![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Франсуа де ЛарошфукоПізнання-процес цілеспрямованого, активного відображення дійсності в свідомості людини, зумовлений суспільно-історичною практикою людства. Він є предметом дослідження такого розділу філософії, як теорія пізнання. Головним у теорії пізнання є питання про відношення знання про світ до світу, чи спроможна наша свідомість (мислення, відчуття, уявлення) давати адекватне відображення дійсності. Без певних вирішень пізнавальної проблематики навряд чи можливі виправдані, обґрунтовані філософські вчення та дослідження. Крім того філософські проблема пізнання служать орієнтирами для наукових пошуків, а також для життєвого людського самоутвердження. Після вивчення матеріалу теми Ви будете Знати: - існуючі погляди на пізнаваність світу; - основні смислові наголоси поняття пізнання; - існуючі у філософії витлумачення істини, її співвідношення із життєвою практикою людини; - основні види, рівні та форми наукового пізнання. Вміти: - застосовувати на практиці моделі теорії пізнання; - спів ставляти між собою життєво-досвідне, наукове та художньо-мистецьке пізнання, відокремлювати їх переваги та недоліки; - використовувати поняття істини для оцінки ідеальних знань; - пояснювати відмінність між істиною і заблудженням.
Розуміти: - значення методів для якісних характеристик наукового пізнання; - складність і неоднозначність зв’язку людини і пізнання; - цілісний, системний та процесуальний характер пізнавальної діяльності; - багатоаспектність філософського поняття істини.
Програмна анотація
1 Генеза поглядів на пізнаваність світу. 2 Емпірична модель теорії пізнання. 3 Синтетична модель теорії пізнання. 4 Емпіризм і раціоналізм. 5 Методи і форми наукового пізнання. Ключові терміни ►Агностицизм-позиція у підході до пізнання, яка заперечує принципову можливість або мати істині знання, або мати можливість надійно оцінювати знання щодо, їх відношення до істини. ► Епістемологія-розділ філософського знання, філосовсько-методологічна наука про знання, переважно про наукове знання. ►Гносеологія-одна із фундаментальних наукових дисциплін, що вивчає пізнання, його роль у людській життєдіяльності, рушійні сили, суперечності пізнання, критерії та ознаки істинних знань.
► Істина-якісна характеристика знання та мета пізнання- така характеристика знань, згідно із якою знання повністю співпадають із реальним станом справ, проте пряме дублювання реальності позбавляє людське пізнання сенсу, а тому істина постає як еталон та ідеал пізнання, який спрямовує пізнання, якісно його зумовлює; в своїй же повноті пізнання постає багатостороннім процесом продукування засобів наближення до істини. ► Метод-свідомо відфіксований шлях досягнення бажаних результатів у різних сферах людської діяльності; у науковому пізнанні методи постають теоретично обґрунтованими, ретельно проробленими, а тому їх інколи називають “генетичним кодом науки”. ►Факт науковий-подія або явище дійсності, зафіксовані засобами, що викликають довіру науки та описані із допомогою наукових понять або категорій.
![]() ![]() ![]() ![]()
визнають пізнаваність світу і стверджують, що різниця полягає лише між тим, пізнане, і тим, що не пізнане;
не заперечуючи принципові можливості пізваності світу, висловлюють сумнів у достовірності знань людини;
фактично заперечують принципову можливість пізнання реального світу.
1.Як об’єкт даеться суб’єкту? оптимізм
агностицизм 3.Чим перевіряється достовірність знань?
4.Як відбувається одикватне засвоєння знань?
- цінність - процесуальність,
змісту, дійсне буття об’єкта,
відносність, - конкретність.
буття,
істині”
окреслює реальність не відсторонено, а через переживання. Воно більше передає не предметні окреслення дійсності, та людське ставлення до неї. За змістом воно умовне, тобто надає простір проявам уяви, фантазії, суб’єктивним схильностям людини. Завдяки цьому художнє пізнання інколи випереджає хід подій, окреслює їх більш багатогранно, багатобарвно та життєво;
культивується спеціально через усвідомлення ролі знання; воно є спеціалізованим та спеціально організованим, контролює свій хід, намагаючись досягти максимального ступеня достовірності знання;
часто окреслює джерела своїх відомостей як божественне об’явлення, особливе просвітлення, і хоча ці джерела залишаються для нас багато в чому таємничими та недосяжними ні для контролю, ні для свідомого використання, немає сенсу заперечувати особливу значущість для людини того, що викладено у священних текстах і релігінних настановах; сама історія людства периконливо це доводить;
послідовність їх, але не саме поняття причини. Ще наглядні ще не чуттєва природа ідеї причинності стає при розгляданні явищ більш складних, ніж механічна взаємодія, наприклад таких як хвороба Можемо прямо спостерігати прояви хвороби (підвищення температури тіла, пониження життєвого тонусу тощо), але ж не вони є причиною її виникнення;
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|