МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Обмеження щодо законодавчої та виконавчої влади
Багато конституцій забороняють прийняття неконституційних законів, у тому числі тих, які не забезпечують захист фундаментальних прав, гарантованих конституцією. Вищі та конституційні суди мають право консультувати про конституційність законів і скасовувати будь-яке законодавство, яке не відповідає конституції. Інші конституційні положення можуть включати в себе умови, що стосуються обмеження виконавчої влади. Наприклад, стаття 17 Конституції Лівану передбачає, що виконавча влада може здійснюватися тільки відповідно до Конституції. Конституційність акта виконавчої влади розглядається Конституційною Радою (стаття 19). Стаття 5 (1) Конституції Грузії говорить, що державна влада здійснюється в рамках, встановлених Конституцією. Конституція України передбачає, що головним обов'язком держави є утвердження і забезпечення прав і свобод людини. Стаття 6 Конституції України вимагає від кожної з гілок влади здійснювати свої повноваження відповідно до Конституції. У деяких юрисдикціях дозволяється здійснювати міжнародні договори з прав людини безпосередньо в національному законодавстві, а також особам дозволяється покладатися на права, гарантовані міжнародним правом прав людини в національних судах. Стаття 9 Конституції України передбачає, що всі міжнародні договори - після ратифікації парламентом стають частиною національного законодавства України. Стаття 18 Конституції Мозамбіку містить подібні положення. У деяких державах, як Велика Британія, міжнародні договори про права людини мають незначний вплив на внутрішнє законодавство поки вони не інкорпоровані в національне законодавство. Так, у Великобританії, інкорпорація прав, що захищаються Європейською конвенцією про Права людини відбулась через прийняття Закону прав людини 1998 року. Великобританія зберігає конституційний принцип парламентського суверенітету, встановлює чітку роль парламенту в захисті прав людини. Кілька інших держав наслідують модель Великобританії і, не маючи конституційного закону про права, вони покладаються на спільні традиції та практику для захисту прав особистості. Наприклад, у Новій Зеландії немає конституційної гарантії, але є Закон про права Нової Зеландії. Закон 1990 року покладає обов’язок щодо тлумачення і захисту прав людини на суди і державні органи, аналогічні тим, що в Закону про права людини 1998 року. В Австралії, після широкого громадського обговорення Закону про права для Австралії, Уряд відповідає за будь-які нові конституційні або законодавчі моделі федерального права щодо захисту прав людини.
Читайте також:
|
||||||||
|