МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Reviewing and reciting the text.Take 5-6 minutes to review and recite the text with the help of the following context clues: a) Numerical statements, such as "There are two reasons ...". b) Rhetorical questions. c) Introductory summaries: "Let me first explain..."; "The topic which I intend to discuss is interesting because...". d) Development of an idea, signalled by statements such as: "Another reason..."; "On the one hand..."; "Therefore..."; "Since..."; "In addition..."; etc. e) Transitions, such as "Let us turn our attention to..."; "If these facts are true, then..."; etc. f) Chronology of ideas, signalled by "First... "; "The next..."; "Finally...,"; etc. g) Emphasis of ideas, such as "This is important because..."; "The significant results were..."; "Let me repeat..."; etc. h) Summary of ideas, signalled by "In conclusion...; As I have shown... "; etc. Section 2. Grammar workout Common verbs that take verbal objects Verbs used with Gerunds:admit, avoid, deny, enjoy, finish, justify, quit, recommend, suggest, understand. Verbs used with infinitives:agree, allow, arrange, attempt, cause, choose, decide, enable, hope, instruct, know (how), learn (how), permit, persuade, require, seem, teach (how), tell, use, warn. Infinitives are used withhave, and bare infinitives are used with let and make: I have to do my research paper by next Monday. The professor won’t let us waste time on this experiment. Necessity makes you look for options. Gerunds, by their meaning,are verbal nouns and, as such, are generally used as subjects or objects of verbs or as objects of prepositions. Infinitives can also be subjects and objects. Playing (to play) cards is enjoyable, (gerund as subject of a verb). He enjoys going to good restaurants, (gerund as object of a verb). He avoids eating junk food, (gerund as object of a verb). He passes the time by playing cards, (gerund as object of a preposition). You can solve this problem by using a computer, (gerund as object of a preposition). Note: All two- and three-word verb phrases that can be followed by verbals are used with gerunds, not infinitives. This is true even when theverb phrase ends with the word to. I am looking forward to visiting with you next summer. I cannot agree to going to New Orleans. My partner is opposed to our participating in this deal. Читайте також:
|
||||||||
|