Поверхні деталей машин, що підлягають відновленню можна розділити на п'ять видів.
1. Виконавчі поверхні - призначені для виконання службового призначення (поверхні лемешів, ковші екскаватора, ріжуча частина інструментів і т.п.).
2. Основні поверхні - призначені для установки деталей у визначене положення у відповідності з конструкцією.
3. Допоміжні поверхні - слугують опорою для інших деталей і визначають їхнє положення в механізмі (ступені на валу, торцеві поверхні втулок, зубчастих коліс і т.п.).
4. Технологічні поверхні - призначені для базування деталей при виготовленні і відновленні (центрувальні поверхні на валах).
5. Вільні поверхні - з'єднують усі поверхні в одне ціле і не стикаються з поверхнями інших деталей (як правило, не обробляються).
Форма
Розміри
Параметри поверхні
Фізико-механічні властивості
Точність (квалітет)
Шорсткість
Вид ТО
або ХТО
Наявність і матеріал покриття
Твердість
Зносостійкість
Пружність
Опір втомлюваності
Міцність зчеплення покриття з підложкою
Процент відновлення
Циліндричні
53,3%
Різьбові
12,7%
Шліцьові
10,4%
Зубчасті
10,2%
Плоскі
6,5%
Інші
6,9%
Крім параметрів відновлюваних поверхонь на вибір способу відновлення впливають такі фактори як: тип спряження, вид тертя, відносне переміщення поверхонь у процесі експлуатації.
Контрольні запитання
1. Назвіть основні види руйнувань автотранспортних засобів?
2. Які види спрацювань бувають?
3. Які основні фактори впливають на зміну технічного стану автомобілів і як саме?
4. За якими ознаками класифікують відмови автомобілів?
Розділ 2 - Технологія капітального ремонту
Тема 2.1 Приймання автомобілів і агрегатів в ремонт і їх зовнішнє миття