Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Complete each sentence with a suitable verb.

1 Don't forget......... the letter I gave you.

2 There was a lot of traffic, but we managed ...........to the airport in time.

3 Jill has decided not........................................................................a car.

4 We've got a new computer in our office. I haven't learnt ............it yet.

5 Karen failed................a good impression at the job interview.

6 We were all afraid to speak. Nobody dared .........................anything.

 

Put the verb into the correct form, to ... or -ing.

1 When I'm tired, I enjoy..........television. It's relaxing, (watch)

2 It was a nice day, so we decided .....................for a walk, (go)

3 It's a nice day. Does anyone fancy .............................for a walk? (go)

4 I'm not in a hurry. I don't mind............................................. (wait)

5 They don't have much money. They can't afford .....out very often. (go)

6 I wish that dog would stop.............................It's driving me mad. (bark)

7 Our neighbour threatened................the police if we didn't stop the noise, (call)

8 We were hungry, so I suggested ...........................dinner early, (have)

9 Hurry up! I don't want to risk......................................the train, (miss)

10 I'm still looking for a job, but I hope ................something soon, (find)

 

Make a new sentence using the verb in brackets.

1 You've lost weight. (seem)

2 Tom is worried about something, (appear)

3 You know a lot of people. (seem)

4 My English is getting better. (seem)

5 That car has broken down. (appear)

6 David forgets things. (tend)

7 They have solved the problem. (claim)

 

9. Complete each sentence using what/how/whether + the following verbs: do get go ride say use

1 Do you know ..........to John's house?

2 Can you show me ......................................this washing machine?

3 Would you know .............................if there was a fire in the building?

4 You'll never forget ...................................a bicycle once you've learnt.

5 I was really astonished. I didn't know ................................................

6 I've been invited to the party, but I haven't decided .................................

 

 

Unit 6

Text: Food transportation and food marketing

Grammar: Verb (+ object) + to …

 


Читайте також:

  1. A COMPOSITE SENTENCE
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  5. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  6. And write your own sentences with the same words and phrases.
  7. Are the following sentences true or false? If false, say why.
  8. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  9. Are the sentences true or false?
  10. Ask all the possible questions to the following sentences
  11. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.
  12. B) Make up sentences with the word-groups you have translated.




Переглядів: 1515

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Food packaging. Read and retell the text. | Food transportation

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.035 сек.