Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Common Underlying Proficiency

(Central Operating System)

 

Previous schooling, academic knowledge, and literacy skills that second language learners have in their first language (L1) are also strong determiners (Cummins, 1984, Baker, 1993). Cummins’ framework may be summarized as follows:

§ Regardless of the language in which a person is operating, the thoughts that accompany talking, reading, writing, and listening come from the same central engine. When a person owns two or more languages, there is one integrated source of thought.

§ Bilingualism and multilingualism are possible because people have the capacity to store two or more languages. People can function in two or more languages with relative ease.

§ Information processing skills and educational attainment may be developed through two languages as well as through one language. Cognitive functioning and school achievement may be fed through one monolingual channel or equally successfully through two well developed language channels. Both channels feed the same central processor.

§ The language the student is using in the classroom needs to be sufficiently well developed to be able to process the cognitive challenges of the classroom.

§ Speaking, listening, reading or writing in the first or the second language helps the whole cognitive system to develop. However, if students are made to operate in an insufficiently developed second language, the system will not function well. If students are made to operate in the classroom in a poorly developed second language, the quality and quantity of what they learn from complex materials and produce in oral and written form may be relatively weak.

It will be instructive to to read Professor Cummins’ presentation in which he clarifies the distinction between BICS and CALP:


Читайте також:

  1. A large group of people was bunched around the bulletin board when they returned to the common room.
  2. All usual pursuits were abandoned in the Gryffindor common room the night before the match. Even Hermione had put down her books.
  3. But Slughorn had gone. Disappointed, Harry emptied the cauldron, packed up his things, left the dungeon, and walked slowly back upstairs to the common room.
  4. Case study: Levels of Language Proficiency - Paired with Cummins’ Iceberg
  5. COMMON FEATURES OF MODERN MODELS OF LANGUAGE
  6. COMMON LAW
  7. Common Natural Fabrics
  8. Common properties of enzymes
  9. Common Reference Levels - The Global Scale
  10. Commonly Used Abbreviations
  11. Commonly Used Initials




Переглядів: 640

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text 2-17. CLARIFYING JIM CUMMINS’ ICEBERG MODEL | BICS and CALP: Clarifying the Distinction (by Jim Cummins, University of Toronto)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.