Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Exercise 20. Paraphrase the sentences according to the model.

Model: The airplane carries passengers.

The airplane serves for carrying passengers.

The airplane is used to carry passengers.

The function of the airplane is to carry passengers.

 

1 The fuselage houses passengers, crew, cargo and equipment. 2. The wings support the airplane in the air and create lift. 3. The tail unit provides directional stability and control of the airplane in flight. 4. The landing gear supports the airplane on the ground. 5. The power plant provides power power for flight and propels the airplane.

 

Exercise 21. Translate text 3 in writing.

Text 3. Aircraft performance.

The aircraft performance includes dimensional data and the main flying characteristics.

Dimensional data are length, wing span, height and width. The main flying characteristics are maximum takeoff weight, maximum landing and payload weight, passenger capacity or number of seats, number of crew, cargo capacity, cruising speed, flight range, flight altitude, non-stop flying time, practical ceiling or service ceding, engine type and thrust of each engine, number of engines, take-off and landing ground run, maximum fuel capacity, etc.

The aircraft usually takes the name of the designer or manufacturer. Here are some of the aircraft designers: Antonov, Ilushin, Tupolev, Yakovlev. Manufacturer's names are represented by: Boeing, Bristol, Canadair, Convair, Douglas, Lockheed, Vickers and others. Following the name of the designer or manufacturer comes a type code, known in some airlines as a class. For example: Antonov-70 (designer's name and type code), Douglas DC-6B (manufacturer's name and type code), etc.

The aircraft can be supplied in some versions: Economy-Class, Business-Class and First-Class.

Exercise 22. Copy out aviation terms from text 3.

Exercise 23. Answer the questions.

1. What dimensional data does the aircraft performance include? 2.What are the main flying characteristics? 3 The aircraft usually takes the name of the designer, doesn't it? 4. What is the type code? 5. What versions can an aircraft be supplied in?

 

Exercise 24. Remember aircraft performance data.

777-200

First flight: June 12,1994 Model number: 777-200 Classification: Commercial transport

Span: 199 feet 11 inches

Length: 209 feet 1 inch

Gross weight: 506,000 pounds

Cruising speed: 615 mph

Range: 4,210 to 8,270 miles '

Ceiling: 37,900 feet

Power: Two 74, 500-/77,200-pound-thrust P&W 4074/4077 engines, two 74,500-

/76,400-pound-thrust GE 90-75B/76B engines, or two 74,600-/76,900-pound-thrust

RR Trent 875/877 engines

Accommodation: 305 to 440 passengers

AN 124

Cargo cabin dimensions.

Length: 36 m

Width: 6.4 m

Height 44m

Maximum take-off weight: 405,000kg

Maximum cargo capacity: 150,000kg

Engine type and power: D-18T

4x230 / 4x23,400kg

Cruising speed: 800-850 km/hr

Might altitude: 10,000 - 12,000 m

Flight range with maximum cargo: 4,500 km

Maximum flight range: 16,500 km


Читайте також:

  1. Additional Exercise
  2. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  3. Combine the following words into sentences.
  4. Complete the sentences with the correct word in brackets.
  5. Complete the sentences.
  6. Compose sentences in English using the word-combinations from Ex. 8.
  7. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 10.
  8. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 8.
  9. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 9.
  10. Ex. 3. Are these sentences true or false in your understanding? Correct the false ones.
  11. Exercise
  12. Exercise 1




Переглядів: 604

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 14. Make up sentences with the following words. | DarkStar UAV

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.