Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Служба матеріально-технічного постачання.

Створюється на виробничих підприємствах з метою забезпечення сировиною та матеріальними лактуючими та супутніми виробами, засобами виробництва.

Це структурний підрозділ в обов‘язки в чкого входить постачання:

- сировини,

- допоміжних матеріалів,

- палива,

- напівфабрикатів

- обладнання

До складу ланок матеріально технічного постачання входить:

Сам відділ матеріально технічного постачання, постачальницькій склад.

Завдання служби:

- класифікація та індиксація матеріалів,

- нормування витрат,

- визначення потреби в матеріалах ,

- організація складського господарства,

- забезпечення цехів засобами виробництва.

№22 Закупки. Методи планування

Мета оперативного планування – правильна організація закупок і посилення особистої відповідальності комерційного працівника за виконання плану.

Вихідним етапом планування є визначення потреби в оптових закупках та складання плану надходжень.

Н=Р-Зп+Зк

Н – надходження;

Р – прогнозованний попит

Зп – залишки на початковий період

Зк – залишки на кінець

(Результат оформлюється у вигляді таблиці)

Найскладнішим під час розробки плану є визначення плану продажу товару підставою для його визначення є замовлення роздрібних торговців для оптових підприємств, а для роздрібних підприємств – визначення і прогнозування попиту населення.

Використовують такі методи прогнозування:

1)Екстраполяція (на основі минулих тенденцій визначаються майбутні показники:

а) За темпом росту:

Трс =

Трс – темп росту середній, коефіцієнт або процент

Yn – останнє значення ряду

Y1 – найперше значення ряду

n – кількість значень у ряді

 

Прогнозоване значення:

= Yn*(Tpc)

Y - значення періоду (прогнозоване)

k – порядковий номер періоду по відношенню до останнього значення.

 

б) Середнє арифметичне (використовується коли значення ряду коливається)

 

2)Трендовий метод(будується лінія тренду, яка і визначає майбутні

показниками припускається, що фактори є не змінними і використовуються для короткострокового періоду.

 

3)Нормативний( заснований на нормах споживання людей)

 

4)Еластичність попиту за доходами:

 

Е – еластичність

х – приріст попиту

у – приріст доходу

у – дохід

х – попит

Еластичність попиту за доходом показує як змінюється попит при зміні доходу на один вітсоток.

 

5)Математичне модулювання( опис попиту за допомогою математичних формул рівень та не рівностей)

6)Експертні оцінки ( прогноз на майбутнє на основі себ’єктивних вражень експертів)

 

 

На другому етапі складається план оптових закупок який повинен містити кількість

товарів, а також джерела їх закупок строки їх здійснення та відповідальних. План надходження товарів на підприємство затверджується керівництвом або начальником комерційного відділу.

 

№23 Вивчення ринку сировини і матеріалів

Дослідження ринку сировини і матеріалів - один з елементів планування матеріально-технічного забезпечення на промисловому, а також торговому підприємстві підприємстві. Цілями дослідження ринку сировини і матеріалів досягнення осяжності цього ринку і можливість раціональної закупівлі сировини і матеріалів.

Для оптової і роздрібної торгівлі необхідно визначити потребу в товарах і дослідити відповідний ринок.

Вивчення ринку сировини і матеріалів припускає: систематичний збір, обробку, аналіз і оцінку інформації про пропозицію конкретних видів матеріалів на ринку потенційних постачальників, асортименті матеріальних ресурсів, нових технологіях виготовлення матеріальних ресурсів; зберігання інформації; вироблення чіткої стратегії зберігання, а також вирішення питання, чи буде підприємство закуповувати ті або інші сировинні ресурси, деталі, що комплектують вироби і т д. у постачальників, посередників або робити їх у себе (лише для промислових підприємств).

Після того, як дослідили ринок сировини і матеріалів, необхідно визначити потребу підприємства в тих чи інших ресурсах. На підприємствах потреба в МР розраховується по наступних напрямах: потреба на виробництво продукції, потребу на ремонтно-експлуатаційні потреби, потреба на утворення виробничих запасів, потребу на НДР і ДКР. Для визначення потреби в МР найдоцільніше використовувати нормативний підхід, засновані на нормах витрати і програмі випуску продукції або виконання робіт.

Наступним етапом є розробка плану закупівель, який потрібний для раціональної закупівлі МР. Скласти план закупівель - це означає визначити об'єм закупівель на певний період, а також вид закупівель.

Залежно від об'єму закупівель МР встановлюється можливий вид закупівлі :

1. безпосередньо у виготівника - здійснюється при великих об'ємах споживання;

2. оптові закупівлі через посередників або біржу - термінові закупівлі або закуповується великий асортимент;

3. закупівлі дрібними партіями в магазинах роздрібної торгівлі - невеликі разові об'єми закупівель;

4. закупівлі через торги за допомогою тендерів . Оголошується конкурс серед продавців.

Через біржі і аукціони в основному закуповується сільськогосподарська сировина і для харчової, шкіряної і текстильної промисловості.

Потім здійснюється вартісний аналіз заготівельної сфери.

№24 Попит і пропозиція. Порівняння різних пропозицій. Методики оцінки пропозицій при тендерних закупівлях

Попит – це форма вираження потреби, але забезпечена грошовою можливістю. Коли ціни на певний товар зростають, то попит на нього, як правило, падає. Закон попиту зображений на рис. 2.2.

 

 

Ціна

 

 

попит

 

Рис. 2.2 Закон попиту

 

З незліченної кількості людських бажань звичайно тільки досить невелика частка стає потребою і зрештою обертається на попит, який служить рушійною силою розвитку комерції.

Пропозиція – скупчена маса товару.

Цікавими є тендерні закупівлі, коли тендерний комітет оголошує конкурс на кращого постачальника. В ході проведення конкурсу аналізуються і оцінюються всі пропозиції.

Всі пропозиції, оцінені згідно з критеріями оцінки, шикуються по мірі зростання значень сумарного показника. У випадку однакового значення показника, переможець визначається шляхом голосування членів тендерного комітету.

Методика оцінки

1. Кількість балів за критерієм “Ціна” визначається наступним чином. Тендерній пропозиції, ціна якої найвигідніша (найменша), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти тендерних пропозицій визначається за формулою:

Б обчисл = Цmin/Цобчисл*80,

де

Б обчисл – обчислювана кількість балів;

Цmin - найнижча ціна;

Цобчисл – ціна тендерної пропозиції, кількість балів для якої обчислюється;

80 – максимально можлива кількість балів за критерієм “Ціна”.

 

2. Кількість балів за критерієм “Строк поставки” визначається наступним чином. Тендерній пропозиції, строк поставки якої найвигідніший (найкоротший), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти тендерних пропозицій визначається за формулою:

Бобчисл = Т min /Т обчисл *20,

де

Бобчисл = обчислювана кількість балів;

Т min – найкоротший строк поставки;

Тобчисл – строк поставки, зазначений в тендерній пропозиції, кількість балів для якої обчислюється;

20 – максимально можлива кількість балів за критерієм „Строк поставки”.

Загальна кількість балів за всіма критеріями розраховується по формулі:

кількість балів за критерієм “Ціна” + кількість балів за критерієм “Строк поставки”.

Вибирається варіант з найбільшою кількістю сумарних балів.

 

Ціна

 

 

Пропозиція

Рис. 2.2 Закон пропозиції

 

Схема купівлі-продажу товару (послуги) на ринку зображена на рис. 2.3.

Рис. 2.3 Схема купівлі-продажу товару на ринку

 

Пропозиція – скупчена маса товару. Продукт – володіє певними властивостями, що задовольняють потреби споживачів. Ціна – вартість виробленого товару. Угода – згода між двома або більше зацікавленими сторонами в здійсненні купівлі-продажу товару. Обмін – акт отримання продукту, що купується: грошовий і бартерний.

 

№ 25 Приймання ТМЦ. Основні принципи. Документування (перевізні, транспортні та супровідні документи)

Оформлення, прийняття здійснюється на основі таких документів:

  • ТТН (товарно-транспортна накладна)
  • Рахунки – фактури
  • Накладні
  • Сертифікати
  • Посвідчення

Прийняття здійснюється шляхом оформлення прибуткового ордеру та акту прийому.


Читайте також:

  1. V Муниципальная служба
  2. Адміністративна служба
  3. В системах електропостачання.
  4. Взаємодія ДСМК з іншими аварійно-рятувальними службами.
  5. Визначення збитків від перерви електропостачання.
  6. Водопостачання.
  7. Встановити централізоване адміністрування. Служба безпеки висту­пає, перш за все, в ролі радника або консультанта керівника підприємства, і не може нав'язувати методи (засоби) ІБ.
  8. Глава 1. Государственная служба как социально-правовой институт
  9. Глава 10. Государственная гражданская служба Российской Федерации
  10. Глава 11. Военная служба в Российской Федерации
  11. Глава 4. Государственная гражданская служба Российской Федерации
  12. Глава 5. Муниципальная служба в Российской




Переглядів: 566

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародні розрахунки. | Способи прийняття:

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.