Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Text 2-17. CLARIFYING JIM CUMMINS’ ICEBERG MODEL

(Based on the selection from resources of the Illinois Resource Center in www.thecenterweb.org)

 

The terms BICS and CALP tend to be imprecise, value-laden, simplified, and misused to stereotype English language learners. BICS describes social, conversational language used for oral communication. English language learners can comprehend social language by:

· observing speakers’ non-verbal behavior (gestures, facial expressions and eye actions);

· observing others’ reactions;

· using voice cues such as phrasing, intonations, and stress;

· observing pictures, concrete objects, and other contextual cues which are present;

· asking for statements to be repeated, and/or clarified.

CALPis the context-reduced language of the academic classroom. It takes five to seven years for English language learners to become proficient in the language of the classroom because:

· non-verbal clues are absent;

· there is less face-to-face interaction;

· academic language is often abstract;

· literacy demands are high (narrative and expository texts and academic texts are written beyond the language proficiency of the students); and cultural/linguistic knowledge is often needed to comprehend fully.

Cummins (1984) addressed this problem through a theoretical framework which embeds the CALP language proficiency concept within a larger theory of Common Underlying Proficiency(CUP).

Cummins’ common underlying proficiency model of bilingualism can be pictorially represented in the form of two icebergs. The two icebergs are separate above the surface. That is, two languages are visibly different in outward conversation. Underneath the surface, the two icebergs are fused such that the two languages do not function separately. Both languages operate through the same central processing system.

Language proficiency alone will not determine when English language learners are prepared to use their second language (L2) to learn with their grade level monolingual English-speaking peers.

 
 


Social Language

L1 L2

Surface level


Читайте також:

  1. B) Read and act the extract according to the model.
  2. BICS and CALP: Clarifying the Distinction (by Jim Cummins, University of Toronto)
  3. Case study: Levels of Language Proficiency - Paired with Cummins’ Iceberg
  4. Change the following sentences according to the model.
  5. COMMON FEATURES OF MODERN MODELS OF LANGUAGE
  6. Distributional model
  7. DO WE REALLY NEED LINGUISTIC MODELS?
  8. E. A host (H) and a guest (G) are sitting in the airport lounge after a successful business meeting. Role-play the dialogue according to the model given below.
  9. Exercise 1. Say and respond as in the model.
  10. Exercise 2. Make transformations according to the model.
  11. Exercise 20. Paraphrase the sentences according to the model.
  12. Exercise 4. Say and respond as in the model.




Переглядів: 497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Guidelines for extensive reading of texts on the use of ESP in European transnational education | Common Underlying Proficiency

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.