Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Section 1. Guidelines for reading texts on the use of international English in European business

ESP makes considerable use of recurrent formulaic patterns of words or formulas. It is estimated that about half of written English text is constructed according to the idiom principle. Comparisons of written and spoken corpora suggest that formulas are even more frequent in spoken language. Formulaic language covers a range of prefabricated linguistic units from idioms and proverbs to speech act routines, turns of phrase and collocations. All of these are considered not to be creatively strung together, each time anew, following the rules of the language, but to be retrieved (by the speaker) and processed (by the hearer), which allows them to depart to various degrees from their predictable meanings. Speakers’ displays of identity and of alignment with particular groups provide one especially promising direction for hypothesis formation in this respect. Istvan Kecskes’ researchdescribes useful formulaic sequences for ESP speech. It determines ESP instructors’ evaluations of their pedagogical importance. It summarizes experiments which show that different aspects of formulaicity affect the accuracy and fluency of processing of these formulas in advanced L2 learners of English.

Text 1-22. FORMULAIC LANGUAGE

(Based on Istvan Kecskes’ research “Formulaic language in English Lingua Franca”)


Читайте також:

  1. A Survey of Swiss English Teachers
  2. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  3. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  4. Act as an interpreter. Translate the description of N-type and P-type- semiconductors given by your group mates from English into Russian.
  5. ADDITIONAL READING
  6. ADDITIONAL READING
  7. ADDITIONAL TEXTS
  8. ADVANCED BUSINESS VALUATION 6
  9. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  10. An International Career
  11. An international trade fair
  12. Analyze the following examples from different types of texts.




Переглядів: 375

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Section 2. Grammar workout | Objectives

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.