Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Use your general background knowledge and knowledge of the general context.

Your knowledge and experience about what is logical or illogical can help you guess the meaning of some words. Let us take, for instance, the second section of the text. This passage logically connects and explains how the eight major structural components interact in communication:

(A) The sender – the person or group originating the message.

(B) The messageconsists of the information the sender desires to have understood ...

(C) The channel – messages, which can be verbal or nonverbal, are encoded and transmitted via a channelto the receiver.

(D) The receiver(s)is the intended recipient of the message ...

Basing on these definitions you can build a logical chain: the sender – the message – the channel – the receiver. This logical chain presents the communication part of the main idea of the whole text. Add the other four components to this logical chain.

Collect specific informationby pointing out groups of synonyms, semantic and thematic groups. Keep it in mind that vocabulary in context includes both single words (usually nouns, verbs, adjectives, and adverbs). and two- or three-word phrases.

· It is claimed in paragraph 1 that the definitioncommunication is the management of messages with the objective of creating meaning is “somewhat broad”. Why is it broad?

· Find a synonym for the words spreading widely throughout an area or a group of people in paragraph 3.

· Find a synonym for the word certify in paragraph 3.

· Skim read each paragraph and collect a word nest for the noun culture and a thematic group of expressions with the word culture.

 

What is the referent word for the word combination This type of distraction in the paragraph below?

“People who use another language will often have an accent or might misuse a word or phrase, which can adversely influence the receiver’s understanding of the message. This type of distraction, referred to as semantic noise, also encompasses jargon, slang, and specialized professional terminology.”

 

Section 2. Grammar workout

 


Читайте також:

  1. Attitudes to NS/NNS English in general
  2. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  3. Background
  4. Background
  5. Background
  6. Background
  7. BACKGROUND
  8. Background Lighting tab - Освітлення фону
  9. Background to the study
  10. Background: English as the language of publication and instruction
  11. BACKGROUND_INTENSITY equ 80h
  12. C. After you have been introduced to someone, it is polite to ask a few general questions to get acquainted.




Переглядів: 480

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Which of the following can be inferred about physical noise? | Missing conjunctions

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.