МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Sample Tone Questions• What tone does the author take in writing this text? • How could the tone of this text best be described as? Sample Answer Choices The following adjectives indicate if the author's feelings are positive, negative, or neutral • Positive • Humorous • Worried • Favorable • Negative • Outraged • Optimistic • Critical • Neutral • Amused • Unfavorable • Objective • Pleased • Angry • Impersonal • Respectful • Defiant If you read the italicized sentences in paragraph 3, would the tone of this paragraph most likely be positive or negative? Choose the right descriptors from the list above. Note:The italicized words in paragraph 3 (A) show a doubtful tone; and the italicized words indicate a negative attitude. Words like ‘cat and mouse’, ‘Surveillance, censorship and cryptography’ and similar words can "reverse" the tone of the passage. Attitude questionsare very similar to tone questions. Again, you must understand the author's opinion. The language that the author uses will tell you what his or her position is. Sample Attitude Questions If you read the italicized phrases in paragraph 3 (B), would the author’s attitude most likely be positive or negative? Choose the right descriptors from the list above. Organization questionsask about the overall structure of a passage or about the organization of a paragraph. A Sample Question Which of the following best describes the organization of the passage? Answer Choices · A general concept is defined and examples are given. · Several generalizations are presented, from which a conclusion is drawn. · The author presents the advantages and disadvantages of ... . · The author presents a system of classification for ... . · Persuasive language is used to argue against ... . · The author describes ... . · The author presents a brief account of ... . · The author compares_and .... A Sample Question · What is the author's attitude toward the growth of the number of non-English users of the internet and the decline of use of English on the internet? Questions about previous or following paragraphsask you to assume how the passages are organized, what would be the topic of the text. To find the order of the passages, look for clues in the first lines. To find the topic of the text, look in the last lines. Sample Questions · With what topic would the text most likely begin? · What does the second paragraph most probably discuss? · Can it be inferred from the text which paragraph is most likely the last one?
Unit 2-3. ENGLISH AS A UNIVERSL LINGUAGE
Читайте також:
|
||||||||
|