Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Psychosocial patterns of culture

It is the unwritten task of every culture to organize, integrate, and maintain the psychosocial patterns of the individual, especially in the formative years of childhood. Each culture engineers such patterns in ways that are unique, coherent, and logical to the conditions and predispositions that underlie the culture. This imprinting of the forms of interconnection that are needed by the individual for psychosocial survival, acceptance, and enrichment is a significant part of the socialization and enculturation process. Yet of equal importance in the imprinting is the structuring of higher forms of individual consciousness. Culture gives meaning and form to those drives and motivations that extend towards an understanding of the cosmological ordering of the universe. All cultures, in one manner or another, invoke the great philosophical questions of life: the origin and destiny of existence, the nature of knowledge, the meaning of reality, the significance of the human experience. As Murdock (1955) suggested in "Universals of Culture," some form of cosmology, ethics, mythology, supernatural propitiation, religious rituals, and soul concept appears in every culture known to history or ethnography. How an individual raises these questions and searches for ultimate answers is a function of the psychophilosophical patterning of cultural identity. Ultimately it is the task of every individual to relate to his or her god, to deal with the supernatural, and to incorporate for himself or herself the mystery of life. The ways in which individuals do this, the relationships and connections that are formed, are a function of the psychophilosophical component of cultural identity.

A conceptualization of cultural identity, then, must include three interrelated levels of integration and analysis. While the cultural identity of an individual is comprised of symbols and images that signify aspects of these levels, the psychobiological, psychosocial, and psychophilosophical realities of an individual are knit together by the culture which operates through sanctions and rewards, totems and taboos, prohibitions and myths. The unity and integration of society, nature, and the cosmos is reflected in the total image of the self and in the day-to-day awareness and consciousness of the individual. This synthesis is modulated by the larger dynamics of the culture itself. In the concept of cultural identity we see a synthesis of the operant culture reflected by the deepest images held by the individual. These images, in turn, are based on universal human motivations.

 


Читайте також:

  1. A. Major Characteristics Of Culture
  2. Agriculture in Great Britain
  3. Agriculture іn Ukraine
  4. Agriculture. The branch structure
  5. An ancient culture in jeopardy of survival
  6. Aquaculture
  7. Aquaculture
  8. AQUACULTURE’S BEGINNINGS
  9. Art and culture
  10. Basic intonation patterns of English
  11. Bearish Continuation Patterns
  12. British culture, traditions and mass media.




Переглядів: 439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The interaction of culture and biology | Motivational needs

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.