Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



MODULE 2-4. ENGLISH AS A LINGUA FRANCA IN EVERYDAY INTERNATIONAL INTERACTION

Unit 2-19. THE USE OF ENGLISH IN INTERNATIONAL BUSINESS

Guidelines for extensive reading of ESP texts on the use of English for European business

This is the continuation of P. Rogerson-Revell’s study of using English for European business communication. Rogerson-Revell reports on preliminary research which forms part of a larger scale study to explore further the nature and role of EIB, focusing specifically on its use in international business meetings in Europe.

The overall study has both a theoretical and practical goal, on the one hand, aiming to build on earlier research in this field and, on the other hand, aiming to relay the findings back to the European organization involved, in order to help it improve communications in future international events, and ultimately, to use the findings in the development of training materials to facilitate international professional communication.

The initial study aims to provide ‘hard’ data (i.e., factual, background information such as the demographic makeup of the participants, the frequency of their use of EIB) to support the second stage of the research. However, it also aims to provide ‘soft’ data regarding participants’ perceptions of the use of EIB in such contexts: data which seems relatively scarce in current research.

The rest of this paper, then, reports on this preliminary study which explores the use of EIB in business meetings within a particular European professional organisation, based on documentary evidence from an internal report together with the findings of an initial questionnaire.

Text 2-19. USING ENGLISH FOR INTERNATIONAL BUSINESS: A EUROPEAN CASE STUDY

(After P. Rogerson-Revell’s article in English for Specific Purposes, #26, 2007. Continued from Text 1-19)


Читайте також:

  1. A Survey of Swiss English Teachers
  2. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  3. Act as an interpreter. Translate the description of N-type and P-type- semiconductors given by your group mates from English into Russian.
  4. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  5. An International Career
  6. An international trade fair
  7. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  8. Assess your progress in Module 1. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher
  9. Attitudes to NS/NNS English in general
  10. Attitudes towards English as a Lingua Franca
  11. Background: English as the language of publication and instruction
  12. Basic intonation patterns of English




Переглядів: 509

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Instruction: Let us go through the basics of good summary writing once again. | The study

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.