МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The interplay of culture and personalityHow, then, can we conceptualize the interplay of culture and personality? Culture and personality are inextricably woven together in the gestalt of each person's identity. Culture, the mass of life patterns that human beings in a given society learn from their elders and pass on to the younger generation, is imprinted in the individual as a pattern of perceptions that is accepted and expected by others in a society (Singer 1971). Cultural identity is the symbol of one's essential experience of oneself as it incorporates the worldview, value system, attitudes, and beliefs of a group with which such elements are shared. In its most manifest form, cultural identity takes the shape of names which both locate and differentiate the person. When an individual calls himself or herself an American, a Buddhist, a Democrat, a Dane, a woman, or John Jones, that person is symbolizing parts of the complex of images that are likewise recognizable by others. The deeper structure of cultural identity is a fabric of such images and perceptions embedded in the psychological posture of the individual. At the center of this matrix of images is a psychocultural fusion of biological, social, and philosophical motivations; this fusion, a synthesis of culture and personality, is the operant person. The center, or core, of cultural identity is an image of the self and the culture intertwined in the individual's total conception of reality. This image, a patchwork of internalized roles, rules, and norms, functions as the coordinating mechanism in personal and interpersonal situations. The "mazeway," as Anthony Wallace (1956) called it, is made up of human, non-human, material, and abstract elements of the culture. It is the "stuff" of both personality and culture. The mazeway, suggested Wallace, is the patterned image of society and culture, personality and nature all of which is ingrained in the person's symbolization of self. A system of culture, he writes, "depends relatively more on the ability of constituent units autonomously to perceive the system of which they are a part, to receive and transmit information, and to act in accordance with the necessities of the system...." The image, or mazeway, of cultural identity is the gyroscope of the functioning individual. It mediates, arbitrates, and negotiates the life of the individual. It is within the context of this central, navigating image that the fusion of biological, social, and philosophical realities form units of integration that are important to a comparative analysis of cultural identity. The way in which these units are knit together and contoured by the culture at large determines the parameters of the individual. This boundary of cultural identity plays a large part in determining the individual's ability to relate to other cultural systems.
Читайте також:
|
||||||||
|