Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Which of the following can be inferred from the passage?

(A) National governments impose titular languages upon the population.

(B) People are forced to speak the official language within the state borders.

(C) In multilingual states, local languages are limited by regional borders.

(D) Administrative borders coincide with linguistic boundaries.

 

Sample questions:

Read the following paragraph:

The linguistic tools available to individuals include not only different languages (like English or German) and different styles or genres (appropriate for different situations), but also different modes. Beyond the formal mode of a standardized language (these are generally languages supported by state institutions and formal education as national and/or as foreign languages, NL and FL), modes of communication include lingua franca (LF), code switching (CS) and lingua receptiva (LaRa).

Which of the following can be inferred from the passage?

(A) Languages supported by state institutions and formal education present a formal mode.

(B) Lingua franca (LF), code switching (CS) and lingua receptiva (LaRa) are available to individuals as speech styles.

Which of the following would be the right guess about ReLoC?

(A) German is a Regional Vehicular (ReLoC) when it is used as a language of communication by a Dutch, Czech, Pole or Hungarian or other L2-speakers of German in the Central European macro region.

(B) French is a Regional Vehicular or ReLoC in former Czechoslovakia or former Yugoslavia.

 

Sample purpose questions

· Why does the author propose a typology of ReLan?

· Why does the author refer to boundaries, borders, and borderlands?

Sample Answer Choices:

The author refers to .../ The author describes ... / The author uses the phrase ... / The phrase ___proves that ... /The phrase ___is mentioned to illustrate that ...

to indicate that

to strengthen the argument that

to provide an example of

to challenge the idea that

to contradict

to support the proposal to

to illustrate the effect of

to make it easy for the reader to understand how

 

Unit 2-6. ENGLISH IN EUROPEAN INTEGRATION


Читайте також:

  1. A few sparks shot out of the end of his wand, which was still pointed at Black’s face. Hermione fell silent.
  2. A violently purple, triple-decker bus had appeared out of thin air in front of them, narrowly avoiding the nearest lamppost, which jumped backwards out of its way.
  3. A. Give the definitions for the following terms and expressions. What are these methods used for? What can they help to an investigator?
  4. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  5. A. Role-play the following situation.
  6. A. Study the following.
  7. A. The adjectives below can be used to describe inventions or new ideas. Which have a positive meaning? Which have a negative meaning?
  8. A. What do you know about Tatarstan? Do the quiz and say which of the data were surprising for you?
  9. A. Which of the following phrases would you use while commenting on someone's features to express a) respect b) amusement c) contempt?
  10. Agree or disagree with the following statements.
  11. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  12. Analyse the following examples and translate them.




Переглядів: 468

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Tool(s) – Toolkit (after Virginie Mamadouh) | Guidelines for extensive reading ESP texts

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.