Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Identify and correct errors involving prepositions

Chemical pollutants produced by human activity are destroying the protective layer of ozone between Earth's surface to upper atmosphere.

Ozone concentrations above the United States decreased by 5 to 6 per cent from 1990 and 2000.

Ultraviolet radiation causes a range of health problems – between skin cancer with blindness.

United Nations scientists reported ozone losses since 1991 to 2001 above temperate areas of Earth between the tropics to the poles.

NASA scientists announce that levels of chlorine monoxide resulting from the breakdown of CFC's have been at record levels since 10 years.

24 nations, including the United States, signed an agreement since September 1987 planning to limit the production of CFC's.

They promised to limit the production of CFC's since at least 20 years.

This agreement has been validated in 1991.

Depending of their measurements a 40 per cent reduction in ozone concentrations over Antarctica took place between the mid-1970's to 1984.

On March 1974, scientists first proposed about the idea that manufactured chemicals could threaten to the ozone layer.

 

 

Unit 1-8. CULTURE’S COMPONENTS

 

Section 1. Guidelines for cross-cultural communication

 

ESP students already bring their knowledge of the subject matter into the reading task, and their backgrounds in their fields will help make the reading materials more comprehensible to them. Students' higher level cognitive skills can be tapped by giving them advance information about the texts they are asked to read, and by teaching them to preview texts before beginning to read.

Previewing is a quick reading for general familiarity, in which students: a) read the introductory paragraph; b) read the first sentence of each of the body paragraphs; and c) read the entire concluding paragraph. This should take students only a few minutes, and will enhance their reading comprehension.

Skimming and scanning.

To remind: Skimmingis quick reading to get the general drift of a passage. Students can be asked to skim a text to discover the author's purpose. Scanning is a focused search for specific information.

Text 1-8. CULTURE’S COMPONENTS

(Based on Intercultural Communication: A Reader by Larry A. Samovar, Richard E. Porter, Edwin R. McDaniel)


Читайте також:

  1. A) Choose the correct answer.
  2. A. Choose the correct variant.
  3. A. Choose the correct variant.
  4. Adverb-clause Markers Prepositions
  5. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  6. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  7. Are these instructions correct?
  8. Are these sentences right or wrong? Correct them where necessary.
  9. Are these true or false? Correct the false ones.
  10. B) Fill in the blanks with the correct word-combination
  11. B. Missing word cloze quiz. Choose the correct word from 1) – 8).
  12. B. Translate into Russian paying attention to the modals verbs. Identify the meanings of these modal verbs.




Переглядів: 562

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Incorrect inclusion or omission of prepositions | A. Major Characteristics Of Culture

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.