Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток культури. Ждановщина.

Розвиток культури в повоєнні роки мав суперечливий характер. Сталінська система намагалася загнати науку, літературу, мистецтво у жорстокі ідеологічні межі з метою встановлення контролю над духовним розвитком радянського суспільства. Незважаючи на несприятливі умови, українська культура мала значні досягнення.

• Розвиток освіти був складовою частиною процесу повоєнної відбудови: було відновлено довоєнну мережу шкіл, технікумів, ВНЗ, здійснено перехід до обов’язкової семирічної освіти (1953 р.), запроваджено вечірні й професійні заочні школи та курси для дорослих.

• Українські вчені досягли значних успіхів у дослідженнях з наук, наближених до воєнного та суміжного з ним виробництва: було запущено перший в СРСР атомний реактор (1946 р.), створено першу в Європі малу електронно-обчислювальну машину «МЕОМ» (1948–1951 рр., С. Лебедєв), розроблено метод автоматичного зварювання металу під флюсом (1949 р., Є. Патон).

• Українські письменники О. Гончар (трилогія «Прапороносці»), М. Стельмах (роман «Велика рідня»), В. Некрасов (роман «В окопах Сталінграда»), В. Сосюра («Вітчизна») писали про війну й повоєнне лихоліття.

• У кіномистецтві переважали революційно-патріотичні твори («Молода гвардія» режисера С. Герасимова).

Наступ сталінізму на культуру («жданівщина» за ім’ям секретаря ЦК КП(б) О. Жданова) виявився у звинуваченні української інтелігенції космополітизмі» і «низькопоклонстві перед Заходом», переслідуванні вчених (генетики І. Поляков, М. Гришко, С. Делоне), письменників (О. Вишня «Мисливські усмішки», В. Сосюра «Любить Україну», Яновський «Жива вода»), композиторів (К. Данькевич, опера «Богдан Хмельницький») і завдала величезного удару по розвитку українкої культури.

«Ждановщина» — система заходів, спрямованих на відновлення ідеологічного контролю над суспільством.

«Космополітизм»(від давньогрецької — космополіт, громадянин світу) — ідеологія світового громадянства, яка надає пріоритетного значення загальнолюдським цінностям і другорядне — національним проблемам.

«Лисенківщина» — умовна назва політичної кампанії, суть якої зводилися до переслідування і шельмування гру­пи генетиків, заперечення генетики і тимчасової заборони генетичних випробувань в СРСР. Ця кампанія тривала при­близно із середини 1930-х до кінця 1950-х рр. Все це відбу­валося під прямим керівництвом Й. Сталіна і Т. Лисенка.

Домашнє завдання.

1)Підручник: Пометун О.І, Гупан Н.М. Історія України, с.68-95

2) опорний конспект,

3) підготувати реферати: Операція «Вісла»; Боротьба з ОУН-УПА у післявоєнні роки; Голод в Україні 1946-1947 рр.; Культура України у повоєнний період.

 


Читайте також:

  1. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  2. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  3. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  4. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  7. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.
  8. Братства та їх роль в розвитку української культури.
  9. Бурхливий розвиток емпіричної соціології
  10. Вiковi особливостi волi. Розвиток i формування волi
  11. Валютна система та її розвиток
  12. Варни і касти, їх роль у розвитку культури. Поширення буддизму та джайнізму.




Переглядів: 3147

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання. | Відповісти на запитання письмово.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.