МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Independent journalists and bloggersBlogs provide news sites in which an author can present their own view of the world, however local or global that might be. By the end of 2005, there were an estimated 20 million active blogs worldwide. Some bloggers now act as independent journalists, breaking stories which are taken up by the mainstream media. Others have acquired large readership for their blogs and become influential opinion leaders. Blogs also provide a public record of grassroots experience – for example, the progress of hurricanes across the USA. Trend analysis shows what people are discussing from day to day. Sites such as ‘Global Voices’, based at Harvard University, aggregate data from blogs to supply journalists with an alternative news feed. Independent citizen–journalists do not just break stories, but also act as an army of fact-checkers who will call to account any news source who gets their facts wrong. Technology also allows mainstream media, such as the BBC, to tap in to citizen news gatherers. Not only can people around the world file their own accounts of breaking news stories via the internet, but also upload photos which they have taken with their camera phones. By the end of 2005, there were an estimated 20 million active blogs worldwide. Technology is enabling new patterns of communication in ways which have implications for language patterns. Anglo-centric technological limitations are largely overcome, allowing practically any language or script to be used on the internet or in computer software. As English becomes used more widely as a language of international reach, a greater diversity of viewpoints are represented. Other world languages, such as Spanish, French and Arabic, are also being adopted by the new media. Lesser-used languages are flurishing on the internet.
Instruction:A number of various questions are asked that require an overall understanding of the passage. These are often the last questions in a set of overview questions. Tone questionsask you to determine the author's feelings about the topic by the language that he or she uses in writing the passage. Attitude questionsare very similar to tone questions. Again, you must understand the author's opinion. The language that the author uses will tell you what his or her position is. Above are five meaningfully tied paragraphs of variable length containing general information in the field of communication revolution. For your convenience they are marked with numbers 1-5. Your task is to understand the texts and determine the authors’ feelings about the topics. Читайте також:
|
||||||||
|