МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Обладнання, пристосування та інструмент
Відділення де відбувається розбирання, ремонтного підприємства повинне бути оснащене прогресивним технологічним устаткуванням і механізованим інструментом. При розбиранні доводиться виконувати значний обсяг підйомно-транспортних робіт, які, будучи по суті допоміжними, є невід'ємною частиною технологічного процесу розбирання. Беручи до уваги, що автомобілі, агрегати, вузли і багато деталей мають значну вагу, необхідно забезпечити максимальну механізацію цих робіт, використовуючи різні підйомно-транспортні пристрої, це полегшить умови праці та підвищить його продуктивність. Автомобілі доставляють на пости розбирання з допомогою тягачів або лебідок з тяговими ланцюгами (тросами), а агрегати розібраних автомобілів - електрокарами, автонавантажувачами, монорейки з електротельфером, підвісними конвеєрами, консольними поворотними кранами, різними візками, на рольгангах і т.д. На ремонтних підприємствах зазвичай застосовують електричні тельфери вантажопідйомністю 0,25-3,0 т. До візків монорейки можуть бути підвішені пневматичні підйомники різних моделей з горизонтальним і вертикальним розташуванням поршнів. Слід зазначити, що монорельси забезпечують переміщення вантажів тільки уздовж лінії монорейки. Розбирання на агрегати проводиться на робочих місцях, обладнаних гідравлічними підйомниками, естакадами, спеціальними підставками. Кран-балка забезпечує транспортування вантажу по всій площі ділянки, над яким вона переміщується. Консольні поворотні крани можуть бути повноповоротними і з обмеженим кутом повороту до 150 °. В останньому випадку крани кріпляться до несучої стіни або колоні будівлі. Поворот крана здійснюють вручну за допомогою стропа. Виліт консолі крана-до 8 м. Площа дії консольно-поворотного крана обмежується величиною вильоту консолі і кутом її повороту. Для підвішування і надійного закріплення агрегатів або великих деталей до гаків підйомно-транспортного устаткування служать спеціальні пристосування - захвати. Підрозбирання агрегатів (розтин) виконують на стендах або за допомогою спеціальних пристосувань, що дозволяють повертати агрегат у зручне для роботи положення. Застосування кантувача підвищує продуктивність праці, дозволяє механізувати важку операцію перевертання двигуна і полегшує його транспортування. Як показує досвід, використовуючи кантувач, робітник може за зміну підрозібрати 40 двигунів. У процесі підрозбирання (або розбирання) двигуна знімають головку блоку циліндрів. Практично для цієї мети нерідко використовують викрутки, монтажні лопатки і т. п. Однак виконання цієї операції за допомогою зазначених інструментів без пошкодження деталей пов'язано з відомими труднощами, особливо якщо голівка блоку циліндрів виконана з алюмінієвого сплаву. Підрозібранні промиті агрегати транспортують на пости повного розбирання агрегатів на деталі. Для цього застосовують ті ж підйомно-транспортні засоби, що і для транспортування агрегатів на пости підрозбирання. На ряді ремонтних підприємств для транспортування агрегатів використовують також транспортери та рольганги. Рольганг являє собою вантажонесучий роликовий конвеєр непривідного типу, що складається з опорних роликів, встановлених в раму з кутникової сталі. Для переміщення до вантажу прикладають тягове або штовхає зусилля. Рухаючись по рольгангу, вантаж викликає обертання опорних роликів, в результаті чого значно полегшується його переміщення. Величина кроку опорних роликів зазвичай дорівнює 100-200 мм, в залежності від довжини переміщуваних вантажів. Вона повинна становити 0,2-0,25 довжини переміщуваного вантажу або піддону, якщо деталі встановлені на піддонах. Вантаж повинен лежати не менше ніж на двох опорних роликах. Опорні ролики виготовляють з безшовних труб, розміри яких нормалізовані. У місцях проходу в рольганзі передбачають відкидні секції, в місцях повороту - поворотні. Для полегшення переміщення важких вантажів верхню площину рольганга роблять з ухилом 2-4 про убік руху. Агрегати розбирають на вузли і деталі на конвеєрах (при потоковому способі організації робіт) та стендах. Для цього на великих ремонтних підприємствах використовують візкові конвеєри. Конструкція стенду повинна забезпечувати безпеку й зручність виконання робіт, мінімальні витрати часу на встановлення та зняття агрегату. У ряді випадків вона повинна передбачати можливість повороту агрегату в процесі розбирання в зручне для роботи положення. Стопорні пристрої стенду виключають можливість самовільного повертання агрегатів. В залежності від свого призначення стенди можуть бути універсальними і спеціалізованими. Універсальними вважаються такі стенди, які призначені для установки на них однотипних агрегатів М різних марок або різнотипних агрегатів М однієї марки. На ремонтних підприємствах з великою виробничою програмою зазвичай застосовують спеціалізовані стенди. Стенди можуть бути також стаціонарними (з нерухомим підставою) і пересувними. Останні можуть переміщатися по напрямних від одного робочого місця до іншого. За кількістю встановлюваних агрегатів стенди ділиться на одномісні і багатомісні. При великій виробничій програмі і необхідності поділу технологічного процесу розбирання на окремі групи операцій зазвичай застосовують багатомісні стенди. Вони обслуговуються одним або декількома робітниками, зручні і забезпечують широкий фронт робіт. Стенди першого типу застосовують для розбирання (складання) відносно нескладних і невеликих за габаритами і вагою агрегатів. Для розбирання (складання) двигунів потоковим способом на ремонтних підприємствах застосовують стенд-естакаду. Верстатні преси ручної дії створюють зусилля до 1-1,5 т і застосовуються при розпресуванні (запресовуванні) невеликих деталей. Широке застосування отримали пневматичні преси, що приводяться в дію стисненим повітрям, який під тиском 4 - 6 кГ/см2 надходить з цехової магістралі. Пневматичні преси дозволяють у декілька разів збільшити продуктивність праці в порівнянні з ручними. По конструкції пневматичні преси можуть бути прямої дії, з безпосередньою передачею зусилля від штока пневмоциліндра на повзун і важільні. Найбільш поширені пневматичні важільні преси із зусиллями запресовування 1-3 т. Прес зазвичай встановлюють на металевій підставці висотою 500-600 мм або на верстаку. Вони застосовуються при розпресуванні (запресовуванні) різних втулок, шестірень, пальців, підшипників та інших деталей. На ремонтних підприємствах широко застосовуються гідравлічні преси. На відміну від пневматичних, що вимагають підведення стисненого повітря, в гідравлічних пресах гідравлічний привід є складовою частиною конструкції преса. У робочих циліндрах гідравлічних пресів розвивається тиск до 300 кГ/см2. Промисловість випускає різні типи гідравлічних пресів, розрахованих на роботу із зусиллям до 100 т. На авторемонтних підприємствах найчастіше використовують вертикальні колонні гідравлічні преси із зусиллям 10, 25, 40 т. Широке використання знімачів прискорює процес розбирання і оберігає деталі від пошкодження. Знімачі бувають універсальні та спеціальні. На великих авторемонтних заводах застосовують знімачі, які працюють від спеціальної гідравлічної установки. Знімачі широко використовують зняття підшипників кочення. У деяких випадках кільця підшипників кочення видаляють з корпусних деталей без особливих труднощів за допомогою вибивача або оправки з м'якого металу. Рисунок – Знімач цанговий
У загальному обсязі розбірних робіт значне місце займає розбирання різьбових з'єднань. Приблизно 75% всіх з'єднань деталей автомобіля є різьбовими. При розбиранні двигунів, наприклад, витрати часу на розбирання різьбових з'єднань складають 45-47% загальної трудомісткості розбирання двигуна. Виконання цих операцій представляє відомі труднощі, які випливають із специфіки ремонтного виробництва. Це пов'язано з тим, що при розбиранні, крім нормального моменту затягування, доводиться долати додатковий момент, викликаний корозією, пригорання, засміченням та деформуванням різьблення в процесі експлуатації. У процесі розбирання різьбових з'єднань застосовують різні установки, механізований і ручний інструмент. Для правильного вибору обладнання та інструменту важливо знати величину необхідного крутного моменту відкручування. Величина крутного моменту для відкручування гайок, які зазнали впливу корозії, на 20-25% перевищує величину крутного моменту для їх загортання. Високу продуктивність праці і збереження деталей при розбиранні можна забезпечити лише за умови максимального використання механізованого інструменту. При цьому час на виконання операції скорочується в чотири-п'ять разів у порівнянні з виконанням тих же операцій ручним інструментом. Для розбирання (складання) різьбових з'єднань на ремонтних підприємствах широко застосовують різні гайковерти. В залежності від типу двигунів гайковерти підрозділяють на електричні, пневматичні і гідравлічні. За конструктивного оформлення вони можуть бути ручними, підвісними, рухливими стаціонарними, за призначенням - універсальними і спеціальними. Використовувати при розбиранні (зборці) тільки механізований інструмент і повністю відмовитися від застосування ручного не представляється можливим унаслідок серійного характеру виробництва. Тому важливо оснастити робочі місця розбирання (складання) досконалими ручними інструментами, від конструкції і якості яких багато в чому залежить продуктивність праці і культура виробництва. При розбиранні різьбових з'єднань застосовують гайкові ключі різних конструкцій. Користуватися універсальними гайковими ключами не рекомендується, оскільки вони ушкоджують грані гайок і головок болтів. Прості ріжкові гайкові ключі знаходять обмежене застосування, оскільки вони недостатньо надійні, малопродуктивні і також деформують грані гайок і головок болтів. Більш зручні в роботі накладні гайкові ключі, що мають замкнутий зів, що охоплює всі грані гайок або головок болтів. Широко застосовуються при розбиранні (зборці) торцеві ключі з рукоятками різних типів: Г-образні, з воротком, хрестові і коловоротні. На великих ремонтних підприємствах з метою підвищення продуктивності праці ключі для вигвинчування шпильок приводять в обертання пневматичним або електричним гайковертом. Для цього верхню частину корпусу ключа, виконаного у вигляді хвостовика, вставляють в шпиндель гайковерта.
Читайте також:
|
||||||||
|