МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Реле і вимірювальні прилади.Основні прилади та апарати електровозів В електровозах застосовуються електричні апарати і прилади різного призначення. До них належать: • струмоприймачі; • індивідуальні контактори; • групові контактори і перемикачі; • головний контролер; • швидкодіючі вимикачі та захисна апаратура; • реверсор; • резистори; • контролер машиніста (контролер управління); Струмоприймачі (пантографи) призначені для знімання струму з проводів контактної мережі в умовах великої швидкості і значного струмового навантаження. На електровозі їх установлюють два: один працює, другий — в резерві. Іноді піднімають і два, наприклад, для зменшення іскріння під час ожеледиці. За конструкцією бувають двоважільні та чотириважільні. Двоважільні струмоприймачі з одним полозком установлюються на електровозах змінного струму, а чотириважільні з двома полозками на електровозах постійного струму. В полоз струмоприймача вставляються змінні контакти, накладки з міді, виготовлені методом порошкової металургії, вугільні вставки чи металокерамічні пластини. Щоб ковзання полоза по контактному проводі було без іскріння, полоз повинен постійно тиснути з постійною розрахунковою силою на провід. Для цього струмоприймач має пневматичний привод і пружини. Перемикання в силових електричних ланцюгах здійснюється за допомогою індивідуальних електропневматичних і електромагнітних контакторів, групових контакторів і контролерів із застосуванням різних видів систем дистанційного управління, перемикачів і вимикачів з дистанційним управлінням. Основна вимога до цих приладів — це їх надзвичайно велика швидкість вмикання і вимикання для уникнення процесу дугоутворення. На електрорухомому складі найбільш поширені індивідуальні -ц електропневматичні контактори типу ПК і електромагнітні контактори типу МК-63.Контактор типу ПК має дугогасильні пристрої, пневматичний привод з електромагнітним вентилем, на якому установлені блок-контакти. Така конструкція дозволяє миттєво вмикати і вимикати контакти, попереджувати і гасити дугу. Електромагнітні контактори застосовують у допоміжних електроланцюгах високої напруги, можуть бути одно- і двополюсними, з дугогасінням і без нього, з електричним блокуванням і без нього. Групові контактори (контролери) об'єднують ряд контакторів такої ж у принципі будови і дії за допомогою кулачкових приводів. Вони застосовуються для перемикання ступенів пускових резисторів, регулювання тягових двигунів, ослаблення збудження, перемикання ступенів напруги тягового трансформатора. Перемикаються групові контактори за допомогою електропневматичних і електромагнітних приводів. На електровозах постійного струму найчастіше установлюються двопозиційні групові контактори ГІКГ-6; на моторних вагонах електропоїздів, де їх необхідно розміщати під вагонами, застосовуються малогабаритні багатопозиційні контактори; на електровозах ВЛ60К і ВЛ80 — головні контролери (групові контактори для перемикання ступенів напруги трансформатора) типу ЕКГ-8. Головний контролер має ЗО кулачкових контакторів без дугогасіння і 4 — з дугогасінням, кулачкові вали і так званий серводвигун. До захисної апаратури на електрорухомому складі належать швидкодіючі вимикачі і контактори, високовольтні повітряні вимикачі, автоматичні вимикачі, розрядники, плавкі запобіжники, захисні реле тощо. Вони призначені для захисту від перенапруження, порушення режимів охолодження, пробою ізоляції і напівпровідникових приладів, короткого замикання, перевантаження тягових двигунів і допоміжних машин та інших ситуацій з виникненням аварійного режиму, небезпеки для основного обладнання і в цілому для електровоза. Всі ці пристрої діють на головний швидкодіючий вимикач, після спрацювання якого припиняється живлення електроенергією електровоза чи електропоїзда. Швидкодіючі вимикачі різних конструкцій типу БВП-3, БВП-5 застосовуються для захисту силових електроланцюгів постійного струму, високовольтні головні вимикачі типу ВОВ-25-4 — змінного струму. Вимикач ВОВ-25-4 має роз'єднувач і розривні дугогасильні контакти, які установлені в горизонтальному ізоляторі, що одночасно є дугогасильною камерою. Механізми вмикання і вимикання розміщені в так званому силуміно-вому корпусі, який закріплений на даху електровоза чи моторного вагона. Розрядникипризначені для захисту електрообладнання від перенапруження. В них використовується властивість напівпровідникових керамічних матеріалів (суміш карборунда, графіту і глини) зменшувати опір при підвищенні напруги. Плавкі запобіжникитакож використовують для захисту електроланцюгів високої і низької напруги від перевантаження і коротких замикань переважно в електроланцюгах допоміжних і управління. Вставлені в патрон плавкі пластинки перегоряють, дуга швидко гаситься між піщинками, одночасно перегоряє дротик, на якому кріпиться патрон. Час спрацювання 0,02 с. Реверсорипризначені для реверсування зміни напрямку обертання тягових двигунів. Реверсування може здійснюватись двома способами: зміною напрямку струму в обмотках збудження, не змінюючи його напрямку в обмотках якоря, і навпаки. На електровозах, як правило, для реверсування двигунів змінюють напрямок магнітного потоку, тобто струму в обмотках збудження, за допомогою спеціального апарату — реверсора кулачкового типу з контактними елементами, які приводяться в дію кулачковим валом таким же чином, як і в групових перемикачах. Реверсор, який змінює напрямок обертання якорів тягових двигунів і тим самим напрямок руху електровоза, перемикається тільки під час стоянки і відсутності струму в силових ланцюгах, інакше в тягових двигунах можуть з'явитись великі струми, що приведуть до пошкодження двигунів і реверсора. Резистори в електровозах і в електропоїздах застосовують в силових електроланцюгах для пуску тягових двигунів (пускові реостати), навантаження при реостатному гальмуванні, а також шунтування обмоток збудження тягових двигунів при послабленні збудження (регулюванні швидкості). В допоміжних електроланцюгах вони застосовуються для обмеження пускового струму допоміжних машин, а також в конструкції різних апаратів і реле. Резистори збирають з елементів, які об'єднують в ящики або монтують на панелях разом з апаратами. Реле в електроланцюгах електровоза призначені для автоматизації процесів управління, захисту електрообладнання тощо. За характером будови і дії бувають електричні, теплові, пневматичні. До найбільш важливих реле електровозів можна віднести: реле максимального струмового захисту, реле перенавантаження тягових двигунів, диференціальні реле для виявлення замикання на землю в електричних машинах, реле прискорення та гальмування, реле буксування для сигналізації пробуксування, реле введення резисторів для обмеження струму, реле подачі піску на рейки. Вимірювальні пристрої призначені для контролю за роботою електричного обладнання електровозів і електропоїздів: амперметри, вольтметри, лічильники електроенергії.
Читайте також:
|
||||||||
|