МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Sample QuestionsWhat news is emphasized in the passage? In what line is the most significant information given? Caution: Don't answer the initial overview question about a passage until you have answered the other questions. The process of answering the detail questions may give you a clearer understanding of the main idea, topic, or purpose of the passage. The correct answers for main idea, main topic, and main purpose questions correctly summarize the main points of the passage; they must be more general than any of the supporting ideas or details, but not so general that they include ideas outside the scope of the passages. If you're not sure of the answer for one of these questions, go back and quickly scan the passage. You can usually infer the main idea, main topic, or main purpose of the entire passage from an understanding of the main ideas of the paragraphs that make up the passage and the relationship between them.
Unit 2-2. THE COMMUNICATIONS REVOLUTION
Guidelines for extensive reading of ESP texts Larger texts are essential for the reading to be "extensive," but there is no regulation on how much "extensive" is. This variety suggests that quantity of reading is not an absolute number of hours or pages but depends on a student’s perceptions of how extensive reading differs from other reading classes; this will vary according to type of program, level, and other variables. By aiming at general comprehension, this procedure reduces both teacher demands on the student and student demands on the text to attain the objectives of fluency and speed as well as comprehension. Extensive reading must imply a relatively low degree of detail discussion. Everything must be taken in context: we want students to achieve a degree of understanding sufficient for contents acquisition. The level of global understanding required varies with the student's language proficiency, the nature of the text, and other factors. Text 2-2. THE COMMUNICATIONS REVOLUTION (Based on David Graddol’s English Next. Why global English may mean the end of English as a Foreign Language) Technological development is not just transforming the economy, it is also changing society and global politics. This section explores some key recent developments which are helping to change attitudes towards, and demand for, languages.
Читайте також:
|
||||||||
|