Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Судова влада та прокуратура в Україні. Конституційний Суд України 521

11 ні пін державної або іншої таємниці, що охороняється законом, І п 11, та за ухвалою Конституційного Суду України розглядаєть-( н на закритому пленарному засіданні. Рішення та висновки Конституційного Суду України в усіх випадках оголошуються публічно у відкритому пленарному засіданні Конституційного < іуду України.

Колегія суддів Конституційного Суду України під час під-ішпики справи, Конституційний Суд України в процесі прова-і м пня у справі мають право витребувати від Верховної Ради України, Президента України, Прем'єр-міністра України, Гене­рального прокурора України, суддів, органів державної влади, Органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого і .імоирядування, посадових осіб, підприємств, установ, органі-ІІЦІЙ всіх форм власності, політичних партій та інших об'єднань 11» імадян і окремих громадян необхідні документи, матеріали та і пні і иідомості, що стосуються справи.

Колегія суддів Конституційного Суду України під час під-і питки справи, Конституційний Суд України в процесі прова­дження у справі мають право викликати посадових осіб, екс­пертні, свідків, представників за законом та уповноважених за /іпрученням, громадян, участь яких повинна забезпечити об'єк­тні пій і повний розгляд справи. Ухилення без поважних при­чин під явки у Колегію суддів Конституційного Суду України ■ні в Конституційний Суд України, а так само відмова надати Необхідні документи, матеріали та інші відомості або їх умисне приховування тягнуть за собою відповідальність винних осіб за

іаконом.

Строк провадження у справах за конституційними подан­ії ими не має перевищувати трьох місяців. У разі провадження 1.1 конституційним поданням, яке визнане Конституційним Су­нім України невідкладним, строк розгляду такого подання не м.іс перевищувати одного місяця.

( і рок провадження у справах за конституційними звернен­ням и не має перевищувати шести місяців.

( і роки конституційного провадження починають обчислю-іатИСЯ 3 дня прийняття процесуальної ухвали про відкриття кон-і гитуційного провадження у справі.

Конституційне подання або конституційне звернення надси->і,н і ми до Конституційного Суду України без стягнення дер-

 

Глава XI

жавного мита. Однак, якщо неодноразове направлення консти­туційного подання, конституційного звернення з того самого пи­тання, що вже розглядалось у Конституційному Суді України, є зловживанням правом, Конституційний Суд України після прийняття рішення про відмову у відкритті провадження у спра­ві може прийняти рішення про стягнення з суб'єкта права на конституційне подання, конституційне звернення державного мита у розмірі, встановленому законом.

Конституційні подання та конституційні звернення надхо­дять до Конституційного Суду України поштою або безпосе­редньо до Секретаріату Конституційного Суду України.

Рішення приймаються, висновки даються Конституційним Судом України поіменним голосуванням шляхом опитуван­ня суддів Конституційного Суду України. Судді Конституцій­ного Суду України не мають права утримуватися від голо­сування. Рішення і висновки Конституційного Суду України мотивуються письмово, підписуються окремо суддями Консти­туційного Суду України, які голосували за їх прийняття і які голосували проти їх прийняття, та оприлюднюються. Вони є остаточними і не підлягають оскарженню. В літературі з кон­ституційного права слушно зазначається, що як противага цій нормі слугує правило, відповідно до якого суд не вправі роз­глядати питання про конституційність нормативних актів, у то­му числі законів, за власною ініціативою (принцип «зв'язаної ініціативи»)1.

У цілому ж Рішенням Конституційного Суду України при­таманні всі ознаки джерела права, зокрема публічність, загально­обов'язковість, загальна дія у просторі, часі за колом осіб2. Отже, Рішення Конституційного Суду України є джерелом конститу­ційного права України.

Підписання суддею Конституційного Суду України рішен­ня, висновку Конституційного Суду України є обов'язковим.

Суддя Конституційного Суду України, який підписав рішен­ня, висновок Конституційного Суду України, має право, неза­лежно від того, голосував він «за» чи «проти» прийняття рішен­ня або давання висновку, викласти у письмовій формі свою

1 Туманов В. А. Зазнач, праця. — С. 414.

2 Савчин М". В. Зазнач, праця. — С. 10.

Судова влада та прокуратура в Україні. Конституційний Суд України 523

Окрему думку у справі, яка додається до рішення чи висновку

І... ституційного Суду України. При цьому, наприклад, у США,

п.і підміну від України, окремим думкам суддів Верховного Су-і\ < '111А (який виступає у цій державі органом спеціального конституційного контролю) може бути надано прецедентний Иірактер1. В Україні ж окрема думка судді Конституційного І уду виноситься суддею від власного імені, виступає його осо-і ми тою позицією у справі та не породжує юридичних наслідків, 0ТЖЄ має доктринальне значення. Наявність інституту окремої ■іумки суддів Конституційного Суду України є свідченням де­мократизму конституційної юстиції України2.

Рішення і висновки Конституційного Суду України підпи­ ту ються не пізніше семи днів після прийняття рішення, дачі ви- вку.

Рішення і висновки Конституційного Суду України офіцій­но оприлюднюються наступного робочого дня після їх підпи-СІННЯ. Офіційним оприлюдненням рішення, висновку Консти-і vцінного Суду України є їх офіційне оголошення головуючим и.і пленарному засіданні Конституційного Суду України.

Рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України публі­куються у «Віснику Конституційного Суду України» та в інших офіційних виданнях України.

Рішення і висновки Конституційного Суду України рівною мірою є обов'язковими до виконання (про порядок виконання рішень Конституційного Суду України йдеться у Рішенні Кон-с і птуційного Суду України від 14.12.2000 р. № 15-рп /20003).

' Черняк Є. В. Зазнач, праця. — С 15.

1 Христова Г. О. Юридична природа актів Конституційного Суду Украї­ни Лнтореф. дис. ... канд. юрид. наук / Національна юридична академія ім. Ярослава Мудрого. — X., 2004. — С 11.

' Рішення Конституційного Суду України від 14.12.2000 р. № 15-рп/2000 v ' праві за конституційним поданням Президента України щодо відповід-

.... і Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради

України «Про чинність Закону України «Про Рахункову палату», офіцій­ні неї тлумачення положень ч. 2 ст. 150 Конституції України, а також ч. 2 ■ і /0 Закону України «Про Конституційний Суд України» стосовно no­li їдку виконання рішень Конституційного Суду України (справа про по­рядок виконання рішень Конституційного Суду України) // Офіційний ВІСНИК України. - 2000. - № 51 (05.01.2001). - Ст. 2226.


Читайте також:

  1. Http://www.minjust.gov.ua Міністерство юстиції України
  2. I. Флот древньої України
  3. II. Флот княжої України-Руси
  4. III. Козацький флот України
  5. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  6. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  7. Q Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України – 1996 - № 30 – Ст. 141
  8. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  9. VI. Накази Генерального прокурора України
  10. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  11. А/. Верховна Рада України.
  12. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим




Переглядів: 377

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Глава XI | Глава XI

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.