49. Історичні умови культурного розвитку українських земель наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст. 50. Освіта і наука в українських землях кінця ХVІІІ – початку ХХ ст. Зміст
Вступ………………………………………………………………………….............3 Програма дисципліни «Давня і нова історія України (кінець ХVІІІ − початок ХХ ст.)»…………………………………………………….………………...……… 5 Тематика семінарських занять……………………………………………………. 17 Тематика для самостійної роботи студентів………………………….…………....32 Структура рейтингової системи оцінювання дисципліни…….......…………….. 38 Питання для семестрового контролю……………………………………………...49
Темплан 2010, поз.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|