МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Модуль№1Тема заняття :Загальні принципи організації тканин. Епітеліальні тканини.
Тканини – це системи організму, які складаються із клітин та їх похідних, сформувалися у процесі філогенезу і виконують специфічні функції. Розрізняють тканини епітеліальні, внутрішнього середовища (включають сполучні тканини, кров і лімфу), м’язові та нервову. Епітеліальні тканини - це тканини, які відмежовують внутрішнє середовище організму від зовнішнього і одночасно здійснюють з ним зв’язок. Їхнє положення на межі двох середовищ є найважливішою ознакою епітеліальних тканини, яка визначає структуру всіх їхніх різновидів. Епітеліальні тканини забезпечують надходження в організм та виведення з нього різноманітних речовин, виконують захисну та секреторну функцію. Вони наділені рядом основних характерних ознак (розташування у вигляді пласта, наявність базальної мембрани, відсутність кровоносних судин, полярність клітин в одношарових та анізоморфія в багатошарових епітеліях), за якими епітеліальні тканини легко відрізнити від інших тканини організму. Під час багатьох захворювань будова і функція епітеліальних тканин можуть зазнавати значних змін. Знання характерних морфологічних ознак епітеліальних тканин в нормі допомагає розібратися в основі багатьох патологічних процесів, вірно встановити діагноз і передбачити наслідки хвороби. 2. Конкретні цілі:
Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція) Студенти мають знати з курсів біології та анатомії класифікацію та загальні принципи організації тканин; а також особливості розташування епітеліальних тканин, які відмежовують тканини організму від зовнішнього або внутрішнього середовища та одночасно здійснюють з ним зв’язок, виконуючи захисну та секреторну функцію. Завдання для самостійної праці під час підготовки до заняття 4.1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:
4.2. Теоретичні питання до заняття: 1. Визначення поняття тканина, класифікація тканин. 2. Вклад О. О. Заварзіна, М. Г. Хлопіна та інших вітчизняних вчених в розробку вчення про тканини.
4.3. Практичні роботи (завдання), які виконуються на занятті: 1. За встановленою формою проводиться вивчення та замалювання препаратів: а) одношаровий плоский епітелій (мезотелій); імпрегнація сріблом, гематоксилін; об.40, ок.7; б) одношаровий кубічний і циліндричний епітелій канальців нирки; забарвлення гематоксиліном та еозином; об.40, ок.7; в) одношаровий багаторядний війчастий епітелій (епітелій кишки беззубки); забарвлення гематоксиліном та еозином; об.40, ок.7; г) багатошаровий плоский зроговілий епітелій шкіри пальця людини (епідерміс); забарвлення гематоксиліном та еозином;об.40, ок.7. 2. Проводиться вивчення: - демонстраційних препаратів: а) одношаровий циліндричний війчастий епітелій та залози матки; забарвлення гематоксиліном та еозином; об. 40, ок.7; б) перехідний епітелій сечового міхура; забарвлення гематоксиліном та еозином; об.40, ок.7. - електронних мікрофотографій: Рис. 54-55, 66 (В.Г.Елисеев, Ю.И.Афанасьев, Е.Ф.Котовский. Атлас микроскопического и ультрамикроскопического строения клеток, тканей и органов). 3. Зробити відповідні позначення на схемах у альбомі.
Зміст теми: Тканина-це філогенетично сформована система організму, що складається з клітин та їх похідних, і виконує специфічні функції.
Види тканин: 1.Епітеліальні 2.Сполучні 3.М'язові 4.Нервова Розвиток тканин (гістогенез) відбувається в ембріональному періоді. Детермінація-це вибір подальшого напрямку розвитку клітин, шляхом блокування компонентів геному. Диференціація -це поява відмінностей між клітинами, завдяки яким вони можуть виконувати специфічні функції. Диферон-це сукупність клітин, що послідовно розвиваються з одного виду стовбурових клітин до зрілої спеціалізованої клітини.. Регенерація- це відновлення структур організму (втрачених або ушкоджених). Фізіологічна регенерація-це природне відновлення гістологічних структур. Репаративна регенерація-це утворення нових структур замість ушкоджених.
ЕПІТЕЛІАЛЬНІ ТКАНИНИ покривають поверхню тіла, входять до складу слизових і серозних оболонок, утворюють паренхіму залоз та інших паренхіматозних органів. Функції епітелію: -захисна; -обмін речовин; -секреторна. Загальні морфофункціональні особливості епітелію: -складається з клітин зв'язаних міжклітинними контактами; -відсутність міжклітинної речовини; -полярна диференціація (клітини мають апікальну частину і базальну частину); -епітелій розташовується на базальній мембрані; -відсутність кровоносних судин; -висока здатність до регенерації. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|