Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The study

Within the field of business language training there have also been attempts, albeit limited, to describe and teach some form of ‘international English’ for business learners.

One example of this is ‘Offshore English’, a term coined by the Canning training company to describe the type of English which they suggest native English speakers need to use to be more readily understandable by non-native English users. Similarly, Hollqvist (1984) reports how the Swedish telecoms giant, Ericsson, tried to create its own version of international English, referred to as ‘Ericsson English’, which aimed to provide a restricted range of vocabulary and language structures without loss of accuracy.

There are, of course, other examples of restricted varieties of English which have been created for very specific international purposes, such as ‘Airspeak’ (for Air Traffic Control) and ‘Policespeak’ (for binational police and emergency service cooperation at the Channel Tunnel) but these were created to serve very limited communicative purposes unlike the breadth and flexibility of functions required of a business lingua franca or international language.

Within linguistics, there has also been increasing interest in the role of language and culture in international business communication. However, despite the range of uses of English across Europe and its undisputable spread, in particular, for international business purposes, there seems, as Seidlhofer (2004) states, little corpus-based analysis of how English is actually used for international business communication in Europe. Nor is there much information on how business Europeans feel about its use. It is with these issues in mind that the current research study is framed, aiming to shed further light on the use of English as a common language of international business in Europe.

 


Читайте також:

  1. A. Study the following.
  2. B. Study the following.
  3. B. Study the vocabulary.
  4. Background to the study
  5. Case study: Levels of Language Proficiency - Paired with Cummins’ Iceberg
  6. Children to study atheism at school
  7. Ground for this study
  8. How do aeronautical engineers study aircraft and design new ones?
  9. II. Listen to the second fragment and complete the following sentences. Study the following words before listening
  10. Impetus for the study
  11. IX. Study Vocabulary Notes and translate the illustrative examples into Russian.
  12. Look at the picture and study the words in the box below. Label the computer components.




Переглядів: 470

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
MODULE 2-4. ENGLISH AS A LINGUA FRANCA IN EVERYDAY INTERNATIONAL INTERACTION | Background to the study

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.