Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Finite and non-finite forms of the verb. The category of representation.

The main division inside the verb is that between the finite verbs (finites) and non-finite verbs (verbals).

The finites can be subdivided into 3 systems - moods: indicative, imperative, subjunctive.

The verbids can be subdivided into 3 systems: infinitive, gerund, participle.

The category of representation (A.I. Smirnitsky) is the opposition of finite and non-finite forms. The category of representation is revealed through 3 categorial forms:

1. Verbal representation presented by predicative (personal) forms.

2. Substantive representation is characteristic to gerund and infinitive.

3. Adjectival representation is characteristic to participle.

The leading form of the category of representation is verbal representation, that is personal forms.

L.S.Barkhudarov: The category of representation = the category of finitude. The category of finitude (representation) is based on predicativity.

 

 


Читайте також:

  1. Adjective. The category of degrees of comparison.
  2. B) Read the sentences. Make sure you use the weak forms of the verbs, and the Low Wide Rise in unfinished parts of utterances.
  3. Basic qualities of the perfect forms
  4. Choose and fill in the correct form of the verb.
  5. Choose the appropriate tense form of the verb.
  6. Choose the correct plural forms of the nouns.
  7. Complete each sentence with a suitable verb.
  8. Complete part (c) of each sentence in a suitable way, starting with a verb.
  9. Complete the sentences with the proper modal verb.
  10. Compose a written report about the airplane parts. Use this visual to describe the functions of airplane parts. Organize your material into a definite structure.
  11. Continuous Forms. Category of Aspect
  12. D. Find in the text phrases containing “to get” and memorize different meanings of the verb.




Переглядів: 1111

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The dual nature of non-finite forms of the verb. Morphological categories of verbals. | Phrase. Principles of classification (H.Sweet, O.Jespersen, L.Bloomfield)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.