Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Група: ДУ-618, ЗУ-617, ЗГ-617

РОЗКЛАД ОГЛЯДОВИХ ЛЕКЦІЙ

В.І. Шилова

ЗАТВЕРДЖУЮ

Розвиток ерозії на гірських територіях.

В гірських районах, де зростають крутість схилів і кількість опа­дів, частішає їх зливовий характер, істотно підсилюється прояв водної ерозії. Приміром, на плоскогір'ях Грузії, Вірменії, Азер­байджану, в передгір'ях Середньої Азії, де опадів випадає мало, жорсткий вітровий режим спричинює вітрову ерозію. Крайнім катастрофічним проявом водної ерозії в горах і передгір'ях Се­редньої Азії, Кавказу, а також Карпат є селі.

У давнину масиви гір були вкриті лісами, які попереджували інтенсивний розвиток водної та вітрової ерозії. У XX ст. інтен­сивне вирубування лісів призвело до оголення гірських схилів.

Через велику крутість відведені під ріллю ділянки обробляли лише вздовж схилу. На них вирощували просапні культури (тю­тюн, кукурудзу), що обумовило інтенсивний змив і швидку втрату родючих червоноземних та жовтоземних ґрунтів. Ділянки з втраченою родючістю залишали. Через деякий час їх викорис­товували як пасовища. Внаслідок цього був повністю втрачений дрібнозем і пасовища перетворились на кам'янисті пустелі.

Наприклад, втрати дрібнозему на червоноземних ґрунтах під просапними культурами в Аджарії (Грузія) внаслідок зми­ву досягають 100 т/га, в Абхазії на схилах 15—20° при виро­щуванні тютюну і кукурудзи становлять 300—500 т/га за рік. У Грузії, в районі Самгарі, вітрова ерозія завдає шкоди посі­вам, багаторічним насадженням, будівлям, водоймам, кана­лам. Значні площі цього району повністю оголені, місцями залишились лише валуни та галька. Такі ж явища спостеріга­ються і в Ширакському степу та на інших територіях східної і південної Грузії (Амбокадзе, 1962).

У Середній Азії причини розвитку ерозії в горах такі: виру­бування лісів, розорювання крутосхилів, пасовищне переванта­ження, зливовий характер опадів, жорсткий вітровий режим, посушливість умов вирощування рослин. Все це призвело до сильного розчленування гірських територій (лінійна ерозія) та змиву ґрунту. Біля підніжжя гір, в місцях сходження потоків, що еродують, із лінійних форм розмиву утворюються конуси виносу з намитими ґрунтами.

 

 

Директор ЕІДМУ «КПУ»

ЕІДМУ «КПУ»

 

на 2011-2012 н.р. для студентів

спеціальностей „Облік і аудит” та „Економіка підприємства”

денної та заочної форми навчання

Дата Час Дисципліна ПІБ викладача Ауд
Понеділок 14.05.12 09.30-10.50 Історія економічних вчень ст.викл. Каліцінська К.О.
11.00-12.20 Політична економіка доц. Меленюк В.О.
12.50-14.10 Політична економіка доц. Меленюк В.О.
14.20-15.40 Макроекономіка доц. Меленюк В.О.
Вівторок 15.05.12 09.30-10.50 Історія економічних вчень ст.викл. Каліцінська К.О.
11.00-12.20 Макроекономіка доц. Меленюк В.О.
12.50-14.10 Макроекономіка доц. Меленюк В.О.
14.20-15.40 Мікроекономіка доц. Меленюк В.О.
Середа 16.05.12 09.30-10.50 Мікроекономіка доц. Меленюк В.О.
11.00-12.20 Мікроекономіка доц. Меленюк В.О.

 

Навчальний відділ

 

 


Читайте також:

  1. Група: Категорії, що фіксують зміні, що відбуваються у МВ, як у двосторонніх та багатосторонніх відносинах, так і в рамках світової політичної системі в цілому.
  2. Індивід і група: з чим і для чого людина приходить у групу
  3. Особистість і група: проблема лідерства і керівництва.
  4. Особистість та група: очікування, конформізм, нонконформізм.




Переглядів: 582

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гідрографічна мережа. | Тема: Вступ до курсу “Історія України”. Українські землі в первісну добу і в контексті історії стародавнього світу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.